Hva jeg gleder meg til i 2024

Onsdag 10.januar kveld, etter snowboard treningen, så dro jeg til et ektepar som hadde pølsefest for Arena Ung Voksen. Nabobyen her Porsgrunn har et universitet, så da er det jo ganske fordel for kirken Arena som har laget opplegg for Ung Voksen. Jeg deltok der mye fra 2012 til 2014 ish. Så hadde jeg pause frem til ei venninne fra Bergen kom flyttende våren 2023 og ønsket Ung Voksen miljø i Porsgrunn. Det var til og med to fra Drangedal som kom fordi de ikke hadde Ung Voksen miljø i byen sin. Ingen på demmes alder der.

Vi var faktisk 17 stykk rundt bordet. Mange nye fjes, jeg var sikkert den eldste av gjestene. Men fikk likevel noen nye venner, spesielt de fra Drangedal. Lang innledning, men han som arrangerte leste fra en gammel andaktsbok før mat serveringen. Han avsluttet med å si «Det kan være mange røde prikker som er positive i livet, likevel er det veldig lett for å fokusere bare på den ene sorte kjipe prikken i livet.» Tenkt mer og mer at dette gjelder vel ofte meg? Jeg ringte psykiatrien ved pausen til snowboard treningen for å opplyse vi ønsket omsorgsbolig for bror, så la jeg også til at jeg ikke ønsker å besøke bror. Jeg kjente tårene ville komme. Jeg orker ikke inn de dørene en gang til. Mor har siden mast meg å bli med henne på besøk da far var på hytta, “da respekterer du jo ikke ønske mitt! Når han oppfører seg verre med deg enn med meg, jeg får jo ikke et bedre besøk da med deg?” Først 12.januar fikk jeg svi for det. Bror sendte meg 4 sms som kom to ganger. Jeg prøvde å sove da midt på dagen, så min applewatch som måtte ligge ved siden av meg på sengen min vibrerte for hver eneste melding. 8 vibrasjoner. Så kom det en mail med samme meldinger. “Hei demon søster, hvorfor er du så langt vekke? Jeg er trist at jeg har en sånn søster” Han mottar ikke mine sms så jeg lot være å prøve å svare. Men klarte ikke la vær på mail. “Hvis du vil ha besøk av meg så behandle mor og far pent! Jeg tar avstand til de som sårer meg og sier stygge ting til meg.”

Derfor er det jo viktig å tenke på det jeg gleder meg til. I stedet for å grave meg ned i det kjipe.


I 2024 gleder jeg meg til

iMac

Jeg får meg endelig en ny iMac i april. Det blir som en bursdagssgave til meg selv. Kjøper den av en bekjent for 7000kr. Han fant ut tidlig etter kjøpet at han ville heller ha laptop, så knapt brukt. Jeg er lei laptop så ønsker å sitte mer prof bak en stasjonær som ikke blir så fort varm. Låner allerede fars Chromebook laptop som bare har begrensede muligheter. Betaler han fortiden 1000kr i måneden fra 1.desember, så litt ekstra mot slutte, da er iMacen min. Jeg sparer nemlig 500kr hver gang jeg får penger, dvs 3 ganger i måneden. Dvs jeg sparer 1500kr i måneden. Når jeg får den skal jeg redigere youtube videoer igjen og spille masse The Sims og kanskje Minecraft. Kommer an på hvor bra nettet er. Bruker miniruter for huseier har ikke installert fiber. Ellers håper jeg at musikk programmene fungerer igjen så jeg kan lage min egen musikk, så neste jeg vil kjøpe da er et keyboard til å spille inn på Logic X.


Darwin skal få seg en kjæreste

Jeg kjøpte Darwin 20.april 2023. Kjøpte han av en oppdretter. Det er en familie som klekket han ut i sitt eget hjem. Jeg føler den tidligere eieren stalker meg til tider for å se om han har det bra. Føler derfor på jeg ikke ønsker en oppdretter til som kanskje dømmer meg for hvordan jeg behandler fuglen. Jeg har derfor avtalt med en dyrebutikk i Moss til å skaffe den fuglen jeg ønsker innen april. Jeg var nemlig der i mars 2023 for å kjøpe et lite bur via en på finn. Og da fant jeg denne dyrebutikken, hadde en fin samtale med dem der. Her i Grenland ser det ikke ut som noen av dyrebutikkene har nymfeparakitt. Så da var det helt i orden for Moss. Jeg drar i april i år til Moss for å kjøpe en Gul jente på max 3 år, det kunne de skaffe til da. Jeg ble anbefalt å ha min kjære Darwin i et år før jeg får en fugl til. For viktig å bygge bånd osv. Det er og farlig for fuglene å fraktes ut i det kalde været. April er fin tid å få ny fugl på. Jeg fyller også 34 år i april. Gleder meg masse til Darwins reaksjon når han får en ny venn i hus.


Color Magic

I 2021 var det en fra Gjøvik gjengen som hadde fått gratis billetter til Color Magic. Jeg meldte meg inn i Color Line klubben for å fikse billettene til jentene da vi dro ca 3 jenter og 3 gutter. Jeg tok samme tur samme tid alene året etter fordi jeg følte en brann for å dra på faste og bønnetur. Høsten 2023 fikk jeg derfor et gavekort hvor det sto “Du får gavekortet fordi du har reist over 2 ganger de siste 3 årene.” Kult.. Jeg ga det til min bestevenninne i julegave som viss nok aldri hadde vært på en slik tur før, og vi bestilte 1.januar for en tur i februar =) Gleder meg. Men uheldigvis ble det en søndag så vi får ikke akkurat shoppet så mye i Tyskland. Men jeg vil sørge for å få et gavekort til om noen år, så da kan vi dra fast. Jeg ville ha en dato samme uke jeg fikk penger og min venninne ville ha en helg siden hun jobber ukedager. Så var det utsolgt fra fredag til søndag, men ledig fra lørdag til mandag.


Strikke kino

Noe som var helt nytt for meg i 2023 var strikke kino i Porsgrunn. Jeg joinet for første gang på Skomakergata i desember. Og selv om jeg ikke kom ved siden av vennene mine så så jeg et gøy år i vente med kanskje mange nye håndarbeider venner i møte. Her kan man jo faktisk dra alene og snakke rundt vår samme interesse med de man sitter ved siden av. Det opplevde jeg. 1 kinovisning hver måned blir arrangert og informert om på facebook siden HER.


Egne sanger i lovsangsteamet

Dette har jeg fortalt om før. Jeg ønsker å øve opp egne låter som vi kan ta i bruk i min kirkes lovsangsteam. Ganske så sikker at dette vil gå. Så det er bare å forberede sangene, skrive riktige besifringer og filme et klipp jeg deler med gruppen. Dette er jo en av mine største drømmer, å få med et band til å spille til sangene mine.


Julemarked

Jeg hadde ikke nok for å ha salg på julemarked 2023, men jeg ble motivert til å hekle nok i år. Bare fordi jeg bor på Gulset og er nå tilknyttet Gulset Nærmiljøsenter så fikk jeg jo mail om jeg hadde lyst å selge på julemarked. Så når jeg er ferdig å spare til iMac og Nymfeparakitt vil jeg hekle til julemarked og lage andre gøye ting jeg vil selge. Jeg vil hekle pulsvarmere, barbie kjoler, glass brikker, mobil vesker og mer.

 


 

 

 

59 leste forrige innlegg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *