Prøver begge deler

Jeg var jo først ekstremt sta på å velge bort jobb. Hva skjedde? Nå er jeg forvirra. Altså, om jeg fant en som helst motivasjon, så kan det hjelpe meg i jobb til å gå igjennom dette mareritt systemet raskere. Om det ender med ufør eller hva finner jeg jo fortere ut enn å vente til etter nevropsykolog. Skal jeg ut av Grep tar det jo bare lengre tid.

Jeg fant en motivasjon

Motivasjonen til jobb er å jobbe på lageret til Elkjøp på Herkules fordi der jobber en kamerat av meg som kjenner godt til meg og situasjonen jeg er i. Som jeg ikke er redd for å få sammenbrudd ovenfor. Han liker ikke jobben, men det motiverer meg til å skape et godt miljø sammen. Jeg er glad i elektronikk, gått media på vgs og jobbet på Canal Digital Kundeservice. På lageret trenger man ikke håndtere kunder så mye,  man trenger ikke stresse så mye? Man får regelmessig bevegelse og jobben er veldig sentralt.
“Får jeg lov å ha som mål å få jobb på lageret til Elkjøp på Herkules?” kan spørsmålet mitt være. Og se om jeg klarer videre møtene mot en jobb. Viss jeg ikke kan få ha det som motivasjon og mål… Da vet jeg ikke. Kan se hvordan jeg håndterer møtene hvertfall, de har ikke føltes bra ut i det hele tatt.


Skal jeg satse, må jeg satse nå!

Jeg fikk en lang melding fra nav veileder om at jeg MÅ notere timer jeg “jobber” med malingen. Men da kan jeg risikere å få mindre fra nav. Jeg har ikke en gang råd til alle regninger allerede. Likevel, siden utstillingen starter neste uke, så er det fra neste uke jeg kan tjene penger på bildene mine, da bør jeg ikke være redd for å notere timer på meldekortet. Jeg fikk mer garn i posten i dag, så startet på lue med refleks. Så fort jeg har hengt opp bildene skal jeg gjøre klart hekleprosjektene til salgs også.


Timeplan

Jeg tenkte ut en slags timeplan for å få gjort det jeg vil gjøre. Blir jo mye krasj om jeg skal både på Oasen Kafe, Gulset nærmiljøsenter, trening og på grep møte. Jeg må lage en slags timeplan hvordan jeg vil ha det FREM TIL jeg har fått meg en praksis jobb og dagene rundt. Her er det jeg har kommet frem til for neste uke:

Mandag: Kontortid ved treningssenteret – Trene – Gulset Nærmiljøsenter (hekle)

Tirsdag: Kontortid ved treningssenteret – Grep møte – Gulset Nærmiljøsenter (hekle)

Onsdag: Kontortid ved treningsenteret – Svømming

Torsdag: Oasen Kafe (male)

Fredag: Oasen Kafe (male)

Kontortid på treningssenteret FØR treningen er jo genialt. Ta med meg denne lille dataen og jobbe med å overføre medier fra telefonen til harddisk, jobbe med hjemmesiden, dele videoer og bilder rundt på de forskjellige mediene osv.


Samarbeid og SPONS til Youtube.

Jeg skrev med en kristen venninne i kveld, hun har lyst å være med å lage youtube =) Og jeg tenkte på at de fleste som klarer å leve av youtube blir sponset. Det er fordi de blir sponset at de klarer seg! Tidligere prøvde jeg å bli sponset ved å sende mailer til nettbutikker. Men hva om jeg heller går fysisk/(busser) til butikker i byene her og spør personlig om å bli sponset med produkter? Så kan vi lage filmer ut fra det. Der hadde fredager passet tror jeg. Vi kan videre komme tilbake for å fortelle hvordan det har gått og håpe på å bli sponset med penger til en ny video. Det er SØRENMA ingen dum idee. Jeg venter fortsatt spent på om jeg får sponset til å få kjøpt en hel Mac, for trenger det for redigering.


Jeg får ikke til alt om jeg skal jobbe på ElKjøp… MEN om jeg ikke får til å jobbe særlig bra, så er jeg et skritt nærmere ufør. Og kan hende jeg tar helt feil, kan jo hende jeg klarer å jobbe. Og motivasjonen er: jeg prøver begge – og ser hva som skjer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *