Musikk drømmen

Telefonen ringte. Det er Vistaprint. De beklager det tok lang tid å overføre hjemmesiden min til den nye plattformen. Jeg hadde så mange sider at de måtte gjøre det manuelt, noe betyr at jeg ikke får redigert på siden min før de er ferdige. Fordelen med det er at de betalte meg tilbake 2000kr av det jeg betalte som årsavgift for å i det hele tatt ha hjemmesiden. Halvparten av pengene gikk rett til å spare til iMac jeg kjøper i april. Hadde jeg visste dette på forhånd kunne jeg redigert bort en del sider. Så får jeg høre på telefonen “hvem sider kan vi ta bort så det går fortere?” jeg klikket meg gjennom de publiserte sidene. Noen av sidene var bare tekst, “jeg kan lagre det som kladd på bloggen min så lenge, så du kan ta vekk siden om musikk drømmen” Så her er den. Mine tidligere tanker om min musiker drøm.


– Drøm

Oppdatert 16.10.21

Måtte fylle denne siden nå som jeg fikk et glimt av i dag for mulighetene jeg har i mine drømmer. Hvordan kunne gjøre alt jeg vil på en gang? Men er da det eneste jeg ikke får til er familie? Hverfall ikke i starten, og da heller ikke kjæreste? Men Jesus er nok for meg. Og jeg tror jeg er kalt til å bli kjent for å gjøre Jesus kjent gjennom min musikk drøm og ingen skal rikke meg, fordi jeg er stødig i ham. Tror så mange andre kjendiser faller fra fordi de er største budbringere til HELE verden. Men i stedet for å peke opp på Jesus får djevelen dem til å peke ned ved en rekke motvind han sender. De det går dårligst med er gjerne de mest truende for satan og som ikke kjenner lyset Jesus sender dem. Han gjør hva han kan for å hindre dem i å peke på Jesus. Men jeg skal bli grunnfestet. Og nå ser det virkelig ut som jeg nærmer meg drømmene fortere enn jeg så det, klarere enn jeg hadde troa, Gud har sendt meg folk som har troa på meg, som gir troa på at Gud er med og som gjør drømmene mulig. I dag så jeg for meg livet til Grace i filmen Grace Unplugged igjen. En turnebuss med muligheter for alene tid, hvile og kreativitet på vei til et nytt sted for å peke på Jesus gjennom musikken. Alle mulighetene man kan ha der. For hvor blir det av kreativiteten min i min reise? Jo jeg kan fortsette i bussen. Der kan jeg lese, skrive bok, skrive sanger, lage bibel pugge kort, redigere bilder, redigere film, utvikle nettsiden, osv. Ikke minst, håper det går ann å male, en buss virkelig så stødig? Og trene må vel gå ann? Tenk om det var mulig?


<< Alt er Mulig for Den som Tror >>

En stor drøm det er verdt å drømme fordi Gud er allmektig og vil vise sin allmektighet! Ingenting er umulig for dem som tror. Men ender jeg opp der? Vet ikke… kanskje han har helt andre planer for meg. Men jeg ser tilbake og ser oppveksten min har formet meg til nettopp dette. Jeg liker å reise, fordi jeg ikke har likt å være hjemme, jeg hadde det ikke bra hjemme: jeg er KALT til å reise. Jeg ønsker oppmerksomhet, fordi jeg har mangel på oppmerksomhet i familien: jeg er KALT til å hente oppmerskomheten så jeg kan peke på JESUS. Jeg er vant til å være alene og måtte klare meg selv i det tøffeste: jeg er KALT til å holde ut store deler av Guds hensikt for mitt liv på egenhånd…?


<< Søster Miriam >>

Er jeg en ekte Miriam? Med en bror i nød, profetinne, sanger, danser, lider med sykdom og forblir enke? Jeg vet ikke, jeg har jo drømmer for stor familie på gården vår også. Men får Guds plan bli oppfyllt, jeg kan ikke styre noen ting, bare gå veien han legger foran meg. Hans største hensikt med oss er å være en familie, og jeg har lagt mine familie medlemmer i mine venner! Jeg føler meg som enebarn, jeg må se på mine venner som søsken og være fornøyd med det mens min bror driver nedover elven, håper noen redder han snart slik som moses ble reddet i Nilen. Jeg hadde ikke klart meg uten dere, søsken. For så er vår oppgave, sammen som familie å peke på Jesus! Jeg kan føle meg ensom, men aldri alene! Gud har testet meg flere ganger på min trofasthet til han. Vil jeg klare meg videre alene? Jah… men vil jeg klare meg i rampelyset? Jeg vil nok aldri slutte å lengte etter scenen. Selv om jeg til tider kan ha for mye folk rundt meg som smiler til meg og søker min oppmerksomhet, så skal jeg ikke la meg rikke fra kraften. Jeg tror hans Ord og vil leve det. For Jesus hadde slik han også! Han ble sliten, men han tok imot nytt mot, ny kraft fra Herren og fortsatte arbeidet. Amen. Vi alle TRENGER alene tid med Gud, noen ganger er jeg kanskje for vant med å være kun med Gud at enkelte ganger for mye oppmerksomhet/feil oppmerksomhet trekker kraften ut av meg. At det er derfor vi alle trenger alene tid-med GUD! Så hva slags oppmerksomhet lengter jeg da etter? Gud vil lære meg å balansere, så jeg aldri vil miste kraften!


<< I Wanna Blow People Away with my Music >>

Er jeg god nok? Jeg er god nok for Jesus. Selv om jeg ikke har tatt særlig skole undervisning eller pedagog timer eller har *mye* erfaring og kompetanse… så er hjerte mitt det viktigste og jeg har fått bevis, jeg når de mest trengende. Jeg har blitt gjort svak for å vinne de svake og det er blant dem som ønsker meg, som kaller på meg, som vil høre mine ord og vil ha meg i nærheten. Som Guds nærvær, Jesus bor i meg. Det handler om han. Så la meg komme å være hans hånd og stemme!! Peke så mye jeg kan! Det handler ikke om meg, men jeg tror Gud vil gjøre meg kjent for å kunne gjøre han kjent! Og det må jeg ALDRI glemme, glemmer jeg det er det lett å falle, JEG SKAL IKKE FALLE!! Gud er min veileder!

<< Neve Give Up! >>

Jeg lever til jeg dør… peker til jeg dør… samma for meg egentlig hva jeg legger igjen etter meg og hvor lenge jeg lever, bare jeg fullfører Guds hensikt med mitt liv, og det er å fokusere på han, så han kan vise meg! Gå i de retningene Hellige Ånd kaller meg, gå etter mine lengsler, mine talenter, der freden når meg, der jeg finner hvile og glede og det naturlige jeg. Selvsagt er det mye offer og mye prøvelser. Men der jeg går rett, vil Gud tilrettelegge alt jeg trenger slik at det skal funke. Funker det ikke, er jeg på feil vei… jeg kan prøve meg å bryte veggen. Men han kjenner meg nå, jeg TRENGER de som heier på meg, som GÅR SAMMEN MED MEG for at kraften i meg skal bli fylt til å motivert fortsette å gå. Men ensom kan jeg fortsatt føle meg, for de nære har jeg lite av. Alene føler jeg meg ikke. Jeg vet jeg IKKE ER ENSOM! Så vil det vel kanskje dukke opp en ektemann som er mitt team medlem likevel? Jeg som har så sterke meninger om hva et ekteskap er, kan jeg ikke også få en? En å jobbe i team med, for å synlig gjøre Guds Ord. For det SKAL JEG! Jeg SKAL synlig gjøre Guds Ord!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *