Begge Bøkene sluttet midt i

Jeg tok med meg noen bøker på hytta, var der forleden, forteller sikkert mer i et senere innlegg.

Jeg fikk meg en overraskelse på begge to bøkene.

Om JoJo Moyes

JoJo er en kjent forfatter med blant annet boken “et helt halvt år” som kom på kino noen år tilbake. En venninne ga meg den i bursdagsgave sånn 2018 ish? Og har ligget i hyllen siden. En av de få novellene jeg har hatt liggende. Og tenkte det var på tide å lese den, forsvinne litt vekk i en historie på fritiden etter jeg hadde jobbet, den jobben jeg hadde da, (mer om den jobben HER). Når jeg vanligvis leser kristne teoretiske bøker fra pastorer som tolker bibelen etter et utvalgt tema.

 


 

About Max Lucado

Max Lucado is a pastor, speaker, and best-selling author who, in his own words, “writes books for people who don’t read books.” He serves the people of Oak Hills Church in San Antonio, Texas, and his message is for the hurting, the guilty, the lonely, and the discouraged: God loves you; let him.

Hans bok “Sann Glede” handlet jo om måter man kan samle opp Sann Glede i livet. Hvordan får man en ekte glede?

 


 

PÅ HYTTA

Jeg lå i sofaen og leste og koste meg på hytten 4.oktober, den ene og den andre boken tok jeg å leste. Så ble jeg forvirret “Hæ? Stopper boken her? Midt i?” I Sann Glede var det fra midten nye kapitler med SPØRSMÅL stilt for hvert enkelt kapittel som var før. Skal jeg lese disse spørsmålene vil jeg jo svare på dem også. Hvorfor visste jeg ikke om dette da jeg startet å lese boken? Da hadde jeg jo brukt dem mens jeg leste hvert enkelt kapittel. Kanskje jeg kunne lagd blogg innlegg over hvert kapittel da, hvor jeg bokstaveligtalt skriver ned mine svar til spørsmålene. Dette trengs mer hjernekapasitet å lese. Jeg vil svare på dem. Bare det var jo også rene oppsumeringen av hvert kapittel. Så jeg la boken til side.

Lignende skjedde med Jo Jo sin bok. En detalje jeg hadde helt oversett. Det kom en ny tittel, og jeg trodde bokstaveligtalt det var en side historie som skulle møte hoved karakterene fra starten av boken. Men det ble så forvirrende at jeg og la boken fra meg. Jeg prøvde å ta opp boken igjen på gåturen rundt sjøen. PÅ ENGELSK. Jeg måtte studere boken litt rundt da jeg ikke skjønte hva som skjedde. Enda en ny tittel kom. Så fant jeg svaret:

Paris for One and OTHER STORIES.

Jeg hadde ikke registrert at boken inneholdt flere historier. Og de var korte. Første historien jeg leste stoppet midt i boken. Og jeg levde meg godt inn, det var så fint. Jeg begynte i den da jeg startet jobben i starten av juni, så avsluttet jeg den historien nå helt i begynnelsen av oktober. Paris For One var en kvinne som skulle til Frankriket med sin kjæreste. Kjæresten ble ikke med alikevel. Så hun dro alene. Det var ikke planlagt, da jeg begynte boken samme tid en kamerat av meg dro til Frankriket. Det var ikke planlagt, da historien var ferdig ikke så lenge etter han kom tilbake….

Jeg prøvde så godt jeg kunne å bli kjent med karakterene i de små historiene, men jeg rakk det ikke før neste historie begynte. Det var på engelsk, så ekstra vanskelig med så korte historier. Jeg gir opp. Jeg har lest hovedhistorien og fornøyd med det.

 


 

Bøkene jeg nå leser :

Liv Haug

Liv har vært misjonær i Peru i over 50 år. Vi besøkte henne med Hedmarktoppen Folkehøyskole. Video fra turen vår HER

Jeg har hatt så lyst å dra tilbake. Jeg fikk venner der. Og barna har fått facebook og lagt meg til en etter en hvor vi prøver å kommunisere og de ønsker meg tilbake. Å lese Liv Haugs historie forbereder meg jo litt til en tur i fremtiden. Ønsker bare ikke å dra alene og sånt koster selvsagt mye. Boken er perfekt å lese videre rundt sjøen. Ingenting jeg trenger å markere, interessante små historier om terrorrister og flommer.

 


 

Maryann Davidsen

Maryann sin bok kjøpte jeg i sommer. En bok om sang. Og det passer jo fint akkurat nå som jeg vil satse mer på sangen. Her har jeg pennen klar og markerer fine sitater. Koselig å lese på ved sengetid eller under frokosten. Den har gitt meg mer leseslyst, fint å lære mer om noe jeg brenner for.

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *