Dropper middag, hva spiser jeg da?

Jeg har PCOS og Cøliaki, bør dermed gå mest mulig glutenfritt, laktosefritt og lavkarbo. Men jeg liker ikke å lage mat. Så jeg vil rett og slett kutte ut det som tar mest energi. Man forventer middager er variert, og det er ofte dyrest?  Spesielt kjøttet? Mest oppvask? Hva spiser jeg da løpet av en dag om jeg dropper å lage middag? Jeg viser dere her:

Frokost


Spinat, stekt paprika, squash, bacon, tomat, krydder, på toppen er det et egg som omelett. En liten tallerken for fuglen min av det han kan spise fra mange av de samme ingrediensene. C vitamin brustablett, en kopp grønn te og vitaminer. Spiser ca 9 eller som alternativ middag når jeg kommer hjem.


Lunsj

Riskake med laktosefri smør, peanøttsmør drøsset med kakao nips, kanel, kokosmasse og himalayasalt. Fuglen får en bit riskake. Kan bytte ut riskake med hakket eple eller pære og ha alt blandet i en skål. Spiser ca 13.


Dekker søtsug


Sukkerfri gelé med kokosmasse og litt sprøytekrem på toppen. Passer å spise ca 17 med en gang når jeg er hjemme fra kafeen.


Mellom måltid

3dl Juice, 1dl kokosmelk, 3 t-skje Spirulina, 3 fryste appelsin båter, 1 hel kuttet fryst fersken, sitron salt. Litt spinat og grønnkål 😆 Drikker ca 18? eller som alternativ frokost/etter trening.


Kveldsmat


Glutenfritt knekkebrød med ost laget av geit, makrell i tomat og toppet med squash fra mor og fars grønnsakshage. Spiser ca 20, eller som alternativ frokost. Fuglen får bit knekkebrød og en bit saltstang uten salt. siden han kan spise mel, så bruker jeg en slik bit til å lære han å komme på fingeren min siden han er helt vill etter saltstang 😃


Får jeg skaffa meg middag utenfra så sier jeg ikke nei 😁 disse bildene ble nemlig fotografert over to dager fordi jeg ble invitert på besøk og vi spiste kebab pizza 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *