Ny begynnelse på Sims og Minecraft

Jeg hadde endelig fått meg iMac som jeg lenge hadde ventet på. Så MÅTTE jeg få meg feber (28 og 29.mars). Ikke hatt feber siden corona begynnelsen av 2022. Er dette Darwins skyld? For mye støv som ødelegger immunforsvaret mitt? Jeg må vaske mer? Nesten hver dag tenke jeg «skal jeg blogge i dag?» men jeg orket ikke. Hadde heller ikke store oppdateringer å fortelle. Og skal jeg sette meg på iMacen eller som før ta den lille ChromBooken jeg fortsatt bruker til å streame tv serier under frokosten? Jeg skjønner det er litt vanskelig å endre gamle vaner. Spesielt når jeg fant ut iMac ikke har hdmi utgang, ennå jeg kjøpte 5 meters hdmi ledning til å koble til tv. Selv om energien kom snikende tilbake etter ca en uke, så sto iMacen mest til pynt. Her liten oppsummering i bilder på meg som syk, måltidene jeg spiste ved ekstremt lite matlyst og mitt første forsøk på spill:


The Sims 4

Så var jeg endelig i gang med spill. Jeg hadde lastet ned Sims på spansk og ville prøve å ta skjermopptak mens jeg prøvde å bli venn med fugler i Sims så jeg kunne få dem som kjæledyr. Får jeg fuglene inn i huset? Så jeg kan spille for å Leve som en Sim for youtube senere? Jeg hadde ikke fungerende Lydkort for å bruke mic under spilling, så jeg skrev heller tanker i juksekode linjen under spilling for å bli en grei youtube film.


 

Minecraft

Følte det gikk litt verre med Minecraft. Jeg valgte å spille singelplayer for da sparer jeg internett og vil nok hakke mye når nettet går ut om jeg hadde spilt på en online server. Men på singelplayer kan jeg bygge mye og heller dele byggingen med en server senere. Jeg prøvde første spillingen med å streame på Twitch, kommenterte underveis på tekst funksjonen inne på spillet. Men jeg er nok ikke så kjent at folk gidder å se direktesendingen. Så man føler seg litt dum. Jeg ville gjøre en omvisning, men stoppet stadig opp for å gjøre små endringer. Jeg brukte en fakkel for å markere hvor jeg har gått for å finne veien tilbake. Koste meg ikke så veldig med det presset om å gjøre det interessant for seerne (som ikke var der). Men når det er sagt skal jeg nok klare å kose meg videre med Singel player uten å streame. Bare ikke kommet skikkelig i gang enda.

 


Hekle prosjekter

Jeg holder jo fortsatt på med hekle prosjektene mine. Jeg har for vane å bli sittende lenge i sofaen og hekle på det som skal bli gensere som jeg spent fullførte for første gang i høst. Blitt mange vester på under et halvt år nå. Holder  bare på med å hekle 51 ruter for å få lagd en ny type genser. Mens jeg også stresset for å bli ferdig med en gul genser som passer til både påske og kommende lovsangs fremtreden i kirken.

 


 

Mislyktes lydkort

Så fikk jeg lydkort i posten via en på Finn og jeg fikk ikke den til å funke heller. Mitt andre lydkort som ikke funker og lydkort er dyre. Betalte 600kroner her, lydkort som egentlig koster 2000kr. Så er billigere forsåvidt, men for meg er 600 kroner veldig  mye. Jeg skulle så gjerne få til å koble til mikrofon. Dette gjorde det hele deprimerende og demotiverende. Ville jo så veldig bli en skikkelig Gamer og youtuber med godt utstyr. Så får kanskje pengene tilbake.

2 thoughts on “Ny begynnelse på Sims og Minecraft

  1. Jeg må bare innrømme at jeg kan ikke noe av gaming og lage filmer. Er vel for gammel til det:)
    Ellers du er så flink med mye og får det til mye.
    Som kristen eller troende er det veldig viktig for meg å prioritere å lese Guds ord og be for det gir styrke, det gir mot til å fortsette til tross for kronisk smerter. Og det gir også inspirasjon til å kunne yte hjelp der jeg får det til. Til å fokusere mindre på meg selv og fokusere på hva jeg kan fortsatt gjøre for Gud og andre. Lykke til med kristenlivet:)

    1. Takk takk for kommentar 🙂 ikke spilt noe siden dette innlegget. Jeg prøver alltid å få tatt meg tid å lese Guds Ord og bøker av pastorer som deler fra Guds Ord. Tror det ble noen ekstra sider når jeg var syk. Tenker på det hver dag hvordan jeg kan sette av mer tid og ofre andre aktiviteter. Det gjelder også lovsangen. Og jeg tror Gud vil bruke meg å nå ut gjennom diverse interesser som mange andre og har. Men det gjelder nok også å lese Guds Ord for å bli mer i flammer ved å dele gjennom det jeg gjør. Jeg kan møte andre med interessen for The Sims, minecraft, hekling, sying, maling, sang osv. Skal jeg kun dele bare ordet kan ufrelste kanskje skremmes litt. Det handler ofte om å nå andre på andres nivå. Men som du sier være trygg i seg selv først

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *