Passet hund for første gang

Huseieren som bor ovenpå fikk et problem. Han passet kjæresten sin hund, men han jobber stort sett 7-18 hver ukedag og må derfor drive å spørre naboer om å passe. Så etter at andre naboer avviste denne gangen, så spurte han meg.

Kunne da ikke si nei til det? Selv om jeg ikke er noe hundemenneske vil det jo gi bredere spekter hva det vil si å ha hund? Og jeg kjente det ga en viss mengde mer stress. Fytti så mye separasjons angst hunden har. Så fort den vekte meg 7 med bjeffingen ovenpå fikk jeg jo raskt litt stress med å få lagd meg frokost, slippe ut fuglene og gitt dem mat, selv spise før jeg tok meg turen med han.

 


Fugl + Hund = spenning

Da vi kom tilbake satte jeg hunden på terrassen og hentet fuglene mine opp i det lille buret. Darwin har jo bodd med hunder før, så ville kanskje gå greit? jeg satt buret i høyden og slapp hunden inn, men bant hunden med bånd i stuebordet for å være sikker. Dag2 kunne vi derfor ta dette en skritt videre etter en ny tur, nemlig slippe ut fuglene som så mer trygge og rastløse ut. Darwin bærsjet raskt på stolen, jeg fjernet den før han tok sin egen lille omvisning på stuebord, gulv og mer. Hunden satt hvilende på samme sted og tittet på dem. Jackelines rakk bare å stå litt på toppen av burdet før de fløy om kapp. Liten krasj i vindu på hu før de ble satt inn i buret igjen. Rakk nemlig bare en halvtime før mor hentet meg for å delta på et event.


Dag 1 HER

Dag 2 HER


Huseier ga meg skylden for kaos på dag 3

Jeg våknet på ny 06:30 av uling ovenpå. Ingen avtalt passing fra min side hvert fall. Hadde han en annen nabo til å passe? Jeg tenkte at bjeffingen ville kanskje ikke ta slutt om jeg ikke gikk opp og hentet han? Døren hos han fra kjelleren var oppe. Jeg la merke til at hans verandadør var også åpen, ganske logisk om hunden skulle få gå mer fritt, bare regnet noe voldsomt. Jeg tok hunden ned og han var ganske glad av å endelig ikke være alene. Rett inn på soverom og av med lyset. Nå får han vel vært rolig til jeg får nok søvn. og jeg sto opp 08:30 og leverte han opp igjen. Jeg hadde jo ingen anelse om det kom en annen nabo 9 eller 10 for gåtur?

Som vanlig tok jeg middagen ute under terrassen med fuglene i bur på plenen. Plutselig ble det slengt store gulvtepper over terrasse gjerdet. En etter en skremte fuglene mine noe vilt i buret så de fløy rundt. Jeg tok de med inn og tenkte meg en tur opp og spørre han hvor lenge han skulle ha hunden for dette ble for ille om hunden skulle vekke meg 06:30 hver dag en uke til. Banket på og ble invitert inn. Der er møbler satt utover og han flyr ut og inn med ting på terrassen da solen har begynt å skinne igjen.  “hva har skjedd her da?” begynner jeg med.

“Fuglene dine har jo driti overalt, var ikke så veldig hyggelig å komme hjem til det. Så nå måtte jeg vaske overalt, vinduene var helt forferdelige også.”

“Hæ? det kan jo ikke stemme, fuglene mine var bare ute i toppen 30 minutter og fugler bæsjer hvert 15 minutt.”

“tror du jeg lyver eller? Det var Bærsj der, der, der, og der,” går han rundt og peker. jeg ble svært overrasket. Her var det noe som ikke stemte.

“Har du noe Bærsj så jeg kan se?” hva om det hadde vært en annen fugl? Er jo forskjell på åssen bæsjen ser ut. Hva om… hva om… VINDUET VAR JO ÅPENT.

“å mente du i dag? Jeg har ikke hatt fuglene med opp i dag! De var bare oppe i går. Jeg gjorde jo ikke annet enn å hente han for å sove litt lenger i dag. Og du har jo hatt døra oppe i hele dag. Det kan ha flydd inn andre fugler her”

Jeg kjenner jeg nesten begynner å le, men holder tilbake da jeg ser huseier er blitt ganske frustrert. Han tar frem støvsuger og jeg skjønner jeg må holde tett og klappe den forvirrende hund så lenge, for nytter ikke å prate med det bråket.

“Fuglene bæsjer hver 15 minutt så har du funnet mange bærsj her har fuglen antagelig vært her i flere timer… og fugler skjønner ikke seg på vinduene, så da har den/de flydd på vinduet flere ganger i forsøk på å komme seg ut. Huff det må ha sett grusomt ut her”

Synd jeg kom så sent opp. Ville gjerne sett kaoset fra besøket xP må ha vært noen sulte på hundematen. Han gikk videre til støvete stuebord og støvesugde videre ut i gangen. Jeg fikk svar på mine spørsmål og som jeg forsto så hadde begeret hans rent over, han fikk levert hunden søndagen, bare 2 dager etter. En annen fikk passe han. Ikke en uke til med hund, dette gikk ikke. Han kan ikke passe en hund når han jobber fra 7-17. Jeg gikk ned og hørte støvsuging ovenpå resten av dagen xP

Om jeg ikke hadde gått opp, hadde han sett meg skylding i all driten i lang tid… huff


 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *