En slags desperasjon

Gjett hva jeg spiste som nattmat…

Jeg hadde kanskje spist for lite, og måtte få i meg noe for å sovne? klokken er 01:38. Godt mulig jeg slet med å sove med ting jeg har funnet ut i dag, så jeg har masse tanker gående.

Lite mat

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle kalle dette innlegget, så syntes jeg “En slags desperasjon” passet best. Noe dere ser her, er bacon og egg som nattmat. Nå har jeg null bacon igjen og 1 egg. Eneste igjen i kjøleskapet er litt grønnsaker fra mine foreldres grønnsakshage, en dunk peanøttsmør, jucie og kokosmelk. Ikke noe kjøtt igjen, ikke noe knekkebrød igjen, ikke noe ellers pålegg. Jeg har virkelig gått for å leve stramt og det knapt mat. Får handle inn litt i morgen, men har ikke mye penger å rutte med. Kroppen trenger jo mer mat. En slags desperasjon. Ikke noe glad i å lage mat heller.

Liten Computer

Da jeg og Darwin kom oss ut i hagen etter noen timers husvask, lagde jeg meg 2 knekkebrød til kveldsmat og så Master Mind på Discovery +. Videre fristet det meg å se noen tidligere episoder fra svenske Joanna Jinton. Hennes nyeste video hadde nemlig dukket opp tidligere på kvelden og jeg har knapt sett videoene hennes før. Jeg kjente meg vanvittig inspirert. Hun er vel akkurat som meg. En kreativ sjel som både elsker å bruke film og et malerlerret for å få ut kreativiteten sin. Jeg har jo drevet og gått rundt med en konstant behov for å laste opp mer på youtube. Men har ikke utstyret til det. Min egen Mac har ikke fungert på evigheter. Helt gitt den opp. Nå låner jeg en data av min far. Hva funker den til? Kan jeg redigere noe videoer her? Jeg skulle så veldig gjerne skaffet meg en stasjonær iMac. Men de koster jo flere tusen kroner. Kan jo hende jeg får et pr tusen for bilen, og finner en billig mac på nett? Jeg kjenner meg så desperat etter å få tilbake mulighetene for å laste opp noe på youtube. Det jeg så gjerne skulle levd av.

Jeg fant ut jeg kunne plassere en mini minnebrikke i dataen og spille av filmer jeg enda ikke har fått muligheter til å redigere fra sikkert januar. Lastet ned noen apper, og prøvde meg frem. Men tok ikke lang tid før programmet stoppet opp. Var jo ikke akkurat en data ment for film redigering? Hva om jeg kunne klart å lage noen korte klipp? Jeg tror Gud har lagt en hensikt ned i meg for film, siden behovet er så brennende. Så hva skal til?

Mitt Google Kontor

Jeg kom på å flytte kontor bordet fra soverommet til stuen. Jeg vil aldri klare å sitte i et stusslig lite rom å jobbe med data ting. Jeg har jo en fugl som trenger selskap og en kropp som trenger å sitte ordentlig. Jeg er dessuten en typisk jente som trenger multitasking for å ikke kjede seg. Så jeg har gjerne på noe tv i bakgrunn. The Sims på PS2 eksempel. Jeg fikk flere og flere tanker om hva jeg kunne gjøre. Så gikk det opp for meg at både min iPhone og denne datamaskinen var koblet til en Google konto. Så fort jeg lastet ned samme app på telefonen, løste mye seg. Nemlig Google Foto. Så fort jeg lagde et album inne på den appen gikk bildene i albummet automatisk over på denne dataen. Jeg fant ut jeg kan bruke harddisk på denne dataen, så jeg lett skal kunne overføre mobil medier. Hadde dette vært en PC kunne jeg ikke ha overført fra PC til en Mac harddisk og omvendt. Men siden dette verken er Mac eller Pc kan jeg bruke harddiskene mine =D

Jeg har bare 3000 filer på telefonen min. Får jeg lastet dem over, kan jeg fort lage noe content til youtube? Mobilen er jo så himla full, jeg tørr ikke filme stort før jeg har tømt den. om ikke redigeringsprogrammer her funker? Så kan jeg bruke telefonen til å filme også? men jeg er sta og gammeldags! Jeg vil gjøre den meste av jobben via data! Der jeg føler meg profesjonell. Og egentlig ønsker jeg å filme med filmkamera. Slik jeg lærte på videregående når jeg gikk media linja.

Banan esker her og der

Etter flytting i januar har jeg fortsatt 15 banan esker igjen? av 30? Selv om jeg kvittet meg med sååå mange, så MÅTTE jeg jo fylle NYE xP Jeg fant på nye ting å fylle dem med, som stoff til sy prosjekter osv. En hel vegg var fylt av banan esker. Føltes ut som kaos i det rommet. Da gikk jeg litt tilbake i tid da jeg faktisk var litt smart. Jeg plasserte på nytt 6 på “gjesterommet” så det ser ut som et bord. Jeg har plass til 2 i et hjørne av kjøkkenet. 1 står under det lille fugleburdet. Og jeg har 2 stk som fungerer som nattbord der kontorbordet sto før. Mangler bare å ha noe duk over. Eller jeg kunne malt med svart akryl?

Back To Youtube

Sikkert helt unyttig lesing for dere. Men nå vet jeg hvert fall hva jeg skal gjøre i morgen. Jeg skal tømme telefonen =D I håp om å lage noe til youtube igjen. Og hva er jeg inspirert til å lage til youtube? Noe som passer internasjonalt. Enten på engelsk eller uten stemmer. Viser ting jeg lager og forteller egne historier. For om Gud virkelig vil at jeg skal dele på youtube gjennom meg, hva skal jeg da formidle? Mine historier eksempel er jo bare mine. Jeg så Erika på TikTok fortelle en liten historie fra hun var barn. Kommentarfeltet var fylt av “fortell flere historier” Ikke minst kan jo min kreativitet inspirere andre. Hva jeg lager kan lære andre å lage det samme. Just saying.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *