Hvordan det gikk med Norske Talenter

I et tidligere innlegg (delt HER) så forteller jeg om at jeg hadde fått en invitasjon jeg ville holde  hemmelig. Som dere nok nå forsto på tittelen her så gjaldt det Norske Talenter.🫨

Søkte til audition

Jeg er nok ikke alene om å se Norske Talenter på Tv og så tenke “hva kunne jeg gjort om jeg skulle meldt meg på?” Så får jeg en idee “JEG KAN VÆRE MIMMI”, vips så var jeg i gang med søknaden, sender med den videoen HER for å først vise mitt talent i denne unike karakteren som slo an på TikTok og legger ved ideen om et sketsj inspirert av den HER for  audition.

Ukene går og så tenker man “UPS, jeg skulle kanskje ikke søkt, er jo ikke akkurat den karakteren jeg brenner aller mest for å gjøre i livet. Men hadde jo vært kjekt om jeg fikk nå lengre ut med en smakebit fra mitt store spekter av talenter”
månedene går og

JEG BLE INVITERT TIL AUDITION 14.FEBRUAR 2024

🥶Jeiks


Forberedelsene

Jeg måtte raskt finne meg en ny genser som var lange nok i armene til å putte inn disse store dukke armene da.
Ble min nye favoritt genser fra dag en.

Som en god øvelse så prøvde jeg meg på en ny TikTok video HER.

Og jeg måtte skrive manus på hva jeg ville si og pugge teksten på sangen i sketsjen jeg ville gjenskape (nevnt øverst i innlegget):

-Lyric🫠

Æ horsi badi

Hå the honnja

They gott ho te ni

Ha tøy øl – el-dødø  bløøø

Daddy hati ne na – titi

POTEET

ø i æ

Tida tiinaaaa ni Hæ

Ti hå didodo Bøøøø

resten imprvisasjon til 0:50


Ble ikke som planlagt

Uken nærmet seg og ting gikk ikke helt etter planen. Bare få dager før audition var jeg og bestevenninne på Color Magic (Oslo-Kiel) og der forsvant det jo en del penger som jeg ikke hadde (altså lånte og av venninna mi) . Jeg holdt også på å spare til min nye fugl jackeline og for iMac jeg skulle kjøpe av en kamerat. Hadde på forhånd avtalt med mine spente foreldre at de kunne kjøre opp som en fin familie tur til Oslo da jeg ikke hadde egen bil lengre. Men dette hadde de visst halvveis glemt da det ble spontant bestemt toppen 3 dager før at BROR SKULLE FLYTTE TIL EVANGELIESENTERET  I HALDEN SAMME DAG SOM AUDITION! Da måtte jeg nemlig heller ta tog opp fra Skien…. men for et styr, det var meldt forferdelig snøvær, utrolig lite fristende og surre rundt i gatene etter lokalet i Oslo da. Jeg visste at jeg heller ikke hadde råd til dette. Og jeg visste at jeg ville følte meg uvell uansett med alt rundt bror da vi var livredde han kom til å stikke av med sin impulsive bipolar rett før han skulle flytte.

Jeg fikk sendt en mail om at jeg ikke fikk til å møte opp. Da mottok jeg overraskende en mail senere om at jeg kunne komme på en senere audition. Jeg takket JA!!!! Selv om jeg så mine foreldre jobbe på spreng med salg av brors tidligere leilighet. De var nemlig først positive til en senere reise til Oslo ved ny audition tid, men alt var bare kaos. Brors første dager så langt borte var nervepirrende. Så fikk jeg jo heller aldri noe mail med ny dato for audition før jeg fikk en mail hvor det sto at jeg IKKE KOM VIDERE🤨🤪 Da var det vel ikke meningen jeg skulle være med da kanskje. Hadde og tenkt så mange ganger å øve med Mimmi i søndagsskolen, for et perfekt publikum, tenkte jeg… men noe strittet imot. Var vel noe som prøvde å si i fra at dette skal jeg få slippe…. Og presset hadde nok føltes for stort å spille denne andre krevende energifulle rollen selv om det hadde vært en kjekk erfaring. Man lærer på en måte å gå ut av komfortzonen enda mer inn i noe man egentlig brenner kjempe masse for, nemlig underholdningsbransjen.


Men det virkelige kjipe var at

Den nye favoritt mimmi-genseren ble ødelagt i vaskemaskinen få måneder senere 🥴

 

R.I.P GENSER

Siden hadde 74 visninger dagen før

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *