Hjerte kjedet

Hjerte smykke

959kr

Str 50x50

nr.103

Hvis du ønsker å kjøpe 
kan du ta kontakt på [email protected]

For å ha 100% rettigheter på mine malerier, så vet jeg det beste er å male ut fra egne fotografier eller abstrakt. Jeg har aller mest funnet noe på nett, men dette burde jeg ikke fortsette med, med mindre jeg legger flere bilder sammen. Dette er derfor et vellykket forsøk på å male et eget fotografi, nemlig et hjerte kjede jeg tok for sånn 10 år siden.


Oppdatering

Julen

Tenkte jeg denne gang kunne snakke litt om Jul. For dere som er engasjerte følgere her er nok og litt nysgjerrig på min jul i år. Det kan hende jeg etterhvert setter tidligere innlegg i privat for jeg har lagt frem ganske sårbare sider om meg og min familie. Jul har vært en ekstremt vanskelig tid de siste 15-20 årene og det har faktisk blitt bare verre og verre istedenfor bedre. Jeg skjønner det har gått såpass langt at jeg ikke klarer å høre på vanlig julemusikk, det skjer noe i meg når jeg hører dem og når lovsangsteamet i kirken ønsker å ha julekonsert kjenner jeg at jeg vil trekke meg. Bare det at de tok et par julesanger på øvelsen som en liten kort smakebit, så kjente jeg faktisk at tårene var klar for å komme. Det gjorde noe med meg. For det andre liker jeg heller ikke å pynte til å jul. Men på grunn av min fugl har jeg bidratt med et slags juletre han kan klatre i, jeg har pyntet dukkehuset hans litt og lagd julekalender. Se første pakken som ble åpnet i dag HER

Første jul med barn

I år fikk jeg endelig invitasjon av en barnefamilie til å feire jul med dem. Dette er faktisk søsteren til min brors eks kjæreste, de er en stor søskenflokk jeg har kjent til i 15 år minst. Og bånda ble sterkere med noen av dem etter at bror ble kjæreste med en av dem. Selv om de ikke er kjærester lengre har barna ville kalle meg tante og det har gledet meg veldig da jeg ikke har barn rundt meg ellers i hverdagen. De/vi skal feire hos svigers, det vil si mannens foreldre. Jeg vil rekke kirke først og om barna legger seg tidlig vil jeg selvsagt hjem til fuglen min igjen siden det er trist at han skal være alene hjemme hele dagen og er for kaldt til å være med ut noe sted. Invitert min familie på besøk da, men tror ikke det blir så lett. Er stadig drama, og jeg ønsker bare en drama-fri jul! Så da må jeg selv ta ansvar over min egen jul.

Snart har jeg de ikke mer

For kort tid siden når jeg besøkte denne barnefamilien, kom det en trist nyhet 😦 De skal flytte! I juli neste år. Da forsvinner reserve familien min ❤️😭 De flytter ekstremt langt bort. Svalbard? Der det er isbjørner og Reinsdyr. De flytter på grunn av morens jobb. Da kommer jeg jo til å miste kontakt med dem? 🙁 Men med en gang var det som om jeg visste hva jeg måtte gjøre fremfor å sørge:

Takk Gud for at du gir meg en ny familie

-Ba jeg. Nå kunne familien min hvert fall ikke nekte meg å feire jul et annet sted. Så mange ganger bror har feiret med deler av den familien og vært i jule selskaper, det er sørenma min tur. Og dette blir jo som en slags farvel? Er jo et halvt år til. Men takk Gud for at disse kunne redde julen min i år. Jeg bare kjenner jeg klarer ikke ta gledene på forskudd, fordi i fjor var jeg invitert til min tremenning, men hun fikk influensa rett før, så ble avlyst. Samme tid fikk bilen min motorstopp, så jeg slet med både å komme meg til julegudstjenesten og opplegget jeg meldte meg på i siljan. Bare kaos.

Ny familie på vei?

Bare få dager etter jeg begynte å be/takke veldig for en ny familie, så møtte jeg igjen en liten gutt som så meg dypt inn i øynene mens han sa «jeg er glad i deg» 😭 jeg har nemlig håpet oppe for hvem familie dette er Gud er på vei å sende! Så valgt å se frem til Guds velsignelse som nok kommer neste år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *