Forsanger på sparket i en fremmed kirke


Min kjære venninne Silje sendte meg en melding om at hun hadde flyttet til Porsgrunn og begynt som prest i en kirke der. Vi gikk sammen på Ansgar Bibelskole i Kristiansand 2014-2015 (video fra året vårt HER)

Og det neste som skjer FØR jeg får truffet henne igjen var at hun spurte om jeg kunne hjelpe henne på en international dag i kirken hennes. Først ble jeg spurt om å lese en bibeltekst på engelsk. Ja null stress. Så får jeg spørsmål om å være forsanger. Hun sendte meg 2 lydklipp av salmer som jeg skulle lede hele kirken i, men jeg kunne dem jo ikke. Tonene gikk alle veier på kort tid og det var uendelige mange vers både på norsk og engelsk. Altså teksten var jeg ikke så nøye med for den ville jeg få på overhead. Men melodien måtte være riktig. Jeg kom på øvelse bare dagen før, og jeg følte ikke det akkurat gikk så veldig bra 😛 3 sanger øvde jeg på.

Da jeg “endelig” skulle bidra på selve søndagen 2.oktober, så kjente jeg ikke noe nervøsitet. Og det fikk jeg skryt av etterpå. En sa hun så meg trygg på scenen, og virket som det spredte en trygghet også. Jeg slapp å synge en av sangene, og jeg leste ikke akkurat det på engelsk stammefritt. Jeg fikk filmet både øvelsen og fremførelsen til youtube, så blir interessant å redigere vlogg ut av det. Var bare en engelsk talende person i salen, ellers var de andre blant de eldre norske. Jeg fikk faktisk god kontakt med hun som viste seg å være fra Kenya, hun fikk mitt visittkort og jeg ønsket å være med på koret som er på mandager for å øve stemmen. Lenge ønsket meg musikalsk felleskap for å bli bedre på musikken min. Får stemmen min sjokk av bruken så blir jeg ofte hes dagen etter. Så er nok viktig med jevnlig oppvarming.

Under er bilder fra øvelsen og fremførelsen.

 

Søndag 2.oktober:

 

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *