Endelig hekle et Temperatur teppe

ENDELIG

I så mange år har jeg tenkt tanken å ønske meg et eget hjemmelaget temperaturteppe. Men da må jeg ha garna klare til januar da, tenkte jeg. Og så går det i glemmeboka. Å kjøpe garn rett før jul er ikke akkurat så god kombo. Først nå kom ideen ut på Hobbii.no sine nettsider, altså først nå så jeg hobbii`s inspirasjon til et slikt teppe. På grunn av en mail? Og mens jeg venter på å bli hentet for å synge på GKS i kveld, så tenkte jeg å skrive litt om det her.

 

Min plan

Det sto så fint at jeg trenger da ikke starte i januar? Jeg kan starte fra en valgt dato som betyr noe for meg. Eksempel om jeg hadde hatt født en unge, hvilket temperaturer var det første året for den lille? Eller første år som gift. Jeg rakk jo ikke fra 1.januar. Så min plan er å begynne på min bursdag i april. Da rekker jeg både å få garnet i posten og planlegge hvem farge som skal til hvem temperatur (planla på bilde over). Så jeg MÅTTE jo kjøpe mer garn. Så teit jeg er som prøver å spare. Men dette skal bli et teppe ut fra et helt år som 34 år. For 4 er lykketallet mitt. Jeg tror det kommer flere fine gjennombrudd som 34. Skulle gjerne hatt for hele 2024. Men var for vanskelig å finne tidligere temperaturer i Skien. Planen er derfor å sette alarm på HVER DAG? På klokken 12:00. Da skal jeg skrive ned temperaturen det står HER på en (ny)kladd. Slik at når jeg har tid, kanskje jeg setter av en tid i uka til å hekle tilsvarende 7 dager (eksempel) Er jo ikke hver dag jeg får til å hekle? Kommer jo helt an på hva jeg gjør. Så jeg vil lage en alarm nå, som skal ringe hver dag klokken 12. Men ikke slå den på før bursdagen min.

Jeg ville velge en garnpakke som allerede var satt sammen av hobbii selv. Og denne syntes jeg hadde fine farger. Jeg trenger ikke ha for voldsomme mye farger. Dette blir nok en naturlig rosafargede teppe. Tror forresten jeg vil lure inn hvitt også for 0 grader =) Søren… kjedelig om det begynner med 0 grader i april når jeg fyller år da haha. Tror de hvite garna jeg har ikke er helt like.

 

One thought on “Endelig hekle et Temperatur teppe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *