Trøst meg til å trøste andre…

 

Jeg tror jeg drømte om dette i natt. Dette var første gang jeg så det i det virkelige liv, flyvende lanterner. Godt nytt år 2012. Det var så mange par som sto der og holdt rundt hverandre og så på fyrverkeriet. Jeg sto der og visste at jeg aldri hadde en kjæreste på nyttårsaften, aldri hatt en kjæreste i det hele tatt. Ser på kameraten min på den andre siden, som jeg visste ville holde rundt meg, fordi han var forelsket i meg. Jeg hadde avvist ham noen uker før. Det var ikke riktig. Jeg følte at det ikke var ham. Og nå måtte vi stå der og se på fyrverkeriet og alle de andre parene, og skulle ønske vi holdt rundt noen, å kunne holde rundt hverandre. Han jobbet hardt for å slutte å ha følelser for meg, så å klemme ham kunne ha såret ham.

Bare en måned senere skulle vi ha en hyggelig kveld hos en av vennene våre i denne gjengen. Det var stille da jeg gikk inn døren. Jeg smilte og trodde alt var normalt, men det var det ikke, det var mørkt, og en av dem kom til meg og sa: “Han er død” En kamerat som kom med meg, falt ned i tårer. Det var hans bestevenn, jeg satte meg ned og holdt rundt ham for trøst. Jeg var i sjokk og fant raskt bønneboken min. Samme dag som han døde tegnet jeg Gud som rakte hånden til ham, jeg visste at han trengte Guds kjærlighet, ikke min. «Ta ham,» skrev jeg. Men jeg mente ikke slik… Denne dagen før nyhetene kom, tegnet jeg en ny tegning til denne bønneboken. «Trøst meg til å trøste andre» Og nå satt jeg i sjokk og trøstet vennen min som gråt. Gud hadde forberedt meg gjennom bønneboken. Det jeg tidligere hadde skrevet og tegnet trøstet meg.

Jeg gråt mest dagene etterpå. Da jeg visste hvor forståelsesfull han han hadde vært for kampene i livet mitt. Han var som broren jeg egentlig skulle hatt. Moren min mistet fosteret før fødselen, før broren min og jeg ble født, og det skulle bli en gutt. Nå var det mer ekte for meg, det var som om min ufødte bror hadde et ansikt som så meg gjennom himmelen, det trøstet meg. Og en av favorittsangene mine fikk en større betydning:

🎶Someone watching over me🎵 av Hilary Duff

 

Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, barmhjertighetens Far og all trøsts Gud, han som trøster oss i all vår trengsel, for at vi skal kunne trøste dem som er i all slags trengsel, med den trøsten vi selv blir trøstet med av Gud.

2.orinterne 1:3-4

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *