Farvel til bilen

 

Dagen var kommet til å ta farvel med bilen. Jeg ble hentet på Oasen Kafe der jeg hadde skisset et bilde av fuglen min jeg tenkte å male ved neste mulighet:

Mamma og pappa bestemte seg for å ta et kakestykke og kaffe for å la bilen min kjøle seg ned før vi kjørte mot Porsgrunn. 10 kilometer skulle vi da kjøre. Og på veien så prøvde vi å unngå å stoppe, så pappa lurte seg gjennom et lyskryss som akkurat ble rødt. Likevel måtte han rulle inn på en busslomme kort tid etter, fordi han fikk motorstopp. Jeg turte selvsagt ikke kjøre den, satt på med mor og vi var klare til å dytte om det skulle være nødvendig. Etter motorstoppet kom han rast til oss og sa “Ja dette er jo bekreftelse på at det var på tide” på tide å kvitte seg med bilen. Rakk ikke frem til bil opphuggingen en gang. Men da vi ventet i kanskje sånn 5-10 minutter fikk vi bilen videre.

Vi kom frem og pantingen ville jeg gledelig ha på pappas sparekonto for å spare til å besøke venner i Gjøvik i november. Der skal jeg få en iPhone 13 gratis, så å bytte inn en bil mot en iPhone 13 er jo ikke så ille. Da koster det selvsagt med tog og buss og mat. Jeg slipper å betale bil forsikring noe mer, bensin, bompenger og EU kontroll til våren.

Litt rart. Mannen vi snakket med spurte om vi ikke ville legge blomster i bilen når vi skulle ta farvel og sa noen andre hadde gjort det.  Neida. Føles ut som det kommer noe spennende nytt når jeg tar ordentlig farvel med noe gammelt. Mens mannen snakket med en i telefonen hørte jeg han si “vi har ikke flere av den bilen inne” da hoppet det ut av munnen min “gratulerer, da er min bil din første” han lo, men poenget var at de ikke hadde bruk for noen av delene. Bilen min var for sjelden. Vanskelig  å finne deler og vanskelig å selge deler. Dvs lite vits å beholde den videre. Pappa hadde og hørt via en facebook gruppe for Nissan biler at det sannsynligvis var et problem verkstedet tok enormt dyrt i å reparere eller ekstremt vanskelig å fikse selv.


Da tok vi farvel og vi var spente på å ta turen videre til skien igjen for å hilse på bror som var tilbake på jobb 😮 Dagen etter jeg så han, så var han allerede tilbake på jobb.  Det var nemlig mors nyhet, at han var velkommen tilbake på jobb. Ser ut som hans nye start i Skien har gått bra så langt. Jobbet hver dag siden?

Foreldrene mine fortet seg inn i butikken(jobben hans) mens jeg ivrig tok den motsatte retningen. Jeg ville høre med dyrebutikken om de kunne holde av bikkje badebassenget som de hadde utstilt i vinduet og om de hadde noen igjen om de ikke solgte utstillingen. Det var ikke i utstillingen lengre så jeg ble nervøs. Damen lo da jeg sa jeg ville ha det til fuglen min. Hun fortalte det kom til å ligge på lageret til neste sommer, da ble jeg litt lettet. Hun fant ikke bassenget i smal innpakket, men da vi til slutt fant utstillings bassenget i smal sa hun at jeg kunne få kjøpt det billigere enn original prisen. Jeg sa også jeg har 25 000 følgere på tiktok, så siden jeg helt sikkert kommer til å lage en video kunne jeg kanskje fått det enda billigere? Må vel være fint å reklamere et bikkjebasseng for fugler også? Jeg ba henne holde det av til meg og vurdere en pris. Jeg får penger på mandag 😃  “Da har jeg noe å glede meg til” sa jeg på vei ut.

Da var det min tur å hilse på bror som var tilbake på arbeid. Og vi vet han er glad for “besøk” på jobben, så hyggelig å se han sammen som familie. Far spandert en Fjorland til meg, så jeg fikk meg litt ordentlig middag.


Jeg ble kjørt hjem og fikk med meg Darwin raskt til å være med å lage middag. Han fant trivsel med de andre dyrene på en hylle på kjøkkenet og tittet på meg derfra mens jeg varmet maten.

Dyrene på hyllen er også satt frem slik for å gi ideer til nye malerier. Vil så gjerne male flere bilder som jeg kan lime figurer til.

 

Jeg fikk gjort en del den kvelden som påmelding til Cøliaki kurs, avslutte et pr medlemskap for å ha mindre utgifter i måneden og skrive opp noen nye avtaler og planer i kalenderen. Da ekstra hyggelig å sette fuglen på dataen som gjør oss litt ekstra sosiale.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *