Meg og fugl på påskeferie

Jeg fikk jo reiseveske for fuglen til jul. Så snakket vi om at så fort det ble varmere var det på tide at foreldrene mine lærer å passe han hos seg så han får mer jevnlig tilsyn og selskap om jeg er lenger borte. Og for det andre vil jeg de skal passe han før jeg får fugl nr.2 fordi jeg vil vaske hele buret ordentlig med “giftige” sprayflasker noen dager før. Men åååå, jeg har jo ingen planer selve påskehelgen, jeg kunne jo lært dem da ved å selv overnatte hos dem? Er jo kjedelig å være hjemme hele helgen midt i påsken! Så da tok vi oss gledelig turen, første tur i bil med den nye reise vesken.

Fredag: Nest siste dag med pass av pus til bestevenninne (besøker for å gi mat osv)

Så fort pusen oppdaget fuglen tok det ikke lang tid før jeg tok fuglen på eget rom så ikke pusen skulle hoppe opp på bordet og skremme livet av Darwin. Synd jeg ikke lagret bildet jeg tok, jeg fortsatte pusejobben som besto å bytte vann, gi våtfor og kos. Var også en kort tur innom Oasen Kafe da mange av de faste gjestene hadde hørt om Darwin men ikke sett han i virkelige liv. Så det gikk overraskende bra med å ta med han litt inn i reisevesken sin. Så kom jeg meg frem til foreldrene mine. Satte han raskt på buret på barnerommet mitt som sto med god utsikt ut.

Selv om mor og far hadde invitert til stor besøk ikke mange timene etter jeg kom, så tok det ikke lang tid før fuglen ble med ned for første gang i stuen. Mor og far syntes det var veldig hyggelig.

Darwin tålte de 5 gjestene overraskende bra. Startet med at han fant seg til rette på toppen av en hylle, så første gjest hørte bare lyder før han oppdaget fuglen gjemme seg bak en blomst på hyllen. Flere var fornøyde med å få ha Darwin på hånden, spesielt moro å se han blinde kompisen til far ha han litt også:

Mens vi spiste fikk han være for seg selv i det fri på barnerommet mitt med god tilgang til leker, mat og speil. Han tok også kvelden før oss.

 

 


Lørdag

Lørdagen var min plan å se til pus en siste gang 12:00 før jeg fikk med meg en venninne på en gå tur før jeg skulle hente pusens eier ei på togstasjonen 16:30. Her er liten bildedryss av Darwin før, under og etter planene.

Og vi starter med at han så seg selv i glasset på min brors fotografi, som har blitt hans nye favorittplass.

Han trasket videre på sofaryggen rett bort til far og det var en koselig overasskelse for far.


Han så nok noe interessant der oppe så han begynte å klatre

Han ble med på gulvet da jeg målte opp hekleprosjektet mitt. Har gledet meg til å se han løpe rundt på gulvet. Første gang han trasket rundt på gulvet.

Og første gang han rir på vifta xD

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *