Kvinnen ved brønnen


Kvinnen ved brønnen

2080kr

str 50x50

Ønsker du å kjøpe maleriet kan du ta kontakt 

Mail: [email protected]

I det gamle fengselet i Skien sentrum har Ungdom i Oppdag lokale. Det er en slags disippel trenings skole også kalt YWAM. Elever fra hele verden. De begynte å arrangere noe de kalte BURN Grenland 🔥 De arrangerte lovsangskvelder rundt om i kirkene i Grenland en gang i måneden. Jeg fikk et Ja da jeg spurte om jeg kunne male under lovsangen. De holdt nemlig på i 6 timer med flere team som byttet på å lede lovsangen. Jeg fikk deltatt flere ganger med å male foran ved scenen under lovsangen. (Bilde) Da jeg malte kvinnen ved brønnen. Og her er historien fra Bibelen:

“Da kommer en samaritansk kvinne for å hente vann. Jesus sier til henne: «La meg få drikke.» 8 Disiplene hans var nå gått inn i byen for å kjøpe mat. 9 Hun sier: «Hvordan kan du som er jøde, be meg, en samaritansk kvinne, om å få drikke?» For jødene omgås ikke samaritanene. 10 Jesus svarte: «Om du hadde kjent Guds gave og visst hvem det er som ber deg om drikke, da hadde du bedt ham, og han hadde gitt deg levende vann.» 11 «Herre», sa kvinnen, «du har ikke noe å dra opp vann med, og brønnen er dyp. Hvor får du da det levende vannet fra? 12 Du er vel ikke større enn vår stamfar Jakob? Han ga oss brønnen, og både han selv, sønnene hans og buskapen drakk av den.» 13 Jesus svarte: «Den som drikker av dette vannet, blir tørst igjen. 14 Men den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv.» 15 Kvinnen sier til ham: «Herre, gi meg dette vannet så jeg ikke blir tørst igjen og slipper å gå hit og hente opp vann.»”

Johannes 4,7-15

Les mer HER

 


Oppdatering

Meldte meg inn i kirka

Det er enten nå til kommende søndag eller om et år. Det ble litt ekstra virkelig etter sommers hendelse… Følte jeg ikke kunne vente da.

Kort fortalt så hadde jeg kjæreste i sommer jeg kjente jeg var veldig usikker på, da kjente jeg motivasjon til å be i Troens Liv selv om jeg vel egentlig var på vei å starte i hans kirke. Troens Liv er kirken jeg har gått i nå siden 2020, hvor jeg har gått i flere kirker opp gjennom oppveksten min som ungdom og ung voksen. Hvordan skulle jeg høre fra Gud om det var rett eller ikke han jeg var sammen med? Så jeg ville komme meg til kirken som følt for å be under Guds nærværet i eksempel lovsangen. Hva er vel bedre enn å be midt blant andre som lovpriser Gud og kaller han tilstedet. Jeg ville komme sent og gå tidlig så jeg slapp å snakke med folk. Men på grunn av bil problemer og en del forstyrrende planer som eksempel besøk, så kom jeg meg ikke i kirken før etter jeg hadde slått opp. For det sa stopp. Fortalte mer detaljert HER. Og dette gikk over flere uker hvor jeg prøvde å komme meg til kirken. Siden motivasjonen var like sterk å be i kirken begynte det å gå opp for meg at dette var min kirke. Det var Gud som kalte meg. Var jo ikke naturlig å begynne i hans kirke da om jeg slo opp. Var jo ikke hans kirke jeg var motivert til å be i. Så skjer det videre at mingle angsten forsvant, så jeg ville være der hele møter i Troens Liv. Og få møter senere blir jeg invitert med i lovsangsteamet. Jeg har prøvd å få bli med i lovsangsteamet i alle de 3 åra jeg har gått i kirken. Forteller mer detaljert om det HER.

Det har gått noen måneder nå og det har gått veldig fint i lovsangsteamet. Så kommer det jo frem at de tar opp nye medlemmer 16.desember.

Hvis lovsangsteamet var en gave fra Gud over å innse dette er min kirke… hva får jeg i gave av Gud da om jeg melder meg inn? For det var jo i lovsangsteamet jeg kjente en sterkere tilknytning til kirken. Så da føltes det jo enda mer riktig å melde seg inn. Hørte rykter om at man må helst være innmeldt for å tjene i kirken, men det er ganske fint at jeg får føle tilknytning i å tjene i kirken FØR jeg melder meg inn. For hva om det gikk dårlig i en slik oppgave? Fikk en sterkere tro på at når jeg er offisielt innmeldt i kirken så lønner Gud meg enda mer, dersom det er hans vilje. Så jeg fikk arket og fylte ut. Det betyr bare at det er på tide å melde meg ut av Tabernaklet som jeg meldte meg inn i 2010.


Her er de andre bildene jeg har delt.

Bare å trykke på link under bilde for å lese om dem

 

Broren til Arild

Arild

Jesu Kors

Levende håp

Hjerte kjede

Carry me

I Jesu favn

 

Darwin

Ut på tur

Jurassic Paint

Heste drøm

Edderkoppnett

 

 

 

2 thoughts on “Kvinnen ved brønnen

  1. Du er veldig flink til å male. Hadde jeg hatt råd, så har jeg kjøpt en:)
    Er også troende som deg . Så bra at det er flere her i bloggen som er det:)

    1. Takk for hyggelig kommentar 🙂 Ja jeg deler og skriver bare rett som det er fra livet mitt og håper å både nå ufrelste og søsken i Kristus, så står man jo plutselig litt sammen om å ha en tro når man finner fler 🙂 Godt nytt år <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *