Sydde min første bukse

Da jeg vokste opp, var jeg høyere enn gjennomstittet. Som tilsvarte jeg arvet en del klær fra broren min, og kjøpte bukser og lange nok gensere i gutte avdelingen for dette i jente avdelingen var for smått i butikkene. Jeg gikk mye i joggebukse, arvet klær og arbeidstøy siden jeg var mye sammen med hønene våre på gården, og tenket ikke så mye over dette.

Men nå har jeg blitt voksen på 1.82 høy, så har jeg i lang tid tenkt jeg burde få gjort noe med saken. For bukser til mine ben er fortsatt vanskelig å finne. Skal de være lange nok, blir de for brede i hoftene. Og er de smale nok i hoftene, er de for korte. Eller så er de for dyre xP Da jeg mottok et hefte fra Lie Bydelshus fant jeg et Sy-kurs. Da var det bare å ta fatt i dette problemet for alvor å sy mine egne bukser.

Og jeg tenker ikke at dette kun skal være til meg selv i fremtiden. Nei, jeg unner ikke mine fremtidige barn de samme problemene. Jeg under ikke mine kankje fremtidige døtre å arve klær fra brødre eller kjøpe på gutte avdelingen. Jeg vil lære å sy klær til barn også. Og kanskje om mannen min har samme problemet som meg. Da er jeg jo en god kone matteriale.

Jeg var bekymret over å ikke syntes dette var noe for meg. Men så fort jeg kom inn, kjente jeg en glede. Og rart nok: JEG GJORDE IKKE EN ENESTE FEIL! Ble selvsagt noen justeringen underveis for at den skulle sitte perfekt. Og jeg fikk god hjelp av kurs holderen Erika

Mønsteret er fra Jointhefabrik

Jeg hadde jo informert Erika på forhånd jeg ønsket å sy bukse, så hun tok med et mønster hun hadde kjøpt av dem. Som er populært hos Jenny Skavlan

Jeg målte opp og la på ca 14 ekstra cm for å passe min lengde. Fikk gjort den smalere til livet mitt og ikke så høy i livet.

  

Den satt perfekt og jeg bruker den nå hver dag hjemme.

Og hva slags stoff er det? Det er fra gardinene jeg hadde i den gamle leiligheten min xD Ja jeg begynner med noe jeg allerede har, og det var anbefalende å bruke gardiner eller dyne trekk. Så videre skal jeg delta på Sy-klubb for å repetere det jeg har lært og gå over til å lage til #Sanbarna jeg møter ofte. Gleder meg til fortsettelsen. Jeg kommer til å vlogge videre på youtube min hverdag så om dere vil se fortsettelsen der er det bare å sjekke ut denne linken HER. Vil du se TikTok fra min første bukse. Så finner du link dag 1 HER og dag 2 HER

 


Vil du se annet nytt og spennende fra meg? Her får du noen linker:

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *