FLYTTE og så LISEBERG =D

Jeg har prøvd å få med meg Liseberg i flere år som arrangeres hver september med en gjeng kalt Krana. En bokstaveligtalt heisekran med klubbhus under. Som ledes av folk fra menigheten min. Det var selvsagt ikke Liseberg under Corona Pandemien, men så kom nyheten om turen og jeg ville se om jeg fikk råd for å være med. Jeg måtte hive meg rundt etter å spørre venninner, for de fleste reiser i par. Men så langt har jeg ikke noen å sove på rom med. Så da blir det å betale for dobbeltrom alene. Jeg fant ut jeg hadde råd da huseier ga meg lov til å betale litt og litt ned av husleien ettersom jeg fikk litt økonomiske vansker når jeg sa opp leiligheten.

Så ville jeg også ha det som et mål, en feiring. At jeg blir ferdig å flytte ut ting innen Liseberg =D
Slik at etter turen kan jeg fokusere på kunn vaskingen. Da er vi jo allerede over midten av September.

Oppsigelsen går ut 30.september.

Jeg gruet meg til å fikse møblene. Men etter tips så søkte jeg opp “gies bort i telemark” og jeg la ut en tekst på at jeg har mye møbler og bilder kommer snart. Jeg kunne ikke sitte stille etterpå. Det kom inn så sykt masse meldinger. 37 stk! PÅ en dag. Fikk panikk for folk ønsket jo bilder. så var jo bare å rydde av bord og hyller med en gang. Slang de oppi nye bananesker jeg akkurat hadde hentet. Så greit nok det var til hjelp med nedpakking. Avtalt de kan hentes etter helgen, (fra og med 12.sept). slik at jeg får ut mine personlige ting først og rekker å vaske over møblene. Jeg gir bort møbler fordi nesten alt har jeg fått eller kjøpt brukt til en billig penge. Orker ikke styr med å selge når det er så mange møbler, annet enn at jeg ønsker penger for kjøleskap siden jeg kjøpte det nytt. Og selv om venninnen min reagerte på at jeg ga bort mesteparten gratis, hvor hu mente jeg burde ta mer betalt, så ser jeg på dette som en velsignelse. Jeg kjenner en forventning i Guds rike at når jeg gir bort alt, så vil Gud velsigne dobbelte tilbake en dag. Når jeg velsigner andre, så vil Gud velsigne tilbake. Fikk jo også en melding fra en sørgfull kvinne som nylig hadde gått igjennom et heftig samlivsbrudd og måtte flytte og ikke hadde noenting. Det gjøres godt å gi bort til de som ikke har råd. Min velsignelse er på vei. Jeg tror ikke jeg ville gjort det annerledes. Selv om min venninne mente jeg kunne gitt henne ansvaret så skulle jeg fått penger for alle møblene. Det bare føltes ikke rett å styre etter penger. Men takker for tilbudet. Likevel er det 2 møbler jeg får litt penger for. De som jeg selv har betalt mest for.

Slik så det ut før jeg fikk ryddet bordet til å fotografere xD

Og så var det alle de andre møblene som også skulle fotograferes:


Så skrev jeg en liste på papir hvem som har sagt de vil ha det. Slik at de er først til å få det. Da satt jeg reservert. Klarte fort å få lite system på dette. Noe betyr at det blir og enklere med utvask når det ikke er møbler her igjen.

Sofaen tar og litt jobb. Å ta av alle putetrekk og vaske. Og er jo mye stoff, så tok 3 vask. Første rakk jeg ikke å sentrifugere en gang for skulle besøke en venn, så hang ut klissblaute på terrassen. Pluss at jeg må støvesuge over sofaen og pakke ned trekk og puter i søppelsekker. Da blir sofaen klar for henting.


 

Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

OVERSIKT RANDOM INNLEGG
TILBAKE FREM

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *