Irish Wish

Flere som har sett den nye filmen til Lindsay Lohan «Irish Wish» på Netflix? Så den her om dagen og det skapte noen tanker jeg ønsker å dele.

Irish Wish

Filmen handler om ei som møter en dame som gir henne et ønske. Hva som helst. Hun velger å kunne gifte seg med mannen hun elsker. Mannen er egentlig forlovet med en annen og hun er fortvilet for det var henne som skulle stå i de skoene. Hun er helt knust av sjalusi. Ønsket går i oppfyllelse, hu er blitt den kommende bruden. Men underveis viser det seg de egentlig ikke passer sammen. Mannen og den forrige forloveden hadde jo et tydeligere bånd som hun får dårlig samvittighet over å se, og hun får samtidig gradevis bli kjent med en som passer henne bedre, selv om hun står klar til å være brud med drømmemannen. Men var det egentlig drømmemannen? Rett før alteret bestemmer hun seg for å trekke tilbake ønsket. Hun innså de ikke passet sammen. Så alt blir som før og hun satser heller på han som hun har blitt kjent med underveis.

Bruce Almighty

Noe lignende har jeg sett før. Bruce Almighty. Bruce får makten til å styre som Gud, men det han ikke kan styre er menneskenes frie vilje, som er å elske. Nettopp fordi Gud ønsker oss å velge å elske han. Derfor er jo dette svært vanskelige ønsker og bønner å be.

«Jeg bønnfaller dere, Jerusalems døtre, ved gasellene og hindene i marken: Vekk ikke kjærligheten! Vekk den ikke før den selv vil!»

Høysangen 2:7

Hva ville jeg ha ønsket?

Så hvis det gikk an å be om å få et ønske oppfylt, hva som helst. Hva hadde jeg valgt? Jeg har jo bedt 4 år for samme person hver dag. Men ikke møtt han på 4 år. Jeg kunne bedt hva som helst, som eksempel “jeg befaler han å komme tilbake i jesu navn” men å bare se han er ikke nok. Og jeg vil gjøre Guds vilje, ikke min egen. Det er så mye jeg tror ville kommet i oppfyllelse av drømmer om han bare hadde kommet tilbake. Gud må hvert fall sende noen, føles ut som jeg er hindret i å oppfylle drømmene mine nå fordi jeg skapt avhengig av en som skal gå veien med meg. En som skal oppfylle drømmene sammen med meg.

Gi meg en dag med han!

“1 Dag! Kjære Gud gi meg 1 hel dag med han jeg har savnet i 4 år!”

1 dag til å bli kjent på ny

1 dag til å be om tilgivelse

1 dag til å kjenne på kjemien

1 dag til å ha det gøy sammen

1 dag til å få snakket ut

1 dag til å kjenne på hva vi føler over hverandre

Når den dagen er over lover jeg å lytte til hva han har rukket å føle på og jeg respekterer det.

Da hadde jeg gått mer fri

For tenk om jeg tok feil, tenk om alt hva forgjeves. Jeg skulle bare ønske jeg fikk litt tid til å virkelig kjenne på det i er muntlig møte. Men med avstand blir alt så uklart. Så da kan jeg liksom ikke gjøre annet enn å vente og be. For jeg klarer rett og slett ikke å slutte å be ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *