4 gode oppdateringer på 2 dager

Jeg tror det har en enkel sammenheng. Når vi først spoler litt tilbake hadde jeg en jobb med 7000 høner, før jeg sluttet, flyttet ut fra der jeg bodde og nå bor midlertidig hos foreldrene mine. Rutinene mine ble stadig endret. Noe jeg ønsket å ha i rutinen min var å lese Bibelen. Og endelig når ting faller litt til ro her hos foreldrene mine fikk jeg endelig det inn i rutinen min.

Før frokost leser jeg 2 sider i Bibelen, skriver ut hva jeg har på hjertet til Gud i en egen bok og fyller en side med valgt mønster hvor jeg tegner i tungetaleboken min mens jeg ber i tunger. Dette før jeg spiser frokost med resten av mine dagens rutiner.

Bare 1-2 dager etter jeg fikk ryddet skrivebordet til en fast Bibel-lese-plass og begynte å lese fikk jeg noen herlige tilbud og oppdateringer. Det var som om Guds gjennombrudd slo igjennom. Løsninger kom. Noe som gir håp og hvile. Som om Gud viste gledene over min nye rutine på å søke Ham aller først på morgenen.

Tidligere har jeg sikkert fortalt dere at en venninne pusset opp en leilighet jeg kunne leie etter Jul. Da jeg en dag spurte henne når det passet å komme på visning kunne hun fortelle hun skulle flytte, så dette var ikke relevant lengre. De skulle flytte til Bø, noe som lå en time unna byen min. Jeg måtte derfor be Gud om en annen løsning, for mine foreldre ønsker jeg har en plan for hvor jeg skal flytte videre.

 


 

En bedre leieboer

1-2 dager senere etter jeg begynte å lese Bibelen var jeg denne lørdagen med noen venner på tur. Inkludert flere fra menigheten min. En av dem begynte å stille meg spørsmål da han fant ut jeg var på jakt etter en leilighet. Jeg begynte å stille spørsmål tilbake da jeg oppdaget han hadde leilighet å leie ut. Han hadde bare så dårlig erfaring med leieboere som forsøplet på eiendommen og ikke vasket ut eller betalte riktig for seg at han egentlig har gitt opp med å leie ut, hvert fall for en stund. Men da jeg virket interessert så ser han lyst på det, han hadde da allerede tillit til meg. Jeg bare sa at jeg ikke tørr å leie noe før våren. Grunnet blant annet høye strøm regninger. Vi begge falt til ro på det, at her hadde vi en mulighet til å hjelpe hverandre.

 


 

Gaming Venninne

Senere samme dag besøkte jeg min bestevenninne, jeg fortalte henne dette og hun luftet sine tanker. Dagen før hadde hun tenkt på meg av samme årsak. Hun ser etter et hus hvor hun ønsker hvert fall 2 gjesterom fordi hun har blant annet flere tantebarn som vil overnatte. En av gjesterommene ønsket hun skulle være bestemt for meg. Hun har en katt som trenger selskap og erfart jeg er en person katten er aller mest trygg på og glad i. Hun har reist mer med jobben og ønsker at pus og plantene får nok tilsyn. Hun ville dermed tilby meg å bo hos henne så fort hun finner seg dette nye huset. Hun ønsker å ha et kontor rom for oss begge hvor vi kan blant annet spille The Sims sammen og jeg kan redigere filmer. Vi er nemlig begge oppvokst med Dataspill som hobby på 90 og tidlig 2000 tallet. Så vi deler jo ganske lik interesse egentlig, noe hun har savnet veldig å drive på med, spesielt bygge på The Sims. Dette hørtes helt fantastisk ut, og hun ser for seg jeg kommer til å reise en del som jeg ønsker. Ingenting kan bli bedre enn dette frem til jeg blir gift og tar over gården =D

 


 

Youtube Kid

Så har vi mine 2 siste oppdateringer. Bare dagen etter, søndag, så er jeg i kirken. Både jeg og min medleder i søndagsskolen hadde planlagt andakt og aktivitet før vi så det kom bare en gutt til søndagsskolen. Vi la fra oss en del av planene grunnet at det kom bare en, men spesielt jeg fikk en positiv overraskelse ut av dette. Denne unge gutten lyste opp da han fant ut jeg drev med Youtube og jeg IKKE hadde prøvd Fortnite. Kanskje jeg skal gi det en sjanse? Kanskje han kan lære meg Fortnite? Vi vekslet nummer og jeg snakket med hans mor. Nå har vi planer om å forhåpentligvis spille spill sammen og filme til youtube. Han har og youtube kanal og ønsker å lære å legge ut det han spiller. Dette gleder meg fordi de fleste som vil lage videoer med meg bor utenbys, jeg lengter etter flere i mitt eget distrikt som vil være med så jeg slipper å dra langt. Og om min genre når barn, så vil det være flere barn som får glede av det om det er barn med.

 


 

Musiker Venninne

Min andre herlige oppdatering samme dag er rett før jeg forlot kirken, da jeg endelig fikk være sosial i cafeen. En erfaren lovsangsleder hadde kommet tilbake til denne kirken som sitt hjem, vi kom i kontakt og delte fra livene våre. Vi ønsket å ha kontakt videre noe jeg har håp kan føre meg til lovsangsøvelse til vi en dag kan stå der begge to og synge flerstemt til ære for Gud på en scene. Jeg sa også at jeg gjerne besøker henne og hennes barn der jeg har hatt lite kontakt med barn i oppveksten. Hun strålte og vi ble facebookvenner samme kveld.

 


 

Håp for sted å bo, håp for youtube kanalen min og håp for sangen min. Kanskje det vil være til nytte for deg også å lese Bibelen hver dag? Du åpner faktisk en ny dør inn til Guds rike av det.

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *