En skummel uke i vente

Nå tror dere kanskje jeg skal snakke masse om Halloween? Men jeg feirer ikke Halloween da. Vil ikke ønske velkommen til mørke krefter. Visste dere hekser pleier å be forbannelse over godteriet som blir gitt ut? Visste dere at å skremme andre og å bli skremt kan åpne til frykt-demoner som kan påføre mer frykt i livet?

Jeg har akkurat hengt opp et selvlysende kors på døren, slik at om noen kommer til meg for å få snop… så er de advart om at de kanskje ikke får snop. Men om noen skulle ringe eller banke på, kan de kanskje heller få Guds velsignelse i form av sang eller laminerte lapper med bibelvers… Får se hva jeg forbereder og om det i det hele tatt kommer noen. For har ikke så lyst til å la døren bare være lukket for dem som banker på, men gi noe helt annet enn det Halloween er.

Jeg gruer meg litt

Min egen uke derimot er skummel på en annen måte. Rett og slett fordi foreldrene mine drar til leiligheten vår i Spania, og jeg og bror blir igjen hvor jeg låner fars bil. Det som har skjedd nylig der til dere som holder dere spente på den historien er at bror ble helt grusomt sint og ville IKKE unne foreldrene mine en fin ferie fordi han ikke hadde en fin ferie. Fordi han var konstant blakk fordi han brukte penger på alkohol og INGEN ville vipse han noen penger. Men vi vil jo ikke vipse penger til en som drikker alkohol! Så det er vår skyld han hadde en dritt ferie, det var vår skyld han var blakk… Sånn er jo alkoholikere, de ser det ikke selv. I går hadde min mor bursdag og av det og fikk de hauevis av stygge meldinger fordi han heller ikke unte henne en fin bursdag for han hadde jo ikke en fin bursdag. Ingen vipset jo han penger på bursdagen. Hvem brydde seg? Men hadde han vært i Norge så ville vi ha feiret han. Han var ikke her. Han deaktiverte alt så vi ikke visste hvordan det gikk med han. Annet enn at han antageligvis surret rundt full i Armenia. Min kjæreste storebror. Far måtte blokkere han, han fikk nok disse siste dagene med meldinger. Sagt mor må gjøre det samme. Men hun holder seg til de skal dra. Jeg gruer meg litt til den kommende uken, fordi jeg vil nok føle ansvar på å 1.få han med på ting så han IKKE sitter hjemme og vil drikke 10 øl av kjedsomhet og ensomhet for så risikere å bli kasta ut av blokka. 2.at om noe skjer er det jeg som står som nærmest med bil og kanskje må rykke ut for å hjelpe.

Å få med bror i kirken

Da jeg var på Cafe bursdagsfeiringen med mor og far i går kunne mor fortelle mer detaljer hva som faktisk hadde skjedd søndagen for en uke siden. (Bror kom ikke på bursdagsfeiringen fordi han var så sint, de var jo plutselig blitt fiender.) Mor hadde prøvd å få han med på møte og etter suksee, så har han blitt med flere søndager selv om han blir tatt på sengen. Mor er ganske flau fordi han satt under HELE møte med en sang på repeat høyt på headset og det var den sangen HER. Men han hadde overraskende nok sagt han kunne tenkt seg å være leder i ungdomsarbeidet. Puh han passer ikke som det nå, men at det kommer en vilje i det, at han får lyst å ha en rolle i kirken er jo virkelig fremskritt på den gode ånden i han. Er jo masse folk som ber for han. Og om han får vilje nok til å få en rolle i kirken kanskje det endelig går opp for han at han må omvende seg til Jesus fullt og helt og bort fra alkoholen og mer.

Jeg skulle lede lovsangen i dag

Jeg fikk lyst å trene litt i dag, jeg danset Just Dance, tok push ups, sit ups og knebøy. Jeg trodde jo jeg hadde så god tid. Men så fikk jeg panikk, jeg måtte rekke å lage middag, dusje og stelle meg til møtet for nå hadde jeg plutselig 1 time? Jeg putta middagen i en matboks og heiv meg ut av døra. Oi… da jeg så klokken på dashbordet i bilen gikk det opp for meg… det var klokken der og på kjøkkenet som ikke var stilt, jeg var 1 time for tidlig til Lovsangsøvelsen som er ennå 1 time før møtet. Ikke rart i jeg plutselig trodde jeg hadde dårlig tid : fordi jeg så på klokken på kjøkkenet Jeg stakk heller innom bror på på veien som ikke hadde sett meldingene mine. Han åpnet ikke så kjørte til kirken, men døren var låst selvsagt. Mor ringte og sa han hadde sett etter meg, så kjørte tilbake. Da satt jeg litt hos han, spiste middagen min og prøvde å overtale han å bli med på møte. For jeg skulle jo lede lovsangen, hadde ikke det vært gøy å se? Og han har venner i kirken min som han burde vært der med. Men da jeg ringte moren til en av dem så skulle kompisen ikke og da var jo heller ikke min bror motivert. Hva med en gang senere? Om hans kompiser skal og jeg skal synge, da må jo bror bli med? For jeg ble sjokkert av at både mor og han selv fortalte han hadde vært i kirken den morgenen alene! Han dro i mors kirke klokken 11. Da skjønner jeg han ikke orket å dra i min kirke. Hva fikk han til å dra alene til kirken? Jeg ble helt imponert. Mor orket nemlig ikke selv etter mye rundt bursdagen hennes i går. Men her har det virkelig skjedd ting i ånden. Jeg så et håp. Viss han kom seg alene til mors kirke, så vil han da kunne klare å like å besøke min kirke? Han fant noe han likte og han sa at vi hadde gått glipp av noe gøy de viste på skjermen under møte. Han skjønte nok at han selv hadde gått glipp av det om han ikke dro. Tror det motiverer han å dra neste søndag og. Om ikke jeg er tidlig ute med å få han i min kirke. For jeg låner jo bilen til mine foreldre mens de er i Spania.

Så jeg dro etter litt peptalk med bror og øvde med mine kjære 2 medsøstre i kirken. Det ble kjempe bra! Vi hadde lederstemme, ALT stemme og overstemme. Jeg ble faktisk tilkalt fordi hun skjønte jeg kunne bruke en overstemme? Jeg så at dette var noe som antageligvis ble ønsket igjen. At vi var en fin trekløver. Jeg føler meg hjemme og dette er rett og slett barndomsdrømmen. Video HER

Jeg tenkte ganske grundig på en sak, og kom til et svar da møtet var ferdig. Gikk rett for å snakke med hoved ansvarlige i lovsangstemaet. “3 ting: når møtene er på morgenen og det ikke går buss tidlig nok skal jeg spørre om å låne bil så jeg rekker lovsangs øvelsen om jeg blir med å synge. 2: På kveldsmøtene er det vanskelig å møte opp kvart på 4 da bussen går bare en gang i timen og jeg da kommer akkurat 4 eller akkurat 5, MEN 3: Jeg kan ta buss til Porsgrunn enda tidligere og henge på Jonas B og bli plukket opp der, eller i Skien forsåvidt viss det er så dere ønsker å ha meg der kvart på 4 og dere som skal være med å synge eksempel kommer fra porsgrunn.” Da følte jeg trygghet på at jeg får være med når jeg ønsker. Eller de klare de første 15 minutter uten meg på kveldsmøtene 🤣 For jeg fikk frykt i at på grunn av barna i kirken så blir det tre 11 møter i måneden, og bussen går ikke så tidlig til å rekke lovsangsøvelsen om jeg skal være med. Det gjør så vondt å tenke på. Men skal nok få lånt bil av foreldrene mine fra fredag til søndag… Det burde gå.

Foresten så filmet Kanal10 det møtet. Det er intervju med Henning i kirken som kommer på Tv i januar. Da kommer det og med klipp at vi synger? Det skal jeg såååå bruke! Og mine tidligere kolleger i Kanal10 vil sikkert slå på et smil når de ser det er meg som står der å synge. Så vil jeg mase litt på dem om vi 3 kan komme og synge i studio også til demmes sendinger. DET må vi vel få til!

Så etter litt mer mingling, så måtte jeg hoppe i bilen ikke lenge etterpå for jeg ville rekke Farmen. Ville skrive her samtidig så jeg så episoden på Tv i bakgrunn.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *