Derfor ble jeg akutt deprimert

I dag hadde jeg planer om å gjøre husvask siden jeg får gjester på lørdag. Egentlig så skulle jeg jo ha møte der jeg skulle ha utstilling neste uke, men det er utsatt fordi noen andre skulle utstille. Så siden jeg allerede tenkte å droppe å male på Oasen kafé var jeg heller motivert til å være hjemme på dagtid med fuglen min pluss gjøre husarbeid før planlagt lovsang øvelse på kvelden.

Dagen begynte som vanlig i sofaen med frokosten min.  jeg ble rastløs og da fikk jeg tatt meg en lang gåtur igjen for å få litt ekstra mosjon. Da turen var gjort, var det endelig tid for å samle styrke for å gjøre husvask. Var ikke akkurat renere her etter at jeg ga Darwin et stk plast plante hvor han kunne fritt bite i stykker bladene

Motivasjonen var selvsagt vanskelig å finne med manglende energi. Jeg fikk deretter en uventet telefon av mamma som endret veldig mye av humøret mitt.

Jeg ble akutt deprimert under samtalen.

«han ble utskrevet i dag! Han var så rolig og grei der hele uken, de så ingen grunn til å ha han der lengre»

🤯

ELLER ER HAN BARE SMART??????

😭 Alt for tidlig!!

«Se å få han på omsorgsbolig!!»

«Det er ikke så lett» sier mor, som jeg har lært betyr «jeg har gitt opp»

«IKKE GI OPP!! Husk dette går utover meg når dere blir eldre, da blir jeg nærmeste pårørende resten av livet og må ta meg av alle dere 3! Se å kjemp for omsorgsbolig!!»

«Lov meg du ikke kjøper mer øll» sa mor til bror. Han svarte ikke, som vanlig.

Kjenner jeg blir rasende! Nå må vi være på vakt om han drikker seg full igjen og gjør hærverk. Han kan miste leiligheten som alt for lett kan føre til at han stikker av til utlandet igjen 😞

JEG VIL HA FOODORA, tenkte jeg😫

hadde ikke akkurat annen middags alternativ hjemme og egentlig blakk. Det var helt grusomt. Jeg sank mer ned i sofaen, la teppet over meg og ville bare droppe lovsang øvelsen. Jeg ville slippe å Ta meg sammen. Trengte hvile og kjenne på Guds trøst komme. Slippe å planlegge buss ut i kveld, men bare slappe av ut kvelden.

«Uuuu jeg kan låne fra kreditten?!» 😏

«Når skulle du til Gjøvik??
Fint om du kunne holdt av hvertfall 31 okt morgen og kjøre oss til Torp… og kanskje hente utpå dagen 9 nov?? Lander ca 12 30 🤗»

Mor og far skal kose seg i Spania. Puhh. Tanken på at de HVERT ÅR skal stikke av til syden og kose seg mens jeg ikke har råd til å Rikke meg av flekken. Grunnet panten på bilen at jeg får råd til en liten tur til Gjøvik i november. Men blir sikkert i økonomisk krise der og. Hjelper jo ikke bror lett kan stikke av utenlands han og akkurat når det passer han. Noe han gjorde en gang bare fordi en sokk satte seg fast i vaskemaskinen, så han trengte en ferie. Dro til Polen. Ikke bare det men i det mor ringte så var de på vei til Larvik, de skulle på en fiiiin tur der og kooose seg. Og jeg egentlig ikke har råd til noe foodora. Gjør vondt å bruke penger man egentlig ikke har.

Beklager å klage. Men da Darwin gjorde seg klar til å sove etter å ha spist å sett noe «gøy» på dataen, så fikk jeg litt lyst å «bare» vaske kjøkkenet, før jeg tar evt stuen i morgen.

Når jeg er hjemme kvelden i høst/vinter har jeg gitt Darwin tillatelse å sove ute av buret. Da vekker han meg 08:40 og det er en fin tid med skjønn alarm i form av «Aaa Aa Aaa»

Siden huseier sa ene boden var laget til ved, så er jeg endelig i gang med flytting av hyller derfra slik han anbefalte. Gjør jeg den ene boden klar med plass til hyllene er det lettere å rydde kjøkken og stue? Måtte bare rydde sammen noen bananesker og vaske gulvet før jeg fikk opp en hylle. Og ville gjøre enkeltseng rommet om til lager for malingen min. Maleriene mine må jo stå trygt mellom utstillingene. Liten pause nå, så har jeg jo liksom planer om å vaske kjøkkenet 😏 Før jeg håper jeg kan bruke resten av kvelden på å be på sengen! Det jeg var ganske så motivert til da jeg følte meg som mest knust

«Takk Jesus for at Han kryper til korset»

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *