Fra brudd til lykke

er det sjeldent jeg har drevet med blogging. Det har skjedd litt livsendringer siste tiden og jeg fant på å blogge nå ved hjelp av iPadd og telefon fordi jeg ikke har datamaskin som fungerer. Sitter ute med dynejakke klokken 10/11 på kvelden etter å ha spist en skål makrell itomat med squash, spinat og majones som kveldsmat.

Jeg hadde kjæreste en kort tid

Jeg var jo så heldig å få min første kjæreste i mai i år. Nå er det Juli. Fortalte HER om det i et innlegg tidligere på bloggen åssen jeg møtte han. Men det følte gradevis feil å være sammen med han. Vi hadde planlagt en fremtid sammen som jeg så ble kortere og kortere. Så var det ingen fremtid der likevel. Siste dagen følte jeg uro. Jeg hadde lært, så jeg ante meg det var Gud som sa i fra dette var enden. Jeg hadde nok aller mest vært en tett oppfølging som nyfrelst. Jeg så han døpe seg, jeg var med å motivere han å kutte ut alkohol, nikotin og nå jobber han med å kutte sitt overbruk av koffein. Ikke minst introduserte jeg han for flere miljøer og vitnet han om et sunt kjæresteforhold som kristen og andre erfaringer jeg hadde hatt med den hellige ånd. Ikke minst var jeg med på overnattingsturer med motorsykkelklubben der vi var yngst, klart han følte seg mindre alene med en som meg på slike treff med de eldre. Vi sov i hvert vårt telt, for å sove sammen det var ikke aktuelt før ekteskapet, kunne jeg formidle han som var ukjent med dette som nyfrelst.

Det skulle komme noe annet. Det sa stopp!


Jeg var støttekontakt i fire år før jeg kjente på at det kom noe annet. Jeg lot det gå litt tid for å kjenne på det. Følte jeg ikke skulle ha faste avtaler sånn i uken, skulle jeg reise bort? Ble jo sykemeldt fra en annen jobb i 2019, så ikke helt frie uker hadde jeg likevel da jeg fortsatt jobbet som støttekontakt. Jeg visste ikke hva som lå foran meg, men at det kom noe annet snart kjente jeg sterkt på. Tanken på å slutte etterjaget meg høsten 2019. Februar 2020 måtte jeg uansett fornye kontrakten, så jeg måtte ta valget innen da. Jeg valgte å avslutte som støttekontakt den våren. Det sa stopp! Vi hadde kun bare få uker igjen med avtaler før jeg var fri. Siste dagen ble kebab hos en venn av oss 11.mars 2020. Vi kunne klart fortsette som venner, men jeg ville ikke være pliktet til å ha en avtale hver uke som vi pleide på torsdager. Dagen etter fikk ALLE støttekontakter melding fra Skien kommune kontoret at vi ikke kunne møte brukeren lengre. Hele norge hadde nemlig stengt ned. Norges første Lockdown 12.mars 2020 – CORONA PANDEMIEN. Ja dagen etter avslutningen vår var dagen hele norge stengte ned i Mars. Dette visste Gud! Hadde jeg virkelig hørt Guds Røst? Jeg er glad jeg avsluttet kontrakten, for videre fikk jeg sms hvor strengt det var da det åpnet litt opp igjen. Hvor brukeren måtte sitte bak i bilen, bilen måtte vaskes før og etter bruk med antibak, vi måtte gå med munnbind, bare være ute og gå med to meter avstand. Men videre midt i pandemien i august besøkte jeg mine nye TikTok venner for første gang i Gjøvik i 10 dager i strekk de første månedene og videre jobbet jeg hver måned en hel uke i strekk bak kamera for kanal10 i TV studio i Oslo høsten 2021 til våren 2022. Så reiste jeg bort? Ja! 

Samme følelse jeg fikk jeg over kjæresten min, det sa stopp! noe annet skulle komme. Var som om det hastet da jeg fikk uro. Og litt usikkert er det hva som venter meg, men har noen mistanker. Lite visste jeg hva som møtte meg så nært bruddet.

Jeg rakk nemlig å fortelle han denne støttekontakt historien til han dagen før bruddet. Nemlig fordi han var med å ta henne med ut på bruktbutikker, for det er noe vi ønsket å gjøre sammen som venner. Jeg kjente min fysiske tiltrekning til han var godt på vei borte. Jeg kjente jeg ikke skulle stryke han på armen eller holde han i hånden mer. Vi hadde lite følelser for hverandre fra før av. Vi trodde vi var typen som ikke forelsket oss og prøvde å akseptere det. Men skal vel ikke være slik? Det var kommet en uro, som om tiden var inne, jeg kunne bare ikke lufte det mens hun var med. Og jeg var alt for sliten etterpå, måtte bare hjem og sove. Han spurte nemlig om hvorfor jeg sluttet som støttekontakt og jeg fortalte. Jeg vedla denne historien på bilturen. Sammen den dagen dro vi for å besøke OasenKafe på Borgåsen.

Kafé «åpenbaringen»

En venn av han jobbet der, og jeg fikk god kontakt med henne via han. Jeg fikk en idee å male der og stille ut ting jeg selger. For lederen av stedet er moren til min brors ekskjæreste og flere av mine ungdoms venner. Jeg fikk jo mer kontakt med søsken til min brors eks da de var sammen. De kom allerede innom de første dagene jeg besøkte. For jeg fikk faktisk rask lov til å male og selge ting der. Jeg har siden syklet dit fordi bilen har hatt problemer. Dagen etter jeg slo opp, så syklet jeg dit tidlig og tok med meg en smoothie som frokost. Jeg blir kjent med fantastiske pensjonister som spiser middag der omtrent hver dag. Og hver dag er jeg motivert å sykle dit i all slags vær. Første dagene bare for å bli kjent, for bilen min var ikke i orden, så trengte hjelp av far til å ta med malesaker. Oppdaterer dere i et senere innlegg hvordan malingen går. 

Hva skal jeg med kjæreste nå? Hender jeg hadde brukt til å stryke armen til min tidligere kjæreste er nå tilbake til heklenålen, synåler, limstifter, saks og pensler. Jeg dro frem alt jeg hadde av prosjekter, så bordene ser ikke ut med så mye rot. Og bananesker som fyller den trange gangen. Bruktbutikken under kafeen kan ta imot mye ekstra kjøkken utstyr som jeg har, jeg bor jo i en møblert leilighet så har masse esker fra flyttingen fortsatt. Jeg har ikke tid til kjæreste akkurat nå, jeg skal male på Oasen kafé og selge produktene mine. Jeg kjenner en ny brann og glede på å få frem kreativiteten min igjen. Endelig. Dagene går til å være på kafeen og kvelden går til å forberede alle produkter og selvsagt selskap med fuglen min som nysgjerrig kommer ned for å se hva jeg holder på med. Har jeg sorg etter bruddet? Ikke i det hele tatt? Da var det nok rett å slå opp. Han er selv i lykke over å plukke sopp i skogen, så vi klarer oss ;D 

 

Se gjerne mine TikToks også.
Link HER.

Hva skjedde med Gulset nærmiljøsenter?

For det første er det sommerstengt i Juli. For det andre flyttet det nedbrente legesenteret inn, så mesteparten av nærmiljøsenteret måtte pakkes vekk, inkludert Syklubben. Jeg skal fortsatt ha malerutstilling der i september, men å fullføre bildene må jeg jo gjøre et annet sted og det jeg ønsket OasenKafe til. I tillegg til forventet jobb i august sa jeg derfor takk for meg som frivillig og heller satser på OasenKafe siden de er åpent i juli. Trening på Frisklivssentralen har også lite trening i juli. Så da er alle dager åpne.

Ferie?

Har ikke råd og bil ikke vært i stand til å reise vekk. Takk Gud for fuglen min som holder meg med selskap hjemme 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *