Lager 17.mai KJOLE

Gulset nærmiljøsenter har drevet å pusset opp siden september 2023 og først nå er sy-stuen oppe og går igjen. Jeg prøvde meg i går (tirsdag 9.april) på et besøk da det nylig ble nevnt oppstart igjen i gruppechatten fra i fjor. Det er nemlig aktivt som en Norsk Praksis plass for utenlandske som trenger å øve godt på norsk, ved siden av å kunne sy. Og da trenger de jo norske frivillige så de kan ha noen som hjelper dem. Jeg er av 2 norske som meldt frivillige i fjor. Men nå usikker på hvor mye jeg skal engasjere meg i år. Jeg tok derfor bare med heklesaker på et kort besøk.

Under dette korte besøket kom det først 2 ungdomsskole elever og spurte om de kunne intervjue til en skole oppgave om OL. Alt for lite interesse for det så jeg sa nei. Under lunsjen vår kom det enda 2 elever og spurte om de kunne intervjue om 17.mai. «kan du nevne noen eksempler på spørsmål?» spør jeg «har du noen 17.mai tradisjoner?» «nei…. Dette er heller ikke noe for meg. Har ingen planer i år. Husker ikke en gang hva jeg gjorde i fjor»

det er jo bare deprimerende! Det er vel på tide å finne ut hva jeg kan gjøre i år. Så kom jeg på at jeg var med noen kamerater i Tønsberg i fjor og hadde akkurat fått kjæreste, eller vi datet vel da, så han ble med og så var vi i hans kirke etterpå. En fin innholdsrik dag. Men har jo ikke kjæreste nå. 17.mai er blant feiringene jeg syntes er kjipe! De nærme vennene jeg har er jo med familiene sine osv. Foruten en barnefamilien jeg var hos under pandemien i 2020. De som ville kalle meg tante. Kan jo forsåvidt spørre dem da… men så lyste noe opp for meg. Bare timen før sy-stuen hadde jeg nemlig vært Lyttevenn på barneskolen.

Læreren for disse to små klassene jeg var lyttevenn for sa jeg gjerne kunne bli litt videre etter jeg var ferdig. Føler jeg har fått spredt mye godt der ettersom hun virker så fornøyd med meg på skolen. Det er herlig å også høre barna vil takke for Lyttevennen under bønnen i samlingsstunden før jeg begynte lesingen med enkelt elevene. Jeg satt derfor i lunsjen på sy-stuen med ideen som jeg bare måtte få ut: …

– Heeeei 😃 jeg bare fikk en idee❤️❤️
Hvis det har seg sånn at det er behov for litt ekstra assistanse på 17.mai, Så har jeg null – Zero – Nada planer foreløpig 🤗

– Så koselig. Vil du gå i tog sammen med oss? så er du hjertelig velkommen🥰

Tenk å starte dagen på 17.mai med å gå i toget til denne skolen😭❤️❤️❤️ Men da … da må jeg se å bli ferdig med…

søren altså! ALLE ANDRE PRIORITERINGER FÅR BLI LAGT TIL SIDE!!! Jeg skal liksom ha en 17.mai kjole!!! I dag brukte jeg en PIVETE temakveld i Porsgrunn for en grunn til å komme meg ut døra. Men temakvelden var visst ikke helt noe for meg likevel, mor var mer engasjert. Så jeg dro. Benyttet nemlig muligheten til å kjøpe to nye garn i nærheten. Så er målet å bruke dem opp innen mandag så jeg kan kjøpe enda mer garn. Blir nok mange filmer og serier fremover!! En kjole! Jeg skal lage en 17.mai KJOLE!!! Brors lånte tv får se å komme tilbake snarest tilbake til mitt soverom, så jeg slipper å holde Darwin våken sene kvelder.

Nå går det unna

Torsdag 11.april

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *