Hvordan det går med sangen

ÅÅ jeg bare elsker dette. Og føler jeg har vært så heldig som har fått sunget flere helger på rad. Og sist helg søndag den 26.mai ble jeg til og med spurt privat om å synge i en annen kirke.  Da velger han som ble invitert med naturlig nok en supran og en alt-sanger når han selv er tenor. Og alt-sangeren som ble med er jo ei jeg kommer kjempe overens med. Jeg er så glad i de jeg synger med. Og håper jeg blir spurt mer på slike oppdrag utenfor kirken. Jeg fikk ha solo igjen på et vers, og det er merkelig hvordan jeg bokstavelig talt får frysninger i det jeg skal synge soloen. Jeg fikk ikke øvd en gang. Eller vi sang den sammen før møtet begynte, men jeg fikk ikke øvd å synge den alene, da blir det jo litt ekstra skummelt. Å synge ellers med de andre går jo helt fint da jeg føler det er en trygghet de synger med, men så er det bare min stemme som høres, da forventes det så mye mer. Jeg klarte meg heldigvis. Og vet at jo flere ganger jeg gjør det jo bedre blir det. TikTok av soloen min HER. Så var det min ex-NABO som talte den formiddagen og møtte flere kjente som gikk i den kirken. Veldig fin opplevelse.

 


 

Så hva med mine sanger?

Jeg har jo bablet litt her og der om at jeg ønsker å få ut  min egen musikk og få egne sanger i teamet. Men hvorfor er jeg så treg? Da har jeg heldigvis funnet en “midlertidig” løsning.. Og det er at hver gang jeg varmer opp og øver på sanger jeg VET jeg skal synge på kommende søndagsmøte, så benytter jeg denne påtrengte motivasjonen til å jobbe med egne musikk prosjekter. Jeg liker nemlig å varme opp stemmen med mer pop-rock sanger, enn å bare synge på de rolige som vi skal fremføre. Føler jeg får mer variasjoner på stemmebåndet da. Så har jeg kommet på at jeg vil prøve å først covre kristne låter jeg vil lage videre musikkvideo til og legge på YouTube. Med litt øving slik på kjente kristne sanger, kan jeg gå over til mine egne låter. Og jeg fikk jo kjøpt meg billig mikrofon fra Temu som fungerte som bare det. Jeg finner nemlig instrumentalen på YouTube, slik at jeg vet at copyrighten der ikke er så streng, så bruker jeg instrumentalen i programmet og synger over. TikTok video HER.

Dette er sangen jeg ville prøve meg på først:

Jeg fikk ikke til å høre noe lyd på Logic X så gikk over til Final Cut Pro og det var jo ikke så verst det heller. Men ble jo litt distrahert når Darwin kommer traskende for å være med å leke

Har du sett en så skjønn fugl. Største smilet jeg har sett. Jeg bare håper jeg kommer meg videre med dette og ikke bare står fast i mangel på motivasjon. Men derfor trenger jeg virkelig lovsangsteam som kan være et dytt i baken altså. Skal synge til kommende søndag også. Ble akkurat annonsert hvem sanger vi skal synge og da skrevet svart på hvit at jeg skal ha solo på denne sangen :

Jeg ble og invitert av en fra ungdomsarbeidet til å synge i demmes team, for de mangler musikere til ungdoms møtene. Men av en spesiell grunn så har jeg sagt at tiden er nok ikke inne for det enda selv om de har nok mer den (dansende) stilen jeg savner å synge i. Så håper at den tid kommer.

bloggen min fikk 70 visninger dagen før

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *