Bror har flytta

Før jeg forteller dere den ekstreme gode og spennende nyheten, så vil jeg bare dele litt bilder fra Color Magic turen med min venninne tatt med appen BeReal =) Turen forgikk fra 10-12.februar. Lørdag til mandag.

 

 

Dagen i Tyskland på en søndag

Back on the ship

    

Back in Norway

 

 


 

Leverer siste bilde på Utstillingen

Tirsdag 13.februar klokken 10:30 var bussen fremme på Fritidsparken og jeg gikk de siste meterne til bydelshuset.

I de siste sekundene før jeg entrer døren på Gråtenmoen bydelshuet så ringer mamma.

“HAN FLYTTER TIL EVANGELIESENTERET ALLEREDE I MORGEN!”

Min bror med Asperger Syndrom, Bipolar, Tourettes syndrom og alkohol problemer har erkjent han har alkoholproblemer for å ta imot plass på Evangeliesenteret med alt inkludert av kost og losji.

For en fantastisk nyhet. Det tikket inn videre meldinger løpet av tiden jeg var der. Det var konsert fra 12:00 og jeg skrev de fleste tanker ned i dagboken min mens jeg satt i den folksomme kafeen ved utstillingen min. Helt fantastisk hvordan Gud har lukket dører for å få han til å med egen vilje dra til Evangeliesenteret:

  • Han ble kastet ut av leiligheten
  • Han ble utestengt av Herkules kjøpesenter for et helt år
  • Jobben ga han sparken

Men nå måtte vi trå utrolig varsomt! Vi visste det ikke skulle mye til før han kunne ha nektet å dra. Han aner nemlig ikke hvor strengt det er der. Noe som innebar at han ikke kunne komme på perm før om 2 måneder. Mor var ivrig på å samle alle 4 for en middag samme kveld. Ja er jo fint å ta farvel om jeg ikke ser han igjen før om 2 måneder. Så jeg kom meg hjem etter få timer, så jeg ble hentet i 16 tiden.


Familien samlet en siste gang

Vi dro på en cafe og kjøpte oss en salat hver. Jeg ga dem gaver jeg hadde kjøpt i Tyskland og for å ikke tråkke feil var det bare en glede å kunne prate om mitt liv isteden for hans. Mor hadde bare advart meg om at jeg burde ikke snakke om Color Magic turen til Tyskland for han kunne bli misunnelig og velge å stikke av. Han hadde nemlig allerede prøvd samme morgen, men far hadde en følelse av å dra tidlig til han og der sto han ferdig påkledd i døren med tanker om å ta fly til Malaga. For en Gudfeldighet! Han var selvsagt stille og tankefull på kafeen over hva han skulle til som var nok så ukjent. Men jeg kunne gledelig oppmuntre han med at jeg hadde jo gått 2 bibelskoler og 1 folkehøyskole, så jeg har vært igjennom det samme før. Å bo langt borte fra det livet jeg er vant til å ha. På det lengste bodde jeg 4 timer unna. Var ikke ofte hjemme da. Og jeg hadde det så bra. Bror innrømmer videre han har misunt meg alt jeg har opplevd av festivaler og lignende, mens jeg har misunt han for alle utenlandsturer han har hatt som jeg ikke har hatt råd til. Vi var egentlig veldig bekymret for han ønsket veldig å komme på besøk allerede kommende helg, for å være med på innebandy med noen nye venner. Så vi turte ikke si at det kom til å bli uaktuelt. Han fikk heller få vite det når han kom frem så mor ringte pent til sjåføren og sa at dette ikke bør bli nevnt før han kom frem.

Reise dagen onsdag 14.februar

Det føltes nesten ut som jeg sender av gårde høner jeg har blitt glad i for slakt. Det har vært en karusell av følelser. Dagen for reisen hans kom og det tikket inn en etter en sms fra mor hvordan det var å sende han av gårde og samme kveld kom hans første reaksjon på hans frustrasjon at han ikke kan komme hjem til helgen. Ikke særlig happy. Jeg var midt i lovsangsteamet da og hadde øvelse. Gledet meg så til å fortelle dem, men vurderer heller å vente til et møte i helgen siden det ikke ble helt rom for det. I fjor delte jeg jo med hele menigheten hvordan det sto til med bror og de var med å be. Dette er jo et bønnesvar. Men har så vondt av han på samme tid. Det har tatt oss 20 år å vente på riktig hjelp. Endelig får han det! Jeg skulle egentlig hatt et ærend i Oslo denne onsdagen, men ble utsatt. Det kom så plutselig han skulle flytte. Så nå Jobber mor og far på spreng med utvask av leiligheten.


Kjære Himmelske Far

Jeg ber om nåde til min bror så han finner din frelse.

Ber om at denne bortkomne sønnen kommer tilbake til seg selv

og blir helbredet og fri fra alt som binder han til mørket.

Takk for gjennombrudd og takk for at du nå svarer alles bønn

om brors fulle frelse og helbredelse i Jesu Navn Amen



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *