Sprengt hode etter DPS

Hode var ganske sprengt etter DPS

Da jeg kom inn på BlackBird en time før strikke kafeen, så jeg frem til å summe meg etter DPS timen. Jeg begynte skrive i boken min tanker og følelser fra timen, men så fort jeg akkurat fylte en side kom en barndomsvenn og satte seg for en prat. Hun er datter av min fars tidligere bestekompis som dessverre døde for 10 år siden av kreft. Hun har ADHD og en søster med autisme. Så var det noen jeg følte jeg kunne være ærlig til om hva jeg akkurat har gått gjennom, så var det henne. Og hu syntes dette var ekstremt interessant mye av det jeg har lært på den korte tiden vi pratet før hun måtte starte å jobbe. Da strikke kafeen startet satte jeg meg med noen jeg kjente igjen som jeg egentlig ikke har hatt kontakt med på 15 år. Så kom det en venninne til og satte seg for en prat, men akkurat da sendte en venninne som var i Bangladesh en melding. Hun har fått seg kjæreste og har sendt han en gave i posten som skulle være en overraskelse, men siden hun er i Bangladesh har hun ikke kontroll på varslene om det, så hun la det på meg? Jeg skjønte ingenting. Jeg innså at «nå er jeg så ør etter dagens samtaler at dette er egentlig dråpen» 🤣 «kan du sjekke denne linken? Hvor er posten nå?» og så følte jeg at jeg måtte for det var sent der hun var, så hun skulle snart legge seg. Ellers var strikke kvelden veldig fin. Jeg festet tråder på et hekle verk og hørte på den 3 generasjons praten som satt foran meg. Det var fint å kunne mesteparten av tiden bare lytte. For tenkt da, fra 13:30-17:00 pratet jeg konstant. Først møtte jeg en Afrikaner venn på McDonald’s så snakket engelsk og så 15:15 snakket jeg norsk frem til 17:00. «du burde gå en tur nå for å lufte tankene» sa damen på DPS. «Jeg skal på strikke kafé klokken 18:00.» sa jeg. Og hun så jeg hadde en time på meg.


so how did it go?

Jeg syntes DPS gikk overraskende bra. Og da mener jeg at jeg følte jeg fikk sagt alt jeg har ønsket å ta frem på første samtale og slipper å gå rundt i ettertid med samtalen fortsatt i hode for ting jeg skulle ønske jeg hadde sagt. Overraskende bra konsentrasjon. Jeg spiste en burger meny rett før for å kunne kanskje bevise litt hvordan det påvirker humøret mitt, (ingen feil å skape litt mer engasjement på et slikt møte🤣) men burger menyen gikk kanskje heller rett til hjernen så den fikk masse energi 😆 Og likte også å dele det ferskeste fra helgen hvordan jeg hadde det før, under og etter besøket. At det påvirket søvn, humør og energi. Hvordan jeg føler jeg må være den sterke i familien så jeg slår av følelser for å beskytte meg selv, men samtidig føles ubehagelig som å møte en ex kjæreste man har vært nær og så blir det et vondt brudd og det er ubehagelig å møte igjen. Jeg fikk også mange spørsmål som for eksempel: Har jeg hatt selvmordstanker? Har jeg drivet med selvskading? Går jeg på medisiner eller har gått på det tidligere? Har jeg vært voldelig når jeg blir sint? Gått på rus eller drikker alkohol? -Nei på alt det. Men når det kom til søvn og spise vansker kunne jeg utfylle litt mer.

Jeg får ny time om ca 3 uker på DPS i Porsgrunn. Hun anbefalte veldig det.


Fra rolig til blokkering

Siste nytt er at mor sa først bror sendte hyggelige sms etter besøket, mens på facebook skrev han alle i skien kunne brenne i helvete. Før nå siste ish døgnet har bror sendt 18 ekstremt sinna mailer til mor og far og delt skjermopptak på tiktok av facebook hvor han blant annet skriver “jeg deler alle familie filmene frem til mamma og pappa slutter spillet” (og det er enormt mange timer film) det litt teite er jo at han innrømte selv det var et spill (på besøket), det er han som gjør et spill. MASSE meldinger på facebook vist på skjermopptaket på tiktok. (ikke sjekket direkte facebook siden november) Sikkert bare et ønske etter oppmerksomhet. Så blokkerte han mor og far igjen (men de kan se facebooken via en side jeg hjalp dem med). Og jeg bestemte meg for å blokkere han på tiktok. Og skal ikke lese flere mails, det har gått for langt. Kjenner jeg blir med en gang dratt ned når jeg fikk se og vite dette rett etter DPS timen.

Torsdagen (22.mars) hadde jeg ingen planer, så gjett om jeg skal slappe av. Bare ta en gåtur til kiwi. Ser faktisk frem til en kommende uke med daglig katte pass, da tar jeg med bok, bibel og skrivesaker for å bruke litt ekstra tid i bønn og lesing mens jeg holder katten med selskap. Og det er noe jeg har ønsket mer motivasjon til fordi jeg vet det kan oppbygge meg.


Kjære himmelske Far jeg ber om velsignelse over videre DPS timene, så det er nok til å bli uføre. Ber om flere slike gode opplevelser i samtalene med dem.

Himmelske Far kom med dine gjennombrudd hos min bror. Takk for at han ikke sender meg masse mail og sms  og jeg ber om at det fortsetter slik. Velsigne tilbake til alle som er med å be for bror, for meg og familien i Jesu navn amen.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *