Maler frem en iMac

Jeg ble bare enda mer motivert når jeg fant på tittelen. Og det var ikke først ment til bloggen, men til en YouTube video. Et mål, om å ha råd til denne macen. Det har vært jul og både jeg og bror har sovet hos foreldrene mine siste dager nå før jeg overtar en leilighet på andre siden av byen. Jupp, flyttedagen er 1.januar. Men tilbake til saken; bror luftet at hans nabo og tidligere gode venn har en stasjonær Mac han vil selge. Den har kostet 20’000kr, nå tar han 10’000 for den. «Hvorfor selger du den?» spør jeg «jeg vil ha bærbar» sa han. jeg har allerede bærbar, men den er gammel, krever lader i hele tiden og knapt plass til mer. Så lenge bærbare lever kan den være med rundt og den stasjonære stå på samme plass med fokus på eksempel bare filmredigering mm. Det som dataen trenger god plass til. Eventuelt spill på ene og film redigering på den andre 😂 Kan ikke kjøpe flere The Sims 4 pakker for tar for mye plass på den bærbare.

vi gjorde en avtale, 5000kr betales 1.februar og 5000kr betales 1.mars. Jeg kan motta Macen 1.februar. Problemet er bare, jeg flytter jo nå og ikke vet hvordan økonomien blir. Jeg har startet ny jobb og ikke vet om jeg får nok i lønn. Foreldrene mine lovet å hjelpe til med første husleie fordi jeg fikk meg jobb, så de mener det IKKE passer seg jeg da bruker penger på Mac fremfor å spare til nødvendig utgifter på grunn av flyttingen.

Planen er å MALE! Jeg er såpass motivert av ideen at jeg vil sette det opp i morgen ennå jeg  flytter allerede 1.januar. Jeg kan da rekke å male noen timer i morgen forde? Denne motivasjonen kan være kjempe viktig for fremtiden, fordi jeg kan få en rutine jeg kan beholde og fortsette med inntekten. 200kr timen, jeg har alt solgt bilder før. Jeg vil starte å filme med håp om å klare målet.

Den stasjonære Macen hans er knapt brukt, så lite plass tatt. Da jeg mistet mitt forrige filmkamera i gulvet tok det ikke lang tid før brors svigerinnes ektemann ga meg sitt kamera fordi de ikke bruker det :O Som kristen ser jeg Guds velsignelser når jeg trenger det mest. Fordi det at jeg lager filmer tydeligvis er til glede for Gud 🙂 Og nå som jeg skal flytte. Jeg vil satse! Jeg vil jo bli YouTuber og influenser. Jeg vil ha dette målet fordi det gir motivasjon. Klarer jeg ikke betale 5000kr februar så kanskje vi kan utsette det 🙂 får jeg pengene fra malingen så er det perfekt 😀 Vi ser hva som skjer 😀 spennende vil det hvert fall bli å filme det!

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *