Ha ga sin sønn

For så høyt har Gud elsket verden 
at han ga sin sønn ❤️
2159kr
Str. 80x80
Nr.104
Ta kontakt om du ønsker å kjøpe:
Mail: [email protected]

Samme som da jeg malte Jesu Kors, så hadde jeg skisset dette Jesus bilde først til å male på Himmel og Hav stevne i 2020. Står mer om dette HER. Det bilde lå videre lenge urørt siden jeg ikke hadde fast rutine på å male. Ofte gikk motivasjonen min til noe annet. Men så fikk jeg delta på Gatekirken i Skien sentrum. Jeg fikk være den som malte som en måte å vise frem Jesus på til de som gikk forbi. Jeg er ikke den typen til å snakke mye om Jesus, men heller den til å vise Jesus gjennom det jeg gjør. Dette trivdes jeg godt med helt frem til jeg fikk så mye motorstopp med bilen at jeg trakk meg fra gatekirken. Jeg hadde derfor ikke mulighet til å ta med utstyret mitt til sentrum uten bil. Jeg ble likevel ferdig en god stund senere.
Tiden med gatekirken så var det en gøy episode hvor han ene på teamet sa til en som gikk forbi “ser du hvem det er?” pekte han på bildet mitt. “ja Jesus” svarte mannen. “ja kjenner du han?” og så var samtalen i gang. Jeg følte jeg hjalp de som var i gatekirken selv om jeg selv sto stille med jobben min. Det dukket også opp kjente som var veldig imponerte av å se meg stå midt i sentrum med kunsten min som vist på bildet under og vi hadde en koselig prat.

Jeg delte slike innlegg som dette fra november til midten av desember 2023 hvor jeg viste frem et og et bilde jeg har malt. Dette var jo for å se om jeg fikk solgt noen bilder før jul. Og 2 av dem er blitt solgt. Dette bilde kom seg jo sent ut fordi jeg hadde fortsatt litt igjen å male på det. Så først på lille julaften var det vel jeg fullførte skiltet som sto over Jesus. INRI er et akronym for Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum, som er latin og betyr «Jesus fra Nasaret, jødenes konge». Det ble delt på instagram og facebook, men jeg var ikke klar til å skrive blogg om det før nå.


Oppdatering

Disse siste dagene nå 11. og 12.januar har jeg gått mesteparten i pysj med One Piece over. Jeg har nok PMS hvor tydeligste symptom er trøtthet, så jeg kan ligge flere timer i sengen om dagen. Ikke før 14/15 tiden den 12.januar hoppet jeg ut av døren i varmere klær, da den ekstremt fine solnedgangen motiverte meg til en forhåpentligvis koseligere gåtur. Som jeg vet vil være bra for meg. Men følte meg ikke så annerledes da jeg kom hjem igjen. Jeg skal selvsagt videre dusje, og lage middag. Men så fort jeg setter meg i sofaen, er det vanskelig å reise seg igjen. Noen dager er bare slik. Og når jeg vet at PMS har skylda for lav energi nivå, så vet jeg også at selvdisiplinen tanken er tommere enn normalt også. Det er viktig å ikke pusje seg. Så jeg bruker mye tid i sofa med heklesaker, ser kanskje Task Master UK eller ligger i sengen, leser bibel, Favør boken og skriver bønner i skriveboken min.

Jeg er ikke her for å skrive fordi jeg føler jeg må. Det er viktig å ikke pusje seg selv hver dag til det. Men å skrive fordi man brenner for å få ut noe. Noen ganger er det gøy å få ut noe hver dag om det motiverer, ellers må jeg bare vente til jeg har noe jeg brenner inne med. Ble litt lettere å sette en grense på at enten kommer innlegg ut automatisk 9, eller før 12, ellers kommer det kanskje ikke noe før neste dag. For da stemmer som regel lista på forsiden hvor mange visninger jeg får på et innlegg.

Ønsker deg en fin helg 🩷✌🏻❤️


For så har Gud elsket verden at han ga sin Sønn,
den enbårne, for at hver den som tror på ham,
ikke skal fortapes, men ha evig liv.

Johannes 3:16


Her er de andre bildene jeg har delt.
Bare å trykke på link under bilde for å lese om dem

 

Broren til Arild

Solgt

Arild

Jesu Kors

Levende håp

Hjerte kjede

Carry me

Solgt

I Jesu favn

 

Darwin

Ut på tur

Jurassic Paint

Heste drøm

Edderkoppnett

Maria og Jesus ved graven

Kvinnen ved brønnen

97 leste forrige innlegg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *