Funnet en ny leilighet

Skrevet: 31.oktober 2022

I går (søndag) var jeg på visning rett etter kirken. Det var nemlig en i kirken jeg snakket med for en uke siden som hadde gitt opp å leie ut leiligheten han hadde i første etasje, for han hadde så dårlig erfaring. Der satt jeg ved siden av og kjente jeg IKKE ville styre med å lete etter en ny leilighet, den får komme når tiden er moden. Jeg ønsker jo aller mest å reise eller gifte meg, i den rekkefølgen, og gjerne begge deler. Helst ikke bo alene i en leilighet og ha press i jobb og heller ikke bofelleskap med venninner. Mens mine foreldre selvsagt er frustrerte over at jeg tar meg til rette hos dem i andre etasje. Er ikke akkurat plass til en hel leilighet på barnerommet. Og han som så lyst på å leie ut leiligheten igjen på grunn av meg, tok meg gjerne med på visning like etter at møtet var over.

Og den var fin =) Fullt møblert og tv med kanaler. Jeg kaller ikke dette en kjeller leilighet slik han sa. Det var nemlig IKKE bygd nede i jorda. Det var første etasje i et hus, jeg kunne fint gå inn hovedøren og ut i hagen gjennom dører uten å gå et eneste trappetrinn. Tidligere under søndagsmøtet i kirken skrev jeg i boken min en bønn om et kontor rom. Jeg har så mye å gjøre på dataen, mange prosjekter. Første døren han åpnet blant rommene han viste frem så lyste det opp en liten pult og en god stol. Til høyre var det en enkelt seng, trodde først dette var det eneste soverommet, der tok jeg feil. Videre lengre inn fikk jeg nemlig en overraskelse, det var stilt opp en dobbelt seng i et nytt soverom. Så da har jeg jo et gjesterom og kontor rom i ett i tillegg til soverom med dobbeltseng.

Jeg kan egentlig flytte når som helst

Jeg går på arbeidsavklaringspenger med rett til bostøtte så kan egentlig flytte når som helst dit. Men det er ikke så lurt, for til våren kan jeg miste arbeidsavklaringspengene, da har det gått 3 år. Om jeg da bor i en leilighet og ikke har en fast inntent så blir situasjonen meget vanskelig. Jeg ble deprimert da jeg skulle instille meg på å finne en fast jobb. Og gledene kom da jeg fortsatte på det kreative. Samme tid i cafeen etter møte (som jeg hadde avtalt visningen) så avtalte jeg også med en venninne å komme ukentlig til henne i kirken for å jobbe med “Mirimoro -spillet” mitt, på HENNES kontor. For dette kan jeg selge. Jeg må jobbe med å selge mine produkter. Og det beste er å jobbe med å få små side inntekter FØR jeg får meg en fast jobb.

Jeg forventer det daler ned i hendene mine

på lik linje som leiligheten dalte ned i hendene mine, fult møblert og greier, så har jeg tro for en “fast jobb” en FAST INNTEKT vil gjøre det samme. Her kan du se at han som har leiligheten ønsket en ny leietaker men har ikke turt, har gått over et år siden noen leide der. Han ville ha en sikker leieboer og så lyst på det da jeg dukket opp med interesse. Så jeg trenger IKKE være redd for at noen andre tar leiligheten. Han legger ikke ut leiligheten noe sted en gang, som eksempel finn. Foreldrene mine kjeftet på meg for å gi bort ALLE møblene mine da jeg forlot den forrige leiligheten, jeg hadde fred for det. Og hvor dyrt det ville bli å skaffe nye møbler i ny leilighet, var en fortvilelse for mine foreldre. Nå kunne jeg bevise at det var alt under Guds kontroll, her får jeg jo tilbake for alt jeg har gitt, og enda bedre. Freden jeg hadde var riktig. På samme måte vet jeg noe med fast inntekt kommer i GUDS TID. Og tørr ikke å flytte helt enda, for ønsker ikke press. Bør spare litt kanskje.

Nytting til jeg blir gift

Her kan jeg bo både som singel og gift. Det er jo plass til mann og barn i denne leiligheten. Min far sa nemlig at han tenker å leve i 20 år til og da har han betalt ned ALL gjeld på huset. Han mente at det ville ta flere år før de er villige til å flytte fra gården. Hvordan jeg får overta, får tiden vise. Jeg føler meg rik allerede og tror at når jeg fokuserer på det som en dag kan gjøre meg rik, så føler jeg meg rik? Ja jeg ber Guds vilje om å komme i min vilje, slik at Guds glede skal lyse opp i min glede. At min glede er Gud sin glede. Og det kan hende det er det som gjør at jeg føler meg rik, når jeg er på rett plass, i rett hensikt. Og jeg ønsker ganske snart å ta en gåtur der i næronmrådet for å sjekke muligheten for daglig mosjon når jeg bør ha det i en hverdagslig rutine om jeg flytter dit. Det er en sprø følelse å vite jeg kan flytte dit egentlig når som helst. Og begynner å se for meg prosjektene jeg kan få et høyere sprang NÅR jeg endelig kommer meg dit. Ny leilighet skal føles rett, på samme måte som en arbeidsplass. Og nå, føles jo så langt den leiligheten rett.

Skrevet 1.november klokken 00:14

Da jeg var på vei hjem etter et besøk tenkte jeg litt frem i tid hva som kan lønne seg. Frem til jul bør jeg bruke pengene på reising i november og julegaver videre. I Januar er tiden for å spare til første huleie, for det jeg hørte av han er at han ønsker å ha husleien hver 1. i måneden. Når jeg da har spart opp i januar er jeg klar til å flytte inn 1.februar og kan betale med en gang og da spare for neste måned igjen. Å ligge en måned i forveien er fint. Og jeg får håpe jeg finner en fast inntekt innen da. Mine foreldre var helt enige i planen. Så fort jeg får en evt fast jobb får jeg mindre arbeidsavklaringspenger og jeg vil få utbetalt 3 små beløp løpet av en måned, det gjør det vanskelig å spare på, spesielt fordi jeg tror ikke jeg klarer en 100% jobb på grunn av helsen min. Den utfordringen får jeg ta med tiden, tror Gud har en fin løsning på dette. Så derfor greit å planlegge litt frem nå med akkurat dette, planlegge å spare en måned i forveien. Så tidligst 1-februar flytter jeg nok. Jeg kjenner meg veldig innstilt på denne leiligheten nå og at ting vil legge seg til rette.

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *