En dramatisk vending

Jeg var jo lykkelig over å endelig komme i gang med TemperaturTeppet mitt. Starten skulle selvsagt være bursdagen min 16.april slik at teppet kommer til å representere hele mitt 34ende år. På grunn av min fødselsdag fikk jeg selvsgat ulike tilbud noe som også kom fra Hobbii.no sin nettbutikk selv som jeg kjøper garn til teppet fra. Ettersom jeg har fått 2 tepper i bursdagsgave av mor i tillegg til 3 tepper jeg har fra før av, så var det kanskje på tide med å prøve å hekle en kurv til tepper? Jeg fant noen eksempler på nettsiden og kjente gleden av å i det minste kjøpe et garn og en kurvbunn med det tilbudet for å prøve meg frem om jeg kan lage en slik kurv:

Det var også en tanke som slo meg at det kan være nyttig å allerede nå kjøpe 1-2 blant de første fargene jeg bruker i TemperaturTeppe. For det kan sannsynligvis være de det går mest av i starten? Jeg sjekker dermed over listen på garna etter 44 og 45, så får jeg meg litt av et sjokk

 

 

Jeg sendte med en gang en Mail til kundeserviset: «hvor er 45? Er det ute av sortimentet?» Jeg tok en nærmere titt:

 

Nesten alle de lilla nyansene var og borte fra listen. Jeg fikk raskt svar at om garna ikke er i listen er de nok utgått. Men Hæ?

Ødelagt tillit

Jeg følte med en gang at Hobbii.no sin nettbutikk: De kan jeg IKKE stole på. Jeg handlet for nesten 2 måneder siden og så er garna borte? Dette teppet skal jeg hekle på i et år, hva er sjansen for at flere garn blir trukket ut for godt? Tydeligvis KJEMPE STOR! Skal jeg bytte ut fargene? Sykt bortkasta penger. Finnes ikke en gang andre butikker disse garna selges på? Må jeg bytte ut hele listen?

17 garn bortkasta

Jeg har kjøpt OVER 17 garn til dette prosjektet og så skal jeg bare plutselig bytte ut ALLE?

Først så tenker jeg at jeg bare hekler videre, i håp om at fargene kommer tilbake i nettbutikken innen garna er tomme. Men jeg kjente meg kjempe irritert. Helt fortvilet. Hvordan kan jeg nå hekle i vei utover året uten frykten for å måtte bytte ut hele listen fordi flere garn forsvinner helt fra sortimentet? Kan vel ikke stole på andre garn typer heller fra den nettbutikken? Så kommer det en tanke: hva om jeg kjøper fra fysisk butikk isteden? Jeg har alt gavekort jeg fikk på bursdagen min av en venninne. Kanskje jeg skal likegodt kjøpe samme garn som jeg kjøper til 17.mai kjolen. Har kommet lengre enn bilde viser. Men stoffet er allerede nydelig.

 

I fysisk butikk kan jeg snakke muntlig med ansatte om hvem som eventuelt går ut og ikke. For dette må jeg ta tak i tidlig. Flaks for meg at jeg lagrer dagens temperaturene hver dag et fast sted. Så kanskje jeg kjøper 3 av 17.mai garna med gavekort og 1 temperaturteppe garn utenom ved neste besøk? For blir nok en stund til jeg starter på nytt med teppe og så må jeg jo bruke opp alle de 17 fargene på noe annet 🫨😆 Jeg må lage en helt ny liste😭  Ser for meg at jeg sitter på gulvet i butikken og studerer hvem farger som passer sammen. 17 stk.. som jeg får kjøpe en etter en. 😩



Klarte  ikke vente

Og det ble som jeg trodde.. jeg ble sittende lenge på gulvet samme ettermiddag (fredag) og planlegge ny liste for TemperaturTeppe fargene 💖 Kjøpte de 3 første som blir heklet fra 16.april, så jeg kommer i gang. Fikk tips til et annet garntype som er litt tykkere. Nemlig Petunia


21:34

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *