Kunne dette bli bok?

Det var et fantastisk gjensyn med damene på sy-stuen tirsdag 13.august ❤️ 2 av dem er spanske og en av dem er faktisk fra Peru. Landet jeg var på min uforglemmelige misjonstur i 2009. Mange på sy-stuen er der på Norsk Praksis gjennom Nav. Så de må stille opp fra klokken 10-14 og være sosiale, mens sy eller ikke sy bestemmer de selv. Jeg er 100% norsk og det trengs for dem som trenger å lære norsk. Men hva om jeg og kan få nytte av dette mer enn å bare sy?

Jeg har jo så inderlig lyst å oversette min dagbok fra misjons turen fra 2009 til spansk og sende det ned i bokform til mine venner i Peru. Jeg luftet tanken til de spanske og det var bare positive tanker tilbake. Kunne vel gått ann å sette av 30 minutter hver gang vi møtes? Hver uke? Så lærer jeg spansk og hu lærer mer norsk. Vil dere også ha et utdrag fra dagboken min? Here you Go:


 

// Rett på sykehus ///

Søndag 1.Mars 2009
Kl.14.44

For en trasig dag. Når vi endelig fikk mulighet til å legge oss etter all behandling i natt ved 2 tiden kom marerittet. Magesmerter på magesmerter. Var parioder. Holt nesten på å sovne før det kom igjen. Jeg fant ut at det hjalp å puste dypt. Jeg klarte ikke å ligge stille, snudde meg til alle kanter, det var forferdelig.

Da morgenen kom var det ingen som var klar til frokost. Marita lå fortsatt kvalm og ekkel i sengen. Camilla var opplagt, men fortsatt i litt dårlig form. Vi fikk etterhvert besøk av de snille damene igjen. Pratet med Marita. Og tok ikke lang tid før hun ville ha tak i Anne Marthe (læreren hennes) “Hun vil jeg skal gå på sykehuset” fortalte Marita nesten gråtende. Så når  Anne Marthe kom kunne hun fortelle at May Britt(læreren min) hadde også blitt ordentlig syk i natt. Hun hadde ikke spydd eller noe bare hadde høy feber. Damene hadde kjent på pannen min og sa jeg ikke hadde feber lengre. Det bekymret meg ikke så veldig det med magen egentlig. Bare en ting jeg ble livredd av å oppdage og jeg turte så vidt å si det. Jeg vet ikke antall ganger jeg var på do sist natt (sikkert rundt 10 ganger) De 3 siste do besøk fantes det blod på papiret da jeg tørket meg bak og litt i doen. Jeg hadde bærsjet blod for søren. Det er jo kjempe alvorlig.
Det ble så bestemt for at vi alle skulle dra rett på sykehus. Siden ingen av oss hadde blitt noe bedre i løpet av natten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *