Gode nyheter

Nå føltes det ganske deilig å ha nye oppdateringer. Selv om jeg er trøtt og sitter på en buss på vei hjem når jeg helst skulle skrevet på en data, men har ikke tålmodighet. I går skrev jeg om å ønske å gå i tro og at Gud må bare sende meg hjelp når jeg velger å gå for det jeg tror Gud har lagt på hjertet mitt. Jeg er også forventningsfull hva jeg kan møte på når jeg ikke har bil. Jeg kan komme i kontakt med mennesker jeg ikke hadde truffet på om jeg bare kjørte egen bil? Jeg våknet glad og fornøyd med håpefulle forventninger. Føltes ut som Hellige Ånd var fornøyd med retningen jeg søkte foran meg.

Økonomisk støtte?

«Miriam?!» hørte jeg i det jeg entret bussen i dag morges. Jeg skulle til Oasen kafé for å forberede til utstillingen. Og bak i bussen var det noen som kjente meg igjen. 2 eldre jeg ikke en gang husket navnet på, men var klart kjente ansikt forde. Jeg fortalte litt situasjonen jeg sto i. Og delte tryggheten jeg har på å gå i tro til Gud i denne stund. «Har du hørt om Kingdom Trust Norway?» spør en av dem? «Nei?» «det burde du prøve! De støtter kristne økonomisk som trenger midler til å dele evangeliet. Jeg fikk støtte derfra» Jeg husker hun har tidligere gitt ut bok. Og jeg kjenner jeg ble meget engasjert. Jeg søkte opp adressen med en gang. Så fort jeg gikk av bussen satte jeg meg på benken til buss stoppet og reiste meg ikke igjen før jeg faktisk hadde skrevet en hel mail. Allerede i kveld har jeg fått svar, de skulle undersøke nærmere inkludert at de ville sjekke ut linkene jeg sendte. Da har jeg tilfelle søkt støtte for en Mac, så jeg kan lage YouTube igjen med å nå ut med evangeliet. Jeg føler meg absolutt relevant til demmes mål om å støtte evangelister.


I mål med forberedelsene til Utstillingen.

Jeg kom meg på oasen kafé og satte meg med de eldre for å skrive flere fakturaer til bildene jeg har til salgs.

Føltes ut som jeg aldri ble ferdig. Så langt kom jeg vel opp i 11 fakturaer. Ser for deg alle fakturaene inneholder en pris på ca 1000kr. I gjennomsnitt koster bildene mine 1000. Da bildene har hatt 100-200kr timen og gjennomsnittstiden å male på er 10 timer. Hver faktura er sørenma verdt 1000kr i gjennomsnitt. Og jeg fikk gått gjennom flere av de få gjenværende bildene i kafeen klare for utstillingen. Fredagen denne uken tenker jeg at jeg får hengt dem opp på Gulset Nærmiljøsenteret. Tidligst torsdag.


BROR LEVER

Mor kom for å hente meg klokken 16:00 og kunne fortelle flere detaljer over den hyggelig nyheten jeg fikk i dag morges at vi har fått livstegn fra min kjære bror. En av hans kompiser hadde prøvd å få kontakt med han på snapchat og han hadde respondert. Da hadde han bare valgt å være stille de siste ukene. En av våre mange falske alarmer, men sterkere enn noen gang siden dette i tillegg inneholdt alkohol, vonde mailer og grusomme filmer som siste livstegn. Jeg og mor skulle nemlig videre på PIVETES 2 års feiring i dag. For 2 år siden ble Pårørende senteret for psykisk helse og rus i vest Telemark opprettet. Et senter hvor oss som pårørende skal få muligheten til støtte og bli hørt. De hadde dekket bord med ballonger og fine servietter. De fortalte også den morsomme delen hvor de sendte inn bestilling på kaka hvor det kun skulle stå “PIVETE 2 år”, og bakeren tok seg frihet i å legge til ballong og tiger, fordi de trodde nok det var et barn som het Pivete 😂

 

Bedre enn ingenting

Noe jeg husker er at Nav sa det er nok mulig jeg får max 50% ufør. Jeg har jo kjent meg vrang på at jeg ikke er i stand til å jobbe noe som helst. Men så kommer jeg jo på at jeg har jo malingen og talentene mine jeg kanskje kan klare å dekke resten av de 50% lønna på. Så om jeg ikke får til 100% A4 jobb, så er det håp. Om jeg ikke klarer å leve 100% av mine egne talenter, så er det håp. Og det letter meg litt. Jeg fikk og luftet tanker med flere av de på pivete, flere som står i samme situasjon som meg med å ikke klare jobb og kjemper seg mot ufør.


 

KINO

Jeg ble bedt med på kinofilmen Jesus Revelution av bibelgruppen min, så rett etter Pivetes bursdag gikk jeg ned til kinoen. Ikke mange fra bibelgruppen som kom, men flere fra kirken min kom. Alle pastorpar blant annet. Handler om Jesus vekkelsen på 70 tallet. Mamma husker det, mamma husker hvordan det kom til Norge og kirkene var stapp fulle. Det var en fin avslutning på dagen før jeg tok buss hjem.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *