Brev fra Darwin nymfeparakitt

Hei, Jeg heter Darwin, blir 1 år i september og den 20.april ble jeg satt i mørket, det hompet veldig, og så kom det et lys til hvor jeg havnet i et nytt bur med en ny mamma. Under øyeblikket glemte jeg visst mamma, pappa og søskena mine som hadde trent meg opp til å bli en håndtam og snill fugl. Men da min nye mamma fikk besøk få dager senere ble jeg litt lei av å måtte sitte på fingeren veldig mye at jeg ville heller bite den. Så min mor må finne seg i å være tålmodig!

På fritiden liker jeg å spise, kaste ned bade ender på gulvet, tygge på brillene til bade endene, leke i dukkehuset, spille keyboard, klatre ned fra buret på sofaen, stille meg i vinduskarmen for å se ut på alle fluer og fugler som flyr forbi eller hoppe på menneskenes skuldre som sitter i MIN sofa. ALLE øredobber må smakes på! så ser kjeldent forskjell på mamma og vennene hennes, spesielt om det er Kebabtallerken på menyen, da skal jeg ha maisen demmes, så jeg tripper gjerne rett ned på bordet i samme slengen.

Noen ganger må jeg fly som en gal fordi det kommer noen inn her med rosa morgenkåpe og rosa håndkle på hode, kjempe skummelt! Da har jeg krasjer i speil og vindu. Jeg pleier å lande på en gardin stang når jeg er redd, så skjønner mor det er hu som ser ut som et monster i rosa, hun skifter til noe sort og rekker uheldigvis opp til der jeg sitter til å ta meg ned. Jeg klarer ikke å la være å takke for redningsaksjonen hver bidige gang, så da biter jeg ikke fingeren.

Mamma kjøpte først et lite bur før hu kjøpte større, men hun angret ikke for det lille buret tar hun meg ut i Hagen eller i biltur på besøk til besteforeldre, kjæreste eller på hytta. Begge burene fyller hun visst jevnlig med kvist, for det er noe av det beste jeg vet å bite i!

Det er en sånn greie her som slår av lampen over buret 21 hver kveld og slår seg på 09 hver morgen, så jeg har lært meg når jeg skal gå i hjørnet mitt å sove. Så når hun reiser bort en kjelden gang kommer hennes bestevenn, eller dyre veterinær venninne for å holde meg en time med selskap om dagen, så jeg får fly og nytt vann og mat. Så da skjønner jeg også når jeg skal stå opp og sove for da er det ingen her til tiden for å legger gardinen over buret så det blir ekstra mørkt. Nesten hver gang de drar setter de på Disney Channel, akkurat det samme mamma setter på når hun skal ut i noen timer. Men som regel er hu mye hjemme.

Noe jeg gleder meg veldig til (som mamma har lovet meg) er en søt jente som skal få bo her inne med meg i buret mitt. Mamma syntes bare jeg skal lære noen søte sanger først, så hun kan bli skikkelig sjarmert🤩 Og mamma er fortsatt litt skummel, hu mener vi bør bli bedre venner først. Men trenger jeg det da? Jeg som bare elsker å plystre for meg selv og kaste ting ned på gulvet!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *