Hvordan går det med sangen del2

Ca 2-3 ganger i året arrangerer kirken min noe de kaller «Møte for alle» og denne gangen før sommeren var det i forbindelse med avslutningen til søndagsskolen. Slik at barna ble med å delta. De gjør alt fra å hilse folk i døren, gå rundt med en bøsse i kollekten, synge sanger med eventuelt koret og avsluttes med hoppeslott og ansiktsmaling. Et annerledes møte med veldig kort andakt. Hørte noen kommenterte på at lengste preken var kollekt preken 😄
Så var jeg så heldig å bli spurt da om å ta noen sanger med ukulelen. «Kan du ta  den Sommersangen?»

«sommersang?» tenkte jeg. Og «noen sanger med ukulelen?» jeg kunne jo bare en kristen sang jeg har laget selv og ”Don’t worry be happy” Men hadde den passet? «Noen sanger salen kan være med på» Sa hun på meldingen. Hmm, skal jeg prøve å oversette noen av sangene mine til norske? Jeg prøvde, men ikke fornøyd. «Kan jeg klare å lage ny sang?» overaskende nok gikk det. Resultat HER

Jeg fremførte derfor 2 egne låter og hele salen ble med å synge på den helt nye sangen jeg hadde laget

Lydmannen ble litt frustrert jeg kom i gang så sent med lydsjekk. Jeg kan ikke noe for at familien før brukte lang tid på lydsjekken så det var knapt tid til meg. For jeg måtte visst ha ekstra mikrofon til ukulelen min. «Du burde få deg ukulele med inngang til lyd» dagen etter kom skattepengene 🤩 Da var valget enkelt:

 

 

Få dager etter der kom pakke fra Temu med ny skrivebok beregnet for å skrive inn alle sangene mine så jeg lettere kan fremføre igjen. Flere ting i Temu pakken vises frem HER

Så blir det bok med noteark ved neste bestilling. Fordi på Logic X får jeg opp hva slags noter det er når jeg enten spiller inn via keyboard eller vil lære en gammel nedlastet midi låt. Eksempel Pocahontas❤️ Husker jeg lærte litt av den før og savnet den, så vil lære på nytt.  Det skal såfall være lekse til meg selv da jeg har avtalt med en venninne i kirke å kunne komme til kirken når hun jobber på kontoret for å bli låst inn for å øve på pianoet. Lettere vekke fra hjemmet? Så det jeg lærer hjemme kan jeg fremføre for meg selv i kirken når jeg kommer for å jobbe med musikken i kirken. Sist innlegg om sangen så snakket jeg om hvordan jeg ville spille inn egne låter eller covre for å så lage musikkvideoer. Det viktigste er å lage demo så jeg kan sende til lovsangsleder i håp om å få sunget dem i lovsangsteamet. Og demoene/filmene kan jeg filme når jeg jobber med musikken i kirken. For jeg får jo aldri til å sette av tid hjemme. Håper i det minste jeg får øvd litt piano, spesielt når noteboken kommer. Å synge inn hjemme derimot kan være demotiverende om jeg føler jeg høres elendig ut 😛

Gleder meg til å lære noter, lære flere sanger på pianoet, få ukulelen i posten og fremføre mer!! Et ektepar i kirken driver dessuten med evangelisering i Oslo en lørdag i måneden. De ønsker gjerne flere skal være med, tenk om jeg kunne vært med for å ha gatesang med ukulelen? Så gøøøy!

Oversikt over flere blogg innlegg HER

 

77 visninger på bloggen dagen før

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *