Broren til Arild

Broren til Arild
1164kr
Str. 40x50

Ta kontakt om du ønsker å kjøpe via mail: [email protected]

 

Som fortalt forrige innlegg, så begynte jeg å gå løs på egne fotografier. Her malte jeg derfor også et gorilla bilde fra dyreparken i Danmark tatt ca 10 år siden da jeg var der med familien min. De på Oasen Kafe lo godt av bilde og han ene av dem sa “Maler du broren min?” og til alle han snakket med sa han “se hun maler broren min” denne mannen het Arild. Og han var den typen som hadde troa på at menneskene opprinnelig kom fra apene. Men hvorfor finnes det fortsatt aper om vi kom fra aper egentlig? Stoppet apene å utvikle seg? Jeg tror vi kommer fra støv jeg slik det står om i bibelen at Gud formet oss

Gud formet mennesket av jordens støv
og blåste sin livspust inn i neseborene.

1. Mosebok 2:7, 15

Men tilbake til saken. Dette endte med at jeg kalte maleriet for “Broren til Arild” og det var Arild selv veldig fornøyd med.


Oppdatering

Savnet i søndagsskolen

Jeg er frivillig på en skole og der møtte jeg igjen en fra kirken min, han spurte så om når jeg kom til søndagsskolen neste gang. Han ville så gjerne jeg skulle komme igjen. Men jeg sluttet jo å være i søndagsskolen og heller begynte i lovssangsteamet. Jeg ble så sliten og klarte ikke det ansvaret alene i søndagsskolen. Min siste gang var mars i år da jeg hadde 10 barn døgnet etter jeg hadde kjørt bror hjem som var full, noe som var veldig skremmende for meg. Men et av barna den dagen ga meg en form for trøst da han satte seg helt inntil meg for å vise meg spillet han spilte og spurte om jeg ville prøve. Da følte jeg tok en slags farvel med barna før jeg ba sjefen om å slippe flere ganger.

Ville Gud sende den type trøst igjen? Jeg spurte søndagsskole sjefen om det var greit jeg bare besøkte søndagsskolen. Siden det kom en langt møtehelg med undervisning hele helgen og jeg skulle lede lovsang fredag og lørdag, så da kunne jeg jo ofre lovsangen søndag og heller besøke søndagsskolen. Ja, om jeg spurte dagens ansvarlige, så var det greit. Ja, dagens ansvarlig ble veldig glad for litt ekstra hjelp. Videre spurte hun meg om jeg kunne ta noen julesanger på gitaren. Selv om jeg ikke liker julesanger fortiden, så visste jeg at på søndagsskolen blir det jo ikke så seriøst og jeg har fortsatt en el-gitar jeg ikke har fått solgt enda. Så jeg gjorde som hun sa og fikk øvd, skrevet ned tekst og akkorder til 2 julesanger. Jeg hadde også lyst til å ta med Super Mario Radiobilen jeg kjøpte som bursdagspresang til bror for noen år siden. Han liker litt sånn barnslige ting, men den ble bare stående, så jeg spurte om jeg kunne låne den og ikke levert tilbake 😛 Jeg vet nemlig at en av barna ønsket seg så veldig radiostyrt bil i fjor til jul. Det var en hyggelig tanke at jeg var savnet av barna. Det betyr jeg gjorde en forskjell, jeg dekte et slags behov for han. Så jeg kom og etter dagens leders undervisning om hva Julen handler om, så fremførte jeg mine 2 sanger. Dette skulle skje med et litt raskere tempo enn vanlig så barna kunne få danse.

Barna delte seg opp og de minste pyntet pepperkaker. Så tok jeg frem bilen min og de 2 eldste guttene slo seg løs med å løpe rundt med bilen. “Vi leker sisten” ropte jeg. Så prøvde han ene å ta meg med bilen. “Vi står på en plass, så vi må hoppe” og vi to andre som var målet hoppet så det så ut som vi danset når bilen kom mot oss.

“Jeg har en idee, dette kan være underholdnings innslag til nyttårsaften!!!” Gutta var enige. Og begge sa de skulle feire i kirken og ville være med å lede leken. “Vi får opp 5 personer. Vi markerer hvor de skal stå, så skal vi prøve å ta dem. Da kommer de til å hoppe og danse så det ser kjempe dumt ut” Derfor måtte vi øve, eller jeg lot dem øve. Det kan jo være dem som styrer bilen på nyttårsaften. Så fortalte vi det til nyttårsfest ansvarlige etter søndagsskolen. GODKJENT. Ååå nyttårsaften svikter aldri. Som jeg gleder meg. Hele romjula kan bli helt dritt og misslykka, Men selve nyttårsfeiringen er jeg heldig med å aldri svikte.

 


 

Her er de andre bildene jeg har til salgs. 
Bare å klikke på linken under bildene for å lese om dem også.

Levende Håp

Jesus kors

Carry Me

Hjerte kjede

Jurassic Paint

Broren til Arild

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *