Siste kveld i barndomshjemmet

Alt pakket og klart. Utenom denne dataen, toalettsaker, malesaker og vaskesaker. De to siste kommer etter løpet av neste uke. Jeg har hentet nøkkelen, fylt opp et rom med tingene mine, meldt flytting til folkeregisteret, meldt flytting til Fjordkraft, og utpå dagen i dag fikset et litt annerledes internett. Nemlig ubregenset data på en miniruter fra telenor. Hvorfor betale for både wifi samtidig som man betaler for mobilt bredbånd. All in one. Og jeg kan trygt jobbe i Foodora uten å gå tom for internett. Jeg kan ta med miniruteren hvor som helst og folk kan koble seg på.

Jeg har ikke direkte noe bilde å dele fra dagen. Men det er rart dagen er her. Etter midnatt i morgen, etter rakettene, kakene, minglig med 70 gjester i kirken min, så går turen til mitt nye hjem. Jeg våkner opp med kjøleskapet som inneholder egg, advokado, svolværpostei, salat, tomater, hodekål, smør og en fryser som inneholder ribberester fra julaften, kylling og fryseelementer. Ja, det blir nok ribberester de første dagene.

Men bil det har jeg ikke nå, den fikk problemer etter jeg startet i Foodora. Jeg må lære meg å ta buss igjen, eller gå til butikkene, og det er lengre vekk enn der jeg bodde før. Men kortere enn der jeg har bodd til nå hos foreldrene mine. Og det beste av alt, det er klart for å få gjester, mer enn noen gang. For jeg har jo sortert litt siden jeg bodde for meg selv. Det er kanskje 15 bananesker oppbevart hos en kamerat. Men de kan like gjerne stå stablet i et av rommene utenfor synet til gjestene. Jeg skal nok ha det mer jevnlig ryddig. For lite skuffer og skap er det nå. I morgen skjer det. Jeg pynter meg for nyttårsfest, og jeg avslutter kvelden i et kaldt soverom, setter på en varmvifte, legger på laken, og nyter roen i min egen leilighet. De skjønte ikke bæret hvorfor jeg låste mellom meg og huseier som bodde ovenpå. Men hallo, vi er naboer, ikke samboere. Jeg er ikke en datter som bor i kjelleren. Og de skjønte ikke bæret hvorfor jeg valgte enkeltsengen fremfor dobbeltsengen. Jeg har aldri eid dobbelseng før, jeg vil spare den, inntil videre, helst inntil jeg er gift. Jeg vil ikke vende meg til å ligge der som en sjøstjerne. Jeg syntes det er fint, jeg er vant til å ha “en liten plass” i senga. Jeg har ikke behov for å breie meg ut. Så dobbeltseng-rommet skal bli til bønnerom og gjesterom. Det skal pyntes, henge opp lyslenker og led-lys. Legges bøker der og puter. Og jeg vil velge ut min side, og dermed be for min fremtidig ektemann. Det jeg vet er at jeg sjeler når jeg ser skarpt til høyre, jeg ser dobbelt og kan få vondt i hode, så min fremtidige mann bør sove på min venstre side. Jeg har aldri eid en dobbeltseng.

Dette er et innlegg hvor jeg føler jeg på ny tar farvel til barndomshjemmet. Er det ikke litt koselig? Jeg gleder meg til å filme leiligheten til TikTok og youtube. Gleder meg til enklere “spillerom” til å filme til tiktok og youtune uten å være redd for å bli forstyrret eller bli litt flau fordi noen andre hører hva jeg sier. Så er dere spente? Det er jeg

 

Her har jeg bygd leiligheten på The Sims 4 =)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *