Maria og Jesus ved graven


Maria og Jesus ved graven
str 50x50
2000kr
Ta kontakt om du ønsker å kjøpe 
Mail: [email protected]


Som forrige innlegg ble dette også malt på Burn Grenland sine lovsangs helger før corona slo til. Jeg prøvde stadig noe nytt, så her var jeg aktiv med å bruke akryl tusj til å rute opp. Men jeg angret jo at jeg brukte tusj for det var vanskelig å male over så ikke strekene lengre syntes. Og selve bilde? Det er når Maria finner den tomme graven, så kommer Jesus og vitner for henne at han er oppstått fra de døde. Det tok litt tid før jeg fikk delt fordi jeg var ikke fornøyd med ansiktet til Jesus og jeg fant ikke den egentlige prisen. Så jeg fikk nylig fikset litt mer på ansiktet og så satte jeg ca samme pris som forrige bilde “Kvinnen ved brønnen” for de er jo ca like detaljerte.


 

Oppdatering:

Fra styrke til tur

I innlegget HER forteller jeg om at jeg har lært mer om Cøliakien som jeg tror går utover treningen min. Når jeg har fått i meg litt gluten, så trekker tarmtottene seg inn og det kan ta fra 6-12 måneder før tarmtottene kommer ut igjen. Så da får ikke tarmtottene tatt inn særlig næringen fra mat eller tilskudd. Kan dette gå utover muskelbyggingen? For trener jeg mer styrke kreves det jo mer næring. Og det er sykt vanskelig med PCOS å få gjort dette riktig. Er så lei det går feil vei, opp i fett og ned i muskler. Jeg spiser sikkert for lite for har jo elendig økonomi og ikke glad i å lage mat. Så jeg mistet jo motivasjonen å dra på trening nå. For jeg er ikke klar til å bli strengere med det lille gluten inntaket jeg allerede har løpet av en uke. Det er for tungt å motstå fristelser, og så rett før jul. Jeg skal jo ikke ha masse stivelse en gang som det glutenfrie varer er fulle av. Dett med treningen på Heia treningssenter krever jo litt da jeg må ut til viss tidspunkt om morgenen så jeg fort kan stresse og løpe rundt etter alle ting jeg skal ha og ta buss. Jeg har bare ut i januar igjen. Så kanskje like greit å stoppe å trene der nå? Er jo så nærme jul også. Så like etter jeg stoppet å dra til de ukentlige trenings timene jeg pleide å ha, får jeg motivasjon til noe annet, nemlig gå tur igjen (bilde). 1 times tur og nå gjort dette 2 dager på rad. Trenger ikke så mye næring etter turer som når jeg trener styrke vel? Håper jeg heller kan lyktes med dette, også å få til å trene styrke hjemmefra i blant kanskje?


Strikke kino

Torsdagen ville jeg være med på noe utenom det vanlige. Eller det er to vanlige ting for meg satt sammen rett og slett. Min rekord er 27 kinofilmer på et år da jeg var støttkontakt. Ikke alt var som støttekontakt selvsagt. Men nå har jeg ikke bil, så jeg får ikke tatt med hu mer selv om jeg ikke er støttekontakt lengre. Har jo noen av dem som har ledsager bevis som gjerne vil på kino. Dyrt er det også. Men så dukket det opp “strikke kino”. Vel jeg hadde ikke sett arrangementet, men etter at jeg “avbestilte” en kinofilm med bibelgruppen og fikk et gavekort ut av det ville min bestevenninne se “Første jul i skomakergata” med meg. Hun ville bare vente litt til nærmere jul. Jeg kom på besøk en annen dag og nevnte på filmen. “å, ja! jeg og 2 til har allerede bestilt billett på strikke kinoen 14.desember. Du kan jo være med viss du vil” jeg ringte kinoen. Men det var ikke ledig ved siden av dem, så fikk i raden bak dem. Vel jaja, det kan sikkert gå.

Jeg løp til bussen. Jeg var opptatt av å huske å ta med sy skrinet mitt så jeg kunne feste tråder, men penalhuset med alle heklenåler glemte jeg. Så ringte henne, nei hun hadde ikke riktig heklenål. Hun så Kjersti også skulle, så ringte henne men fikk ikke svar, sendte sms. Kom frem, kom oss inn på kinoen, og Kjersti og hennes venninne satt helt bakerst. Venninnen til Kjersti hadde riktig heklenål. For hva er strikke-kino uten å strikke eller hekle? Det var loddtrekning som en både jule avslutning og 1 års jubileum for hekle kinoen. Rekord mange deltok. 160 stykker. Det utrolig morsomme er at hun eldre som satt ved min venstre side hadde også sine venner i raden foran, rett ved siden av mine venner. Så da følte jeg vi så filmen sammen og de til høyre var og koselige, på min alder, så man kunne kommentere litt om man ville på denne kjente klassikeren. For eksempel var det artige skuespillere jeg hadde sett på Kongen Befaler. Martin og Kristoffer. De hadde artige roller som blomsterhandler og postmann i filmen. Og hun til høyre for meg kjente igjen Lene Kongsvik. Veldig søt film, anbefaler. På slutten av filmen var det vanskelig å ikke gråte da den avsluttet slik den originale jul i skomakergata begynner. Da skomaker Andersen endelig hadde blitt snill og endelig kom seg ut av huset igjen. Når han titter opp i kameraet og smiler. Selv om Kjersti hadde ledig sete ved siden av seg, så ville jeg ikke flytte vekk fra min kjære nye kino venninne som jeg hadde til felles med å sitte borte fra våre venner. Da filmen var ferdig ble Kjersti med å gå til PP senteret hvor det ikke var langt fra der hu bodde så gikk jeg videre til Krana klubben. Der skulle jeg teste en pulsvarmer på en av mine kamerater som er til en i julegave. Og jeg fikk grøt og kjøre med en hjem.

Meg i blått.

Dagen etter strikke kinoen fikk jeg endelig festet tråder til min sjorte nr 2. Eller skal jeg kalle vest? Andre kaller det vest. Den vil jeg bruke på søndagen når det blir tatt opp nye medlemmer i kirken på scenen. Jeg er en av dem, da har jeg lyst å bruke den. Som en slags julepynt i adventstiden.


Her er de andre bildene jeg har delt.
Bare å trykke på link under bilde for å lese om dem

 

Broren til Arild

Arild

Jesu Kors

Levende håp

Hjerte kjede

Carry me

I Jesu favn

 

Darwin

Ut på tur

Jurassic Paint

Heste drøm

Edderkoppnett

Maria og Jesus ved graven

Kvinnen ved brønnen

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *