For mange hekle prosjekter

Når jeg har kjøpt så mye garn, så får jeg sørenma bruke dem opp også. Nå skal jeg ikke kjøpe mer garn før alt er borte! Men fordelen er at jeg kan lage

JULEGAVER

Jeg som ikke ville kjøpe julegaver i år. Liker ikke jul. Og familien min har alt og er ofte bomkjøp. Men siden jeg rushet så med å hekle til maler utstillingene mine for å selge der, har jeg valgt å heller gi bort. Jeg klarte ikke å få system over det jeg ville selge av heklesakene. Så nå er det bare å sortere ut det jeg har og ideer for julegaver.
NB: hvis du er en del av Gjøvik gjengen så ikke les videre for da er det hemmelig🤣🫶🏻


I fjor heklet jeg luer til alle i Gjøvik, men da jeg testet ut med for få masker ble en for liten. Jeg tok med den hjem igjen og skulle hekle en større til en av dem. Det er gjort, jeg beholder den trange selv, og den ene store er pakket og klar med en pulsvarmer jeg aldri har fått solgt ✅ Den andre store ga jeg nylig i bursdags gave til ei venninne med samme gule pulsvarmer. ✅

I dag fikk jeg også oppleve høstens første snø. WOHoo 🙂 (lørdag 21.oktober)

Og jeg dro på senteret for å poste maleri jeg har solgt. 💸💸

Da var det listen da… så jeg har oversikt.
✅ betyr helt ferdig
🧶 betyr ikke påbegynt.
🧶✨ betyr holder på.
🧶✅ betyr nesten ferdig (bare festing av tråder evt

 

  1. Lue og pulsvarmer til L ✅
  2. Pulsvarmer til kompis i Gjøvik ✅ (blir kvitt noe jeg allerede har)
  3. Lue til bror 🧶✅
  4. Pulsvarmer til far 🧶✨
  5. Pulsvarmer, mobilholder og pannebånd til venninne 🧶✅ (bestilt)
  6. 1 spesial skjerf i blått til mor (jul)🧶✨
  7. 1 spesial skjerf til den hvite skjorten (uten armer) jeg heklet 🧶✨
  8. 1 spesial skjerf i rødt 🧶✅
  9. 1 spesial skjerf i regnbuefarger 🧶✨
  10. Tøfler til bestevenninne 🧶
  11. Tøfler til mor…🧶✨

Mandag 23.oktober

Så oppdaget jeg en ting. Jeg var jo på besøk hos min bestevenninne som sa hun ønsket seg nye tøfler til sin nye leilighet og ville spurt meg om jeg kan hekle det. Jeg har aldri heklet tøfler før. Så som dere ser i listen har jeg skrevet det opp og måtte selvsagt prøve å hekle til meg selv først. Jeg brukte denne videoen HER til inspirasjon, men gjorde litt min egen greie for jeg har jo ikke samme størrelse som hun i filmen akkurat… Så kom jeg på denne ene tingen, mor har bare en str mindre en meg og HUN HAR BURSDAG NÅ TIL LØRDAG, så jeg kan jo gi dem til henne. men da må jeg jo forte meg:

Resultat:


Så var det disse spesial skjerfene, vil dere se åssen det går med de og hva de er inspirert av?
Inspirert av dette HER og HER
For etter jeg har laget leggvarmere innså jeg de er passende som armer og da fant jeg ut hva jeg kunne bruke dem leggvarmere jeg heklet for salg, men aldri fått solgt. Siden mor syntes det var så fin farge på den blå, så gir jeg dem i julegave.

Jeg har også kjøpt flere garn i forskjellige farger da jeg vil lage flere skjorter =) Vil bare lære flere mønster først fra denne supre youtube siden HER. Så med disse fargene skal jeg lære meg flere mønstre før jeg lager ny skjorte/genser.
Her er min aller første skjorte som jeg lagde:

Det tar jo litt tid å få tatt bilde av alle prosjektene mine, så derfor ble dette innlegget skrevet over flere dager.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *