TannlegeBesøket etter 3 år

Så… jeg har ikke vært hos tannlegen på 3 år, aka 2021. Og jeg som trodde det var før pandemien. Men uansett… i 2022 tok jeg av stanga som hadde vært bak tennene nede. For jeg hadde jo regulering som barn og etter det skulle  stanga stå til jeg var ca  30. Da var det visst vanlig den automatisk kunne falle av. Den sto plutselig bøyd ut og kunne skade tannkjøttet mitt, så dro den ut med tang. Filmet faktisk for Tiktok, Waaaay Back Then. Det var såpass at en random tannlege fra et annet sted i Norge delte en film om meg på Tiktok og sa at dette ikke var så lurt, jeg burde ha tilkalt en tannlege for hjelp. Men jeg gjorde jo det, ringte først. Det gikk greit. Var bare gammel lim igjen.

Så jeg gledet meg litt. Jeg skulle få limet fjernet, missfargingen fjernet og selvfølgelig viktigst av alt: sjekke for hull.

 

Det var ingen tegn til at tennene hadde trukket seg tilbake etter at stangen forsvant 😍 Og se så fine de ble. Prøvde å finne et Before Pic, men fant ikke. Store Hull derimot syntes ikke på røntgen bildene, bare små nesten-hull som er for små til å fylle. Da må det mye borring til. Og det var likt som for 3 år siden. Så da har jeg jo vært ganske flink 😄 MEN 😵‍💫 da hun tok en nærmere titt fysisk, syntes hun hullet var for stort til å ikke gjøre noe. Altså, hun så det var stor sjanse for å ikke nå dit med tannpuss så lett, det vil fylles med matrester og kan være viktig å få tatt så fort  som mulig LIKEVEL. Bestilte time i mars.

Så lærte jeg litt nye ting da. Gøy å lære litt nye ting hver gang. Munnskyldevann eksempel, ved feil munnskyldevann kan det faktisk Gi missfarging. Ble anbefalt en Flux på apoteket, men fant en samme på Europris jeg gikk til rett etterpå. Tipset også å drikke et glass vann rett etterpå hvis jeg har drukket C-vitamin brustablett, som jeg tar hver dag. Hun sa det ikke er vits å pusse på sidene for det kan gi pusse skade på tennene og skade tannkjøttet. Jeg sa at jeg brukte soft tannbørste for det lærte jeg å bruke sist jeg var hos tannlegen 🙃

TikTok Video HER

Videre på Europris kjøpte jeg sengetøy, altså dynetrekk og putetrekk, for rota bort en del putetrekk etter jeg flytta for et år siden og siste putetrekk jeg fant har fått hull. Som betyr med nye trekk kan jeg gledelig sy om gamle dynetrekk til bukser eller annet. Så kjøpte jeg laken for dobbeltsengen har bare et laken. Er jo min første dobbeltseng 😆 Og jeg kjøpte mopper for en som tidligere har jobbet med renhold kan jo ikke bare eie en mopp! Liker å bruke mopp til kost, altså tørr moppe. Tørr mopper man med bare den ene moppen man har må man liksom vaske den før jeg vasker gulvet? Og ORKER SERR IKKE vaske alle rom på en gang… så vasker jeg et rom og ikke orker mer den dagen, da henger den fort der i flere dager… greit med fler! Kjøpte samme sett mopper før, men tror du ikke de forsvant gjennom flyttingen? Kosta meg nærmere 300kr for mopper. Tilsammen 1030kr for alt jeg kjøpte inkludert lyspære. Så kjøpte jeg fuglemat. Litt tørrprat: men har vært nok Dip Dive. Strikke kino i kveld(tirsdag) 🙂 kom i god tid før tiden så brukte tiden på å blogge.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *