Endelig Moped

 

Man må liksom finne en litt annen rutine når man hjemme bare sitter med 17.mai kjolen. Som eksempel nå var jeg akkurat innom Down Town for å kjøpe mer garn og da videre skrev på Ekspresso House. Det å dele nye tanker i dagboken min har ikke særlig mye  plass til å skje hjemme 😆  Og bloggingen skjer nok best via telefonen mens jeg tar buss. Så her er vi igjen da (på vei hjem) med et innlegg om Moped ❤️

Brors moped

Bror får aldri tatt seg trafikalt grunnkurs. Og nå bor han på Evangeliesenteret i Halden.. 3 timers kjøretur fra oss. ikke lett å levere moped helt bort dit. Far har sagt at så lenge bror ikke har tatt trafikalt grunnkurs forblir den her. Og det er samtidig på tide mopeden blir brukt, for den har stått så lenge stille at oljen lekker. I fjor våres da jeg hadde en kjærest som kjørte motorsykkel, så var planen å prøve å få lånt brors moped. Spesielt for den hadde vært perfekt å bruke til min daværende kjæreste når bakkene var veldig bratte. Men var vanskelig å få godkjennelse av bror. Han var jo blant annet ikke å få tak i i utblandet og drakk seg full flere ganger. Så etter litt arbeid for far å sjekke at den fungerer som den skal og fraktet den fra Mc klubben og hjem til han, så fikk jeg endelig lov å komme hjem til dem og prøvd den sist onsdag. Jeg har jo bil sertifikat. Så jeg har lov å kjøre moped. Far registrerte den på seg etter brors endelig godkjennelse, og jeg fikk satt meg på for første gang!

Kule bilder ble det også. Men ganske «pyton» å øve i gårdsplassen da det ble mye brå svingning. Liten plass og ujevn Bakke med mye gress omkring. Det var veldig påkjennelse på psyken å nesten krasje i låven eller sladde i gresset, så etter litt øvelse, ble det middag mm. Så ville jeg prøve på bil veien. Ren asfalt. Om det gikk greit var planen å kjøre helt til den gamle barneskolen min som var på 2 kilometer. For en god idee. Det tok ikke lange tiden før jeg bestemte meg for det. Følte jo jeg hadde balanse på asfalten akkurat som med å sykle. Og der oppe fikk jeg øvd på rundkjøring før jeg kjørte ned igjen. Men er jeg klar? Planen er derfor å hente i morgen ( lørdag) for så kjøre til kirken søndag… for da får jeg sunget i lovsangteamet. Da trenger jeg ikke låne fars bil når jeg har tilgang på både moped og sykkel. Det blir spennende. Men tørr jeg kjøre tvers over byen i morgen? Oppdaterer jeg det her før jeg deler innlegget? Gru gleder meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *