Mitt Snapchat system

Jeg leker jo influenser på flere plattformer. Er forskjellige system jeg har. Facebook godtar jeg bare folk jeg husker jeg har møtt for eksempel. Det er leit for de som husker meg, men jeg husker ikke de 😆 så da er det fint med en presentasjon i messenger. Har veldig mye på profilen min så beskytter også venner jeg har tagget i bilder eksempel.

Vil Markedsføre med uhyggelig risikoer

Så har vi Snapchat som nå viser seg å ha trappet litt opp som fin «marketsføring» Men som kvinne er det et forferdelig sted å være i blant. For de fleste menn som legger meg til vil som regel kjekke meg opp, kanskje bare tenker på One Night Stand. Ensomme ulver som bruker damer til å føle seg mindre ensomme. Spesielt uhyggelig om de  sender bilder av kroppen sin. Det Gjør meg usikker når jeg får forespørsel fra menn. Hva gjør jeg Når jeg samtidig vil være influenser? Gjøre en såkalt markedsføring. Vil jo eksempel Linke til mine andre plattformer så jeg kanskje kan oppnå en drøm med å tjene penger på eksempel YouTube filmene mine.

Vi inspirerer hverandre

Sitter du og tenker litt de samme tankene?
Jeg var nemlig på fotballkamp med en venninne som og lever influenser livet på Snapchat med over 3000 visninger om dagen. Jeg liker ikke fotball en gang, men i godt selskap og en gratis billett kan jeg ta med hekletøyet og kanskje bli såpass rastløs at jeg roper noe bare for moroskyld. Og jeg blåser i om det provoserer noen.

TikTok video HER

Min venninne satt nemlig ved siden av meg (så sosial jeg er som ikke følger stort med på spillet) og jeg fikk høre mer av hennes måte å drive Snapchat:

HUN GODTAR OG CHATTER MED ALLE

Var det hennes måte å komme langt på? Hæ? Chatte med alle? At hu orker! Men det er skikkelig beundringsverdig. Og hu er tydelig hvorfor hu er der, hu vil selge Zinzino. 

MITT PRIVATLIV

Så for henne er å chatte en del av hennes jobb. Men for meg er det mitt privatliv å chatte PRIVAT. Mitt privatliv deler jeg med de jeg kjenner. Ikke med de ukjente. Offentlig story, er OFFENTLIG. Da brukt min tid på å dele som en slags jobb…. selv om det er mine hverdagslige ting, inni mitt private hjem osv. Men jeg kjenner med en gang at private snap chatter eller bilder sendt privat er det privatlivet jeg skal beskytte meg for blant ukjente. Og skal jeg svare noen føler jeg at jeg må svare alle? Mens for min venninne er det sikkert noe annet som føles mer privat hun vet å beskytte. Vi alle kan være forskjellige der. Jeg tenker jo at noe av det nærmeste noen kommer mitt privatliv er når noen får KONTAKT MED MEG. For tenk å få kontakt med Taylor Swift liksom. Tenk å chatte med hu på sms… om ikke det er en del av hennes privatliv så vet ikke jeg.

Jeg startet derfor å godta alle

Men finnes det en måte å håndtere dette? Jeg kan jo gjøre dette på min måte og likevel slå min venninne? Man trenger ikke chatte med alle for å få så høyt tall? Så jeg lagde et nytt system for å få ro i mitt private. Godtok derfor herved alle fra søndag 31.mars. Ish 1.april.

Systemet

Så fort jeg får en venneforespørsel, så endrer jeg navn og setter på disse symbolene foran eller bak navnet.

Før

💖 Venninner

💙 Kamerater

💛 Nære venner

🎪 Ukjente (slår av vasler)

OPPDATERT:

🤮 Menn som har prøvd å chatte (har allerede 🎪 Men med også 🤮 vil det hjelpe meg med samvittighet å la være å svare)

Fordi jeg vil selvsagt motta komplimenter og spørsmål direkte fra snappene. Men ikke innlede i en samtale som ikke har med noen av mine snapper å gjøre. Har navnet 🤮 så har de alt prøvd å lede en samtale, som ikke er et tilbakemelding til en snap eller lignende.

Det funker

Og på den korte tiden siden jeg for alvor godtokk ALLE, så har det funka for MEG! Så langt 3 med 🤮 og 3 ferske 🎪 jeg ikke tørr å åpne 🤣 fikk liksom litt nok av å overse de første 3 🤮 🤣 det gjør vondt å overse meldinger! 😭 Så må liksom samle opp litt til å se de neste chattene før jeg avgjør valget om det blir nye 🤮 Så kom jeg og på at det går an å Alette chat bare fra feeden om de ikke slutter å sende og jeg av og til trykker borti uten å egentlig ville «svar da!!» skriver de.

Ta det mer på alvor

Så hva så? Da må jeg jo ta Snapchat mer på alvor om jeg får fler følgere. Følte jeg godtok 5 nye om dagen så fort jeg startet. Så dette er en påminnelse til meg selv:

1. Jeg skal jevnlig linke til mine andre plattformer

2. Jeg skal lage meningsmålinger for å skape mer engasjement blant følgerne.  Det kan være alt fra om noen er engelske og de kanskje ønsker jeg skal skrive på engelsk? Eller at jeg ønsker ideer til hva jeg kan filme/gjøre. Finnes jo noen kule videoer hvor de lar Instagram bestemme dagen demmes, nettopp ut fra en slik meningsmåling.
Nå i skrivende stund onsdag 3.april, så står det 277 følgere

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *