Hvis jeg skulle vært på Norske Talenter

Jeg har ikke pleid å se på Norske Talenter. Men siden jeg er litt lei av å bare se repriser av Kongen Befaler, Brille og Praktisk Info, så var jeg glad over at det endelig kom noen nye premierer. Her jeg bor har ikke huseieren installert noen fancy dekodere, her er det gammeldags dessverre.

Men har JEG et sjult talent? Jeg har jo hatt lyst å være med på noe TV. Vært på audition til Idol 2 ganger og Farmen på intervju 1 gang. Jeg elsker å synge, men å synge på Norske Talenter når det finnes andre programmer for sang syntes jeg ikke passer seg. Så flink føler jeg meg heller ikke til å synge. Det må kunne være noe de ikke har sett før? Noe som er unikt. Aldri helt følt jeg har et talent som kan brukes på Norske Talenter, før en tanke slo meg som jeg satt med resten av episoden.

Se filmen HER

Er det en karakter som har slått igjennom på min TikTok så er det Mimmimarsipan. Over 1 million visninger på taggen til den karakteren. Det som gjør at den karakteren skiller seg ut er at den har små armer. Armer tatt fra en stor dukke jeg fikk som barn. Inspirert av CallMekris.

Dette er første filmen jeg gjorde med hendene:

Se filmen HER

Følgerne mine har mast mye på mer av Mimmi. Og det er tydelig det gjør folk glade. Til og med folk på min alder og eldre syntes det er veldig artig. Til og med Kim Danial Martinsen ville og bli med:

Se filmen HER

Mer mimmi med Kim Danial og Martin her:

Jeg og Kim Danial ville lage mer Mimmi og Danny sammen, men han bor bare nesten 4 timer unna, så alltid noe annet vi finner på siden vi møtes en sjelden gang.

Noe som hadde vært rørende er om jeg tok en sketsj inspirert av min egen barndom, det er jo ekstra unikt. Hendelser i eget liv og barndom. Under Norske Talenter episoden kom jeg ikke frem til noen ideer annet enn at det hadde vært gøy om jeg løp av scenen mens jeg gråt for å få trøst av mamma (også spilt av meg) Ellers ikke kommet på noe mer, før jeg (under skrivingen her) så igjen en film som jeg syntes har vittig nok start til å kunne bruke:

Se filmen HER

Så kanskje jeg kunne sunget likevel? Bare på  Mimmis måte? Kanskje jeg hadde glemt igjen sangboken hos mamma? “mamma jeg husker ikke teksten” Aaa det hadde vært så gøy.  Men om det skulle vært aktuelt, MÅ JEG GJENNOMFØRE DETTE I KIRKEN SOM EN TEST FØRST. På søndagsskolen eksempel.  Hva syntes dere? Så kunne Mimmi løpt til mamma igjen og ropt “Mamma mamma, så du jeg gjorde sånn?” “jada, så flink” “kan jeg få is nå” 🤣
Og hvordan er jeg mamma på Norske Talenter? Så fort jeg har løpt av scenen så endrer jeg bare stemme uten at noen ser meg  🤣 Så kan jeg kanskje gå ut igjen som meg selv som en avslutning på sketsjen.

Vil veldig gjerne være inspirert av den her nemlig:

Se filmen HER

Og hva med den her? :

Føler det bare er å skrive manus. Øve. Og si i fra til en i kirken at jeg vil opptre neste “Møte for alle” samling.

Oi, er jeg blitt så seriøs med dette? Wææ 🫢

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *