Ikke gjort siden før Corona

Det er faktisk ganske sprøtt å tenke på enkelte ting jeg ikke har gjort siden før Corona pandemien slo til. Altså før mars 2020. Så jeg har laget en liste, og må jo få delt den før det er for sent.

1. Jeg har ikke vært hos frisøren

Jeg har klart meg selv ved å klippe mine egne tupper etter Corona pandemien startet. Men godt mulig jeg klipper den mer enn det frisøren hadde gjort. Jeg sparer jo en del kroner på det, så slik gjør jeg det:

Bildene er fra 2017. Og det pleier faktisk å se veldig rett ut etter første klipp, men ser ikke akkurat rett ut her.

2. Jeg har ikke vært hos tannlegen

Det er jo logisk det er lang venteliste til tannlegen når mye ble stengt under Corona LockDown. Men jeg har enda ikke fått noe innkallelse til tannlegen. Jeg tenker jeg bør vel selv melde fra om at jeg kanskje burde ta en sjekk snart? Men da vet jeg et besøk koster over 1000kr. Det vil jeg veldig gjerne spare meg fra å gjøre. Tenker jeg venter til nyåret 2024 med å si i fra.

3. Jeg har ikke vært i Spania

Familien min har leilighet i Spania. Bestefar kjøpte leiligheten året før jeg ble født. Han døde i 2005, så mor og hennes 2 brødre deler på den. Jeg var der for første gang alene med venninne i 2019, men ikke vært der etterpå. Jeg vil ikke dra dit med foreldrene mine mer, så da må jeg bare vente til jeg har bedre råd. Men siden 2003 var jeg der nesten hvert år med familien frem til kanskje sånn 2012. Så det er selvsagt et savn, spesielt når mine foreldre fortsetter å dra dit hvert år foruten midt i pandemien.

4. Jeg har ikke vært leder på ungdomsleir

Hvert år siden jeg var barn var jeg på leir. Hvert år siden jeg var 16 var jeg leder på leir. Men da jeg ble sykemeldt i 2019 visste jeg at jeg måtte nok begrense meg på hva jeg orket grunnet energi mangel. Jeg ble spurt for å være leder på leir Februar 2020 for både barneleir og ungdomsleir og tenkte egentlig å si nei. Men behovet var så stort at de klarte å overtale meg. Det var en veldig fin uke, hvor jeg likevel kjente jeg hadde lite igjen for å fortsette med flere leirer. Så kom jo første Lockdown bare måneden etter og videre leirer ble veldig begrenset med strenge restriksjoner. Jeg deltok kun på to “Bo-hjemme” leirer sommer 2020 og 2021 for barn i Kragerø, men ikke noen flere leirer på Fyresdal leirsted som leder på ungdomsleir. Noe av det kjipeste er at jeg stadig drømmer om at jeg er tilbake på leir som gjør savnet ekstra stort. Men tror det er best jeg har takket for meg. Jeg sluttet mens leken var god:

5. Ikke vært i bryllup og begravelse

Jeg har bare ikke vært nære nok til noen som har giftet seg eller dødd siden før 2020. Men dessverre gikk en folkehøyskole venn bort i mai i år som selvsagt var veldig trist! Jeg bare sto ikke han nær siste tiden før hans bortgang til å delta i begravelsen.

6. Jeg har ikke vært i familie selskap

Jeg kan ikke huske jeg har vært i familie selskap sånn type julemiddag, bursdag eller lignende hos andre enn hos mine egne foreldre siden før Corona. Det sier litt om hvor liten familie vi er og hvor lite kontakt vi har. Og når mamma prøver å be familien på selskap er det sjeldent vellykket at de kan komme. Kan godt være jeg ble invitert til en av onklene mine, men blant de få gangen etter corona var jeg vel ikke ledig eller hadde særlig lyst fordi jeg pleier som regel bare å sitte der og ikke si noe og mamma skal bare snakke om broren min. Så romjula er som regel ganske tom med planer for meg… for de andre er stort sett fullbokka.

julen 2014

7.Ingen vaksine

Ja dere leste riktig. Jeg tok INGEN Corona vaksine etter 2020. Våren 2022 fikk jeg Corona mens jeg var på Storstua hotell og skulle filme for Kanal10. Jeg begynte å få frysninger, var så kald og fant ut dette var Feber-frysen… Så jeg dro tilbake til hotellet og ei målte feberen min. Slo ikke ut på Corona test, men ble sendt hjem og der på en ordentlig test slo det ut. Jeg hadde feber bare i 2 dager. Ingen andre symptomer. Var tydeligvis smittet på hotellet.  Jeg var typen som følte meg mer trygg uten vaksinen enn med faktisk. Jeg stolte ikke på innholdet. Og jeg hadde ikke jobb da Corona slo ut, så jeg var mye hjemme og ikke så hensikten til vaksinen når jeg fra før av var lite blant folk. Da jeg begynte å dra til Gjøvik for å treffe mine TikTok venner august 2020, så var vi i et såkalt Kohort og de og hadde samme tanker som meg angående vaksinen. Foreldrene mine derimot tok vaksinen og presset meg til å ta den, men de har ingenting imot i dag at jeg lot være. For vært flere bi-virkninger. Noen fikk blant annet kraftige mensen forstyrrelser og jeg med PCOS, så har jeg jo mensen forstyrrelser allerede. Så hvordan vite om det er PCOS eller vaksinen om jeg får flere forstyrrelser etter Corona vaksinen? Jeg er glad jeg slapp bekymringer over bivirkninger, jeg har ingen Corona vaksine i meg.

 


Hva jeg derimot har fått med meg etter Corona, (spesielt da jeg fikk nye venner på Tiktok) er en egen liste:

  1. Reist med Color Magic OG Color Fantacy
  2. Reist til Tusenfryd
  3. Reist til Dyreparken i Kristiansand
  4. Reist til Sommerland i Bø
  5. Vært på Hyttetur
  6. Vært i Oslo
  7. Vært hos legen
  8. Besøkt noen på Psykiatrien
  9. Vært i avisa
  10. Vært intervjuet på Kanal10 og Visjon Norge
  11. Vært i Bibelgruppe
  12. Vært i lovsangsteam
  13. Vært i jobb (hønsefarm på 7000 høner)
  14. Flyttet
  15. Hatt kjæreste

 


Hvis jeg kommer på flere punkter vil jeg skrive dem her.
Har du noen ting du ikke har gjort siden før Corona? Kommenter gjerne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *