Frykten for å elske

Det er fortsatt fredag. Så dette er tredje innlegg skrevet på en dag. Jeg kom hjem etter å ha vasket hos venninne og en tur på Down Town for mer garn og som sagt skrevet og bedt i dagboken min på kafe. Overraskende nok hadde jeg til overs å vaske flere rom i mitt eget hjem med det nydelige systemet mitt (bilde over)

Mens jeg vasket gjentok en tittel seg i hode mitt «Frykten for å elske» Skulle jeg virkelig dele? Har jo allerede skrevet om det i dagboken min. Og jeg har erfart at de gjentagende tankene slutter ofte ikke før jeg utfører dem…

Brudd for kompis

Jeg fikk jo plutselig vite en kamerat jeg har hengt med jevnlig hver måned over flere år har blitt singel etter 8 års langt forhold. What? Jeg ble plutselig veldig bekymret og overtenker. Hva om det blir komplisert? Hva om jeg, igjenværende nærmeste venninne blir potensiell for han? Hva om mine følelser, evig singel, plutselig begynner å føle noe for han? Men nå har jeg jo bedt hardt for en jeg har slitt med å gi slipp på i over 4 år. Navnet gjentas i hode, jeg vet hvor vanskelig det er å nå forestille meg noen andre.

Orker ikke mer

Jeg har sagt til meg selv og Gud at jeg orker ikke mer av å se etter andre menn, date andre menn… Jeg vil heller dø ugift enn å bli sammen med feil fyr, enn å bli sammen med en annen enn han jeg ber for. Kanskje litt ekstremt. Men når min nærmeste kompis blir singel, det er sørenma et unntak? Det er et forbaskade unntak. Og jeg kjente jeg ble ekstremt nervøs.

Rask bekreftelse

Jeg var rask med å sende en melding «bare si i fra om du trenger å snakke om det» hva sier man til en nær venn som nettopp har oppleve et brudd? «Jeg trenger tid alene» jeg ble jo forberedt på et spontant treff samme kveld, så klarte ikke tenke på noe annet enn kebab, noe vi pleide å spise sammen. Ble derfor raskt dagens middag. Dagen etter får jeg likevel meldingen «lyst til å ta en kebab i nærmeste fremtid» «jeg var så forberedt på dette spontant i går kveld at jeg sprakk» skrev jeg mens jeg i samme stund onsdag kveld avtalte med ei venninne å ta Kebabtallerken tirsdag uken etter 🤣 Så ble det å henge med kompis fra 14-17 torsdagen hvor jeg kjøpte biffsnadder og han en kebab. Fytti å usunn jeg er.

Alt var som før

Jeg ble raskt lettet da jeg kjente alt var som før ❤️ Ingen nye følelser. Og livene våre passer ikke sammen. Han er nok fult klar over det selv. Men vi kunne jo falt for hverandres personlighet liksom. Heldigvis kjente jeg at det ville bare forbli der vi var. Deilig det ble raskt bekreftet.

Drømmen

Så skjer det jeg syntes er litt merkelig. Tidligere har jeg drømt mye om familien til han jeg har bedt mye for. Men nå vært en måned med ekstremt lite drømmer. Plutselig får jeg en kjempe tydelig drøm natten etter treffet. Alle familiemedlemmene til han jeg ber for dukker opp og en av søsknene er overlykkelig glad for å se meg og for å få være med meg. Jeg blir så rørt både i og etter drømmen. Var som om Gud sa «jeg har ikke glemt hva jeg har lovet deg» På vei hjemover etter å ha plukket opp garn på post i butikk, så kommer plutselig kompisen min på bussen, skulle samme veien. Det er en glede å bare være venner. Det er en glede å ikke la det kompliserte komme inn. En glede å slutte raskt med å overtenke. Flere har vel stått i samme frykten, frykten for å elske feil person. Når to single kommer sammen, så er det vel ikke noe annet man mer ønsker enn å faktisk kunne like den man har så kjær, så man slipper begge to å være single. Men har forsåvidt sagt til Gud at om det skulle vært en annen, så får Gud gjøre meg helt sykt forelsket i vedkommende. Ellers så fortsetter jeg å be ❤️

Kjære himmelske far jeg ber om dette mirakelet å skje ❤️ Jeg ber om at det jeg drømte vil oppfylles til din store glede. Takk for rask bekreftelse og takk for at du lover meg en fantastisk mann og sviger familie. Takk for at jeg har en så god kamerat og velsigne han med en ny kjæreste etter din vilje i Jesu navn amen

 

One thought on “Frykten for å elske

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *