Så godt miljø (sjult plan)

Når man lyktes treningen

Det føltes ut som jeg gjorde en tabbe sist søndag, men samtidig ikke. Jeg fikk jo så lyst å trene hjemme, ENDELIG hadde jeg motivasjon til det liksom. Jeg danset 2 Just Dance via WiiU, så tok jeg 15×3 sit ups. jeg danset en dans til, så tok jeg 15×3 push ups. jeg danset en dans til, så tok jeg 15×3 knebøy med vekter, så avsluttet jeg med å løfte vektstenger på armer og belter med vekter på ben ut en hel sang. JEG BLE STØL I NESTEN EN UKE. Så vondt i magen at jeg fikk sterke smerter når jeg la meg i sengen. DERFOR droppet jeg å trene på treningssenteret når jeg egentlig hadde planer om det. Noe som gjør det bedre å vente med hjemmetrening til jeg er ferdig med Frisklivssentralen over nyttår. Jeg vil nemlig trene 2 ganger i uka på treningssenteret. Men da har jeg noe å se frem til! For hjemmetrening er jo sørenma en suksee om jeg blir så støl som jeg blir!

Trives på senteret

Så endelig på fredag fikk jeg vært der. Om det ikke er kjente på treningssenteret jeg kjenner fra en eller annen kirke, så er det totalt fremmede som begynner å åpne seg for en prat. Jeg og en tilfeldig dame satt i hvert vårt apparat og jeg reagerte høyt bare på hvor forferdelig det apparatet er og jeg måtte ta den letteste vekten. Hu lo og var helt enig, så gikk praten. Nesten litt sørgelig det sannsynligvis tar slutt i januar på Frisklinsentralen. Tenk om jeg kunne blitt ordentlig medlem av Heia, da kunne jeg kjøpt meg en kopp med valgfritt navn, nemlig: MiriMoro (YouTuber) skulle det stått 😅 For under hvert navn kan man skrive yrke eller annet man kanskje vil bli husket for.

Kreative fremgangen

Det er ikke mange dagene igjen til jeg både får tilgang til ny telefon OG ny iMac om jeg er heldig. Far ga meg gladnyhet at etter salg av mine gamle vinterdekk, fikk jeg 1000kr inn på sparekontoen for en ny Mac, så da har jeg nok (i tillegg til lånet jeg kan få). Jeg var hos bestiss sist torsdag kveld og via hennes Mac fikk jeg tømt telefonen min totalt for filer, jeg føler meg fri til mer TikTok da når alle 3-4000 filer fra telefonen er tømt. jeg vil virkelig bytte ut malingen med TikToks, YouTube og sang som fokus nå. Jeg er god på Malingen, men det gir meg så lite når jeg vet bildene sjeldent passer inn i andres stil og føler meg så begrenset når jeg ikke bare kan male et bilde fra nett eller enn film scene, men at jeg må selv ha 100% rettigheter. Jeg har mange egne fotografier å ta av…. Men får selge bort det jeg har først. Så utstillinger er jeg veldig åpen for å ha så ikke bildene bare ligger hjemme stablet i et rom.

Tilgjengelig for alle slags folk

Jeg låner bil denne uken fordi foreldrene mine er i Spania. Da dropper jeg vel buss når det regner. Og jeg tydelig får avlaste min selvdisiplin😏 På grunn av at jeg faktisk ble ivrig er å lage to TikToks før treningen, så kom jeg meg litt senere ut enn planlagt. Derfor meldte jeg meg på en senere time bare fordi jeg ville ha lengre tid utenfor treningssenteret med data arbeid. Planen var å øve spansk, men ble heller sittende i en hel time og sortere filer i mapper som jeg nylig hadde lastet over fra telefon til harddisk. Mov, jpg, png, mpg osv. Bare i det jeg skulle starte, så satt en dame på andre siden av bordet fortvilet over å ha fått en inkasso varsel på Mail. Hun hadde jo bare parkert på Herkules i over 3 timer, som ikke var betalt. Jeg hjalp henne å betale. Hun var ekstremt takknemlig før hun videre dro hjem etter fullført trening. Etter henne kom en hel gruppe skole elever fra nærmeste skolen og satte seg på samme langbord som meg fordi de skulle ha lunsj. «Les dette» sa en frimodig gutt til meg og viste meg tekst på telefonen hans: «Ibsen ripsbusker og andre buske vekster» leste jeg, garantert feil fordi det gikk litt fort. Han lo. «Er du lærer?» spør han plutselig etter litt Ibsen spørsmål fra meg. «Nei, jeg skal trene. bussen går en gang i timen, så jeg pleier å være her en time før trening og gjøre data arbeid.» og vi pratet litt videre. Selv om jeg vil bare ting skal skje naturlig, vil jeg jo likevel gjøre så at ting kan skje fortere min vei -naturlig… Jeg er nemlig ikke så frimodig som jeg kanskje ønsker. Nemlig fordi jeg er nok alt for fokusert på Guds vilje. at Gud sender mennesker til meg, da er jeg mer sikker det er Guds vilje enn at jeg velger å gjøre noe som kanskje er fra mitt eget kjød. Altså om det er JEG som tar kontakt, så vet jeg jo ikke riktig om jeg bare er plagsom… 🤣 Grunnet ting i oppveksten har jeg nok også ekstra stort behov for å føle meg ønsket… så det kan komme i veien for min frimodighet.

Hvordan kan jeg nå fler?

Dette bygget rommer mange rom, mange elever, mange ansatte, mange generasjoner og mange trene glade. Kan jeg ikke bare lage en enkel  Tiktok: «hvem er den damen som sitter på den samme plassen hver uke?» så vinker jeg til kamera. «Denne damen øver spansk fordi hun er en time for tidlig til trening. Men hun hadde syntes det hadde vært ekstremt hyggelig om noen forstyrret henne med et hei» Kan nemlig hende flere har tenkt «er det Mirimoro fra Tiktok?» Og så får de aldri helt svar på det. Men jeg ble kjent igjen en gang da en gruppe ungdommer gikk forbi «er ikke det venninna til Manylandy?» hørte jeg «øy, er du venninna til Manylandy?» ropte en, «ja?» så kom alle løpende etter. Jeg er ikke direkte ute etter å bli gjenkjent, men det er så hyggelig med … så hyggelige ukjente der ute som er frimodige når jeg selv ikke er så frimodig. Ikke det at jeg er ute etter flere venner, men er noe eget med å likevel komme i kontakt med ukjente. Tenk om jeg kunne fiske mennesker inn til Guds rike av mine filmer som får folk til å bli frimodige når de ser meg? Og ved å se meg i virkeligheten , gjør at de får et ekstra godt forhold til det de ser på plattformene mine. Og jeg i tillegg kan gi ut mine visittkort med alle kanalene på. Spesielt når jeg skal lage YouTube igjen!
Amen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *