Gjør klart til ny fugl

Ææ tenk nå er det ikke mange dagene igjen til jeg får en kjærest til min Darwin 😭 Ringte butikken i går (tirsdag 2.april) og siden jeg egentlig hadde «bestilt» for midten april (ca20) så hadde de ikke fugler klare. Det var mest undulater som fylte burene så demmes plan var å vente til et bur ble ledig, altså få solgt noen udulater? Men siden jeg ringte skulle de prøve å finne en løsning. Er sååå spent på Darwin og den nye jenten (Jackeline) sitt første møte. En på Facebook gruppen for nymfeparakitt elskere delte en video hvor hun hadde presentert sin nye fugl til sin første fugl.. den nye fuglen i vesken virket redd og veste. Mens den husvante fuglen virket spent og glad mens den forsiktig pratet til den i vesken.

 

Jeg har og i lang tid ønsket oppgraderinger. Nemlig et mye større dukkehus. Så etter få dager med innlegg på en «gi bort» gruppe på Facebook så fikk jeg en melding med et svært vakkert dukkehus som var akkurat slik jeg ønsket. Og det var helt sprøtt at det kunne hentes så fort og var rett i midten av foreldrene mine (der jeg overnattet i påsken) og min venninne (som jeg ble med på forballkamp søndag 31.mars) så rett etter fotballkampen plukket jeg opp huset på vei tilbake en siste gang til foreldrene mine før jeg pakket meg hjem etter påskeferien.

 

Jeg har veldig lyst å være en andunge samler 🤣 men fikk ikke maskinen til å funke denne gangen 🫤

Jeg flyttet buret for å få bedre tilgang for vask. Tok bilder for å huske hvordan ting var i buret før jeg tok alt ut. Jeg fortsatte videre med å vaske buret med gulv såpe og spray flaske, vaske over det meste av tingene som hadde vært inni buret og neste dag (4.april) vasket jeg over buret på nytt med bare vann mens Darwin vennen fortsatt var på hyggelig påskeferie hos hans besteforeldre 🥰

 

I dag (4.april) fikk jeg nyheten om at leiligheten til min bror er herved solgt 💰 og ordner seg heldigvis med beløpet han får for det så vi trenger ikke bekymre oss. Jeg får dermed låne kommoden og tv som står igjen i leiligheten. Får altså tilbake en tv som jeg hadde på rommet og en større kommode. Men egentlig ikke plass til 3 kommoder, så hva om å sette ene kommoden i stuen? Hva om jeg kan slippe å vaske flytte rundt og vaske sofaen for dritt hver uke som tidligere? Det må prøves.


Likte det var trapp i sykehuset men kanskje ikke 100% fugle vennlig, så med min kreativitet heklet jeg et teppe som fuglene kan klatre seg opp på.


så var jeg i PartyLand og kjøpte en litt annen type gardin mens jeg venter på gardin stenger. For vil ikke fuglene skal fly noe mer inn på kjøkkenet.


Blir så deilig å få alt i havn! Gleder meg til å vise frem nye fuglen min og når hu kommer 🥰🥰

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *